Sludden skrev 2011-01-10 19:18:56 följande:
Så kom då telefonsamtalet man både längtat efter och fasat för! Lillskrutten har fått sin första operationstid, 27 januari i Linköping. Och just nu väger han 4860...men det borde väl gå vägen :)
Hur länge brukar man få ligga kvar? Hur snabbt piggar de på sig liksom? Tusen frågor och nervös och glad på samma gång :)
Hej! Är olika hur dom piggna på sig... vet att dom villatt barnet äter å så innan man få komma hem.... första op åkte vi hem dagen efter, men om man tänker tillbaka va de alldeles för snabbt.... hon hade så ont... dom vå ju starkare smärtlindring på sjukhuset..... andra op fick vi vara kvar i en vecka....blev så att Jonna vägrade äta, dricka....gick med dropp hela tiden.... fick desutom dubbelsidig öroninflamation, som inte gjorde de bättre.... hon hade så ont....usch, värsta op kan jag säga.... vi gick hela nätterna i sjukhus korridoren med hennes vagn, hon vägrade sova, hade ont...vägrade ta glass som sköterskona erbjöd henne....hon fick smärtlindring, men vet inte, hon hade ont ändån... men tänk både svärta från öron. gom inte lätt...vi gjorde allt för att hon skulle äta dricka, till slut tog jag till coca cola, de drak hon, så de gick åt en del.
.men efter en vecka å alldeles för lite sömn sa jag till läkaren som gick ronden, nu vill vi hem.... han va tveksam i och med att Jonna inte åt...men han sa de bli på erat ansvar...så fort vi kom hem, jag gjorde en burkmat: så åt hon.....vilken lycka, hon va sket trött på sjukhus å allt kan man konstatera.....usch ja, skönt att den op är gjord....