Vi som har barn med spalt del 15
Elias öron har börjat blöda lite då å då nu efter han fått rör... Har det varit så för er andra också?
Han har fått nå recept på nå droppar att ha i som innehåller antibiotika.
Elias öron har börjat blöda lite då å då nu efter han fått rör... Har det varit så för er andra också?
Han har fått nå recept på nå droppar att ha i som innehåller antibiotika.
Jag sökte också vårdbidrag men fick inte beviljat... Hade jag vetat då Elias föddes att det fanns hade jag sökt redan då. Men hon sa att när han blir äldre och vi måste åka till logoped och tandläkare så blir det säkert beviljat.
Hej alla! Idag fick Elias papper om att han ska operara sin hårda del på gommen den 24:e Mars. Vi kommer vara där 3-4 nätter så han kommer nog fira sin 2-års (26:e) i Uppsala, men förhoppningsvis har vi fått komma hem!
Han får ju inte vara på dagis på 2 veckor efter operationen så vi ska ha vård av barn en varsin vecka. För visst är det vab man har - inte tillfällig föräldrapenning...?
Är så nervös redan, fast jag vet hur duktiga de är!! Och denna operation är ju mindre än mjuka delen - kan dock inte sluta tänka på hur lång tid vi fick vänta på uppvaket och allt blod han hade i munnen å näsan!
Nu är han ju äldre (sist va han ca 6-8 månader) så det blir kanske jobbigare för oss denna gång....?
Kommer inte ihåg hur det funkade med hotell å så.... kan ni berätta för mig? Har glömt bort totalt - men visst är det vårat Landsting (Västmanland) som betalar för rummet?
Elias ska ju opereras om 2 veckor, hårda gommen. Om det blir napp-kris, kan man inte ha nappen i då tills han somnar å sen ta ut den....? Kommer inte ihåg hur noga de var med mjuka delen....
Anna J 25 och aihopz;
Så bra att era operationer gick bra!! Hmm, då kanske man ska vara förberedd på att han kommer få feber efteråt... Verkar era små ha ont i munnen?
Elias opererade sin hårda del 24 Mars och allt gick bra!!! Det var ett mycket mindre hål och operation än vad Daniel först trodde... Elias var glad, pigg, drack och åt som han skulle direkt efteråt så vi fick åka hem den 25 istället för den 26.... Så han fick fira sin 2-årsdag hemma!
Han har inte behövt några manchetter för armarna en enda gång.... och att vara utan napp går jättebra! Han verkar inte ens komma ihåg vad det är!!!
Så vi ska nog sluta upp med napp helt och hållet från å med nu.
Han har inte haft ont heller efteråt, han har inte varit nå ledsen alls!! Riktigt duktig kille.......
Såg igår att alla stygn e borta!