Vi som har barn med spalt del 15
Vår dotter föddes med spalt den 19/6. Hon har dubbelsidig läpp samt gomspalt, och enkelsidig käkspalt.
Vi tillhör också Sahlgrenska, och har fått tid till informationsmöte den 3/8. Känns jättesent! Vi har inte fått träffa någon alls, så varken näskrok, gomplatta eller liknande har kommit på tal.
Neo avdelningen visade oss specialflaskan Haberman och det är den vi har kört med sen födseln..
Man känner sig lite förvirrad, ensam och frågvis. Vi har ingen aning om någonting, och ju mer man googlar, ju sämre mår man :(
När brukar man operera läppen egentligen? Vi har ju fått höra att det är när dem är mellan 6-8 veckor, och sedan gom vid 6 månader...Men om de nu inte opererar alls förrän vid 6 månader, gör dem både gom och läpp då?
Förstår inte alls :( Är så rädd för allting känner jag :/
Hej och grattis till tjejen! För drygt 5 måndader var jag i din sits,min dotter föddes med läpp och käkspalt och BB hade inga som helst kunskaper,utan skrev ut ett sketet papper till mig som jag fick läsa! Förstår att mötet känns sent,jag fick kontakt med koordinatorn dagen efter Vilja föddes så jag fick lite info iaf...
Jag vet hur jobbigt det känns,jag hade ingen aning om att Vilja skulle födas med läpp och käkspalt. men reslutaten blir SUPERFINA! du får jättegärna kolla in min blogg om du vill,finns massa bilder efter op.
Kram och lycka till!