JJL skrev 2010-05-04 18:51:32 följande:
Riktigt trist att få operationen inställd när det är så tätt inpå. Man laddar ju trots allt upp inför op ett bra tag innan. Min Leo gjorde läppop när han var 7 månader på KS. Han skulle ha gjort den i Augusti, men blev av i December. De har verkligen fullt upp på KS nu och det känns inte helt klockrent tycker jag. De har fått mer barn än vanligt och har inte hunnit med och jag har hört att det är för att det har kommit extremt många adoptivbarn med LKG de senaste 2 åren. Det känns som att det skulle behövas väldigt mycket mer resurser just nu.Leo ska göra sin gomoperation på KS den 2 Juni och jag har hört att de prioriterar alla gom och käkop nu innan sommaren.
Jaha? Jag hörde att man prioriterade läpp- och gomoperationerna. Eller det var vad Katrin sa till oss. Men nu var det så tight ändå att läppoperationerna fick stryka på foten. Undrar hur dom ska få ihop allt... Alla barn som blir "uppskjutna" nu måste ju få tid en annan gång... Och då finns andra barn som ska opereras. Försöker få tag på överstechefen för att fråga vad som händer. Dock fick vi, för en timme sen, besked om att en remiss skickats till Uppsala och att vi får göra vår operation där innan sommaren :D