![lkgj](/avatar/thumb/lkgj/26e8a17d33485276d09e2a6614a93579.jpg)
-
Härligt att op gick bra.......ja de va dåligt att läkaren inte tog sig tid att titta på tösen innan ni for hem....Våran läkare i Linköping kom tilloch med till uppvaket och tittade så allt va ok..sen uppe på avd.....men är väl olika....skönt för er att de ha gåt bra....krammurreior skrev 2010-03-07 07:55:09 följande:Hej på er alla! Nu är vi hemma igen Tjejens operation blev av, och man bedömde att hon inte skulle behöva någon plats på IVA. Så kl 9:20 i fredags opererades hon, och ca kl 12.20 satt vi på uppvaket, då hade de även satt in rör i öronen och gjort en ögonundersökning. På fredagen ville hon inte äta alls och hon fick dropp hela dagen. På natten åt hon en flaska ersättning och på morgonen började hon likna sej själv igen. Vi fick åka hem igår kväll då hon var så pigg och åt hyffsat bra. Natten till idag har gått bra, hon vaknade vid 4:30 och gnällde, men då var det dags för Alvedon igen. Så härligt att vara hemma igen, och tjejen kan visa vad hon vill här hemma. Hon gick nästan direkt och visade att hon ville ha ersättning genom att peka på skåpet och plocka ut burken och i morse plockade hon ut saft ur kylen. Fast hon pekar rätt ofta även på kakburken och det är det ju lite svårt att ge henne. Vi har tyvärr inte fått träffa läkaren efter operationen, så vi vet inte om han fick igen spalten helt eller inte? Fast vi skulle få tid för återbesök om ca 1 mån. Lite dålig stil tycker jag att inte ta sej tid att prata med föräldrarna efter op, för han hade bråttom? (Även sköterskorna tyckte det var konstigt). Men i det stora hela tycker jag att det har gått bra. Skriver säkert några rader om några dagar igen. Ha det gott allihop och tack för att ni hållt tummarna!
-
För våran del så vet jag inte i fall de va slumpen, eller ärftlighet...... Jag ha nämligen en kusin som är född med LKG.....Men doktorerna påstå att de är så pass långt håll, så dom tror att de va slumpen att våran dotter föddes med LKG.......... Vet inte va jag ska tror!!! Men man vet ju aldrig....Min mamma ha fött 7 friska barn, systern min 5 frisk barn......sen då ja födder mitt andra barn med LKG, tror faktiskt de ha hoppat över genrationer i våran släkt, och hamnade hos mig..........Ja man kan ju tänka fram och tillbax hela tiden.....utan direkt svar....
Själv vet ja att under graviditeten så va jag frisk, inte rökte, drack eller något annat....Men måste säga att våran Jonna är som vilket barn som helst, så goe:)♥ -
Välkommen till spattråden.....Är mamma till en dotter som föddes med högersidig LKG....OneOfAKind skrev 2010-03-27 17:47:29 följande:Hej tjejer! Snubblar in här då jag via ultraljud för 1½ vecka sedan fått konstaterat att bebisen i magen med största säkerhet har LKG-spalt. Skönt att det finns andra att diskutera detta med för det snurrar ju massor med frågor i huvudet just nu!
-
Åhhh ja med är oxå med på den sidan på facebook:)
-
Grattis till lillgrabben..........:)79maria skrev 2010-04-19 21:28:12 följande:Åh, en FB-grupp, den ska jag ta och leta upp! Här hemma rullar livet på med en liten nyfödd krabat som kommit till familjen Edvard föddes i lördags förra veckan, på beräknat datum ...den enda dan som man inte tror att det kommer en bebis Så, nu har jag tre små grabbar här hemma. Fullt upp med andra ord. Gabriel opererades ju för en dryg månad sen och det har läkt fint. Han är fortfarande röd i ärren såklart, men det ser finare och finare ut hela tiden. Kändes skönt nu när Edvard föddes att det hann gå lite tid emellan op och nyfödd! Majamamma: Fy vad trist att op blev inställd Hoppas att ni antingen får en tid riktigt snart, eller att det dröjer till lite senare! Inte roligt att kombinera nyfödd och nyopererad
-
Välkommen hit till spalltåden....Är mamma till en tös på 2 1/2 år som föddes med lkg....hon ha genom gått två op som ha gått bra.... är värkligen glad att man ha denna tråden där man kan utbyta erfarenheter och frågor... ha hjälp oss i alla falll....Älskadeungar skrev 2010-05-03 12:06:37 följande:Hej alla! Jag har nu äntligen tagit mig tid att registrera mig här och är så glad att jag hittade eran tråd. Väntar mitt fjärde barn och fick veta på ett könsultraljud att hon har lkg. Detta såg man alltså inte på RUL. Jag har de tre senaste veckorna surfat runt på olika sidor och tagit reda på en del (kanske för mycket..) men känner att jag ändå inte kan veta hur allt blir förrän hon kommit till oss. I vilket fall som helst är jag glad att denna sida finns, upplever inte att det finns så många andra forum när jag letat. Kommer säkert ha en massa funderingar framöver och då är det ju perfekt att kunna fråga även här!!
-
Sicken söt tös ni ha:) blev ju bra efter op:)Mary Jo skrev 2010-06-01 18:44:15 följande:Nu är Vilja opererad! Dom gjorde läppen och näsan samtidigt. Det gick jättebra.. det var lite jobbigt när hon sövdes men gud vilken liten kämpe jag har! Hon har pratat och skrattat hela sjukhusvistelsen med undantag för när hon behövde mer alvedon! Känns skönt att det är gjort..
Ni får gärna kolla min blogg om ni vill se när hon är nyopererad!
www.underbaravilja.blogg.se -
Grattis, Grattis......krammalan81 skrev 2010-06-08 15:10:20 följande:Hej på er!
Nu har Sixtens lillebror äntligen kommit! Det blev en lite Mille och han och vi mår bara bra.
Maria -
Grattis till barn nr 3...... kramMajamamma skrev 2010-06-13 20:42:14 följande:Grattis till pojken malan81!
Alvin och Evelina har också fått en lillebror, den 18:e maj. Allt gick jättebra!
På torsdag är det dags för Evelinas tredje operation, hårda gommen plus justering av läppen.
Jag läste er diskussion om manchetterna. Evelina opererade läppen när hon var ett år och fick manchetter efteråt. Elva dagar efter operationen ramlade hon och på grund av manchetterna kunde hon inte ta emot sig utan ramlade pladask rakt på läppen och slog upp stygnen... Så det där med manchetter kan vara på gott och ont... -
Grattis till tösen.....JJL skrev 2010-08-04 15:05:04 följande:Nu är Leos lillasyster här! 31 juli tittade lilla Lexie ut. Otroligt märklig känsla att pussa en liten hel mun...