idamarja skrev 2010-09-24 22:28:06 följande:
hur har det gått för era barn, ni som har barn som opererat mjuka gommen. jag har förstått att dom har väldigt ont efteråt, som halsfluss vill ja minnas dom beskrev dt. vi ska ner nu snart, op tid 1 okt. känns ju förstås jobbigt inför varje operation, jobbigt nu när han e så stor också att han förstår att bli rädd och är med i vad som händer på ett annat sätt än när han var liten, då var det jobbigt för att han var så liten o skör.
För Liam var det en jätte jobbig op och då blir det ju självklart jobbigt även för oss vuxna.Han hade jätte ont direkt på uppvaket och vaknade fortare än dom trott,helt plötsligt hade han liksom bara
vaknat.Grät i en famn hos en sköterska när vi kom ner.
Han var hes och helt utmattad.
Pappa vägrade han vara hos,skulle bara vara i min famn och jag fick absolut inte sitta eller ligga..var bara att vanka runt runt i korridoren med honom på höften.Första kvällen hade han så ont så ont och dom envisades med ett alvedonen skulle hjälpa men till slut hade han sån panil att jag nästan tvingade dom att ge morfin och lite att sova på.Han fick det och sov nån timme men sen var det igång igen.
Ville inte äta eller dricka fören dag 3,hade således dropp ganska länge.
Jag hade ställt in mig på det värsta men det var ännu värre..