Sytråden spinner vidare - lila tråd
Nu är jag på jakt efter Barbapapa-tyger. Någon som har sett något tyg någonstans. Gärna till vetting peng.
Nu är jag på jakt efter Barbapapa-tyger. Någon som har sett något tyg någonstans. Gärna till vetting peng.
Tackar för tipset om Barbapapatyg på Tyglagret i Kungälv. Finns kvar för 75 kronor metern. Blev 5 meter där och så 5 meter gult på ett annat ställe... Gissar att jag kommer att kräkas på den rosa gubben om ett tag....
En fråga. När ni syr ihop resår. Hur gör ni då?? Jag brukar göra så att jag lägger dem lite omlott och så zick-zackar jag över vikningen och så backar jag tillbaka (lättare att klippa av fyra trådar på samma sida resåren). Det funkar fin-fint om man syr ihop breda resårer, men nu har jag fäst ihop 5mm-resårer och då blir det inte bra. Alltsomoftast så flyttar resåren lite på sig och då kommer inte sömmen rakt över, utan de hänger bara ihop med två trådar. Det går ju att sprätta och börja om från början, men det är så retligt.
Använder 5mm-resår i ärmar och hals på singoallor. Eller är ni andra så fiffiga att ni knyter?
Jag har lagt ner syendet idag, till förmån för virkning för att kunna titta på bröllopet (och gärna höra lite också... det brötar så med symaskinen i soffan.,..)
Håller på med en sådanhär. Fast i babyrosa. Det är 91 rutor och en bra dag så kanske jag hinner 3-4 stycken...
www.garntjanst.se/stickat-virkat/design-garnkvalitet/a-e/catania/catania-fine.html
Hej,
tänkte bara säga att jag har lagt ut en tutorial på hårspännen och hårsnoddar på min sida. Lagom sommarpyssel!