Retrovagnstråden 19
Jättegrattis Jenpuh! Härligt med två små flickor.
Jag lovar att du inte skulle vilja ha min tvillingvagn, inte så kul att gå runt och göra reklam för JÄMO
Jättegrattis Jenpuh! Härligt med två små flickor.
Jag lovar att du inte skulle vilja ha min tvillingvagn, inte så kul att gå runt och göra reklam för JÄMO
Tröttmössan, det är nog tyvärr din dumma dator för jag ser bilden.
Jag förvånas ofta över hur pass dålig koll på årtal hon har, hon på Nettans barnvagnshörna. Den här vagnen är ju från mitten av 60-talet och definitivt inte från 1950.
Dessutom är det ju inte en kombi utan en duo (vilket jag iofs inte tror att de kallades på den tiden).
Idag, på trädgårdsmässan i Älvsjö, träffade jag en tjej som hade en Emmaljunga Princess med sittdel. Vi pratade lite grann. Bl a hade hon hittat en sån där Peggy som jag köpte härom dagen på en loppis för 120 kronor som hon sedan fått 1500 för på Tradera. Bra förtjänst! Jag berättade om vår tråd, vi får se om hon dyker upp. Alltid skoj med nya entusiaster!
Kanske det är den här du menar: http://www.blocket.se/malmo/Barnvagn_tvillingvagn_Emmaljunga_retro_70tal_32856436.htm?ca=11&w=3
Den är dock inte från 70-talet utan kom 1990. Jag en sådan, även den med JÄMO målat på sufletten