MaryMalou skrev 2010-10-06 20:14:01 följande:
Angående syskonvagnar. Min son var 3 år och 4 månader när lillasyster föddes. Vi tänkte aldrig tanken att skaffa syskonvagn utan har klarat oss bra med ståbräda, pulka och trehjuling/cykel åt honom och ibland vagn och lillasyster i sele. Men Bertil älskar fortfarande att åka vagn och båda skulle tycka att det var så kul att åka vagn ihop. Nu känns det ju knäppt att köpa syskonvagn åt en 4-åring och en 9-månaders men skulle jag springa på en för en 100-lapp eller två skulle jag nog slå till. Det skulle förenkla så mycket när jag är själv ute på heldagsutflykter med båda två och framförallt skulle de tycka att det vore så kul.
Min trea var 3,5 år när lillasyster föddes och vi körde också med ståbräda. När hon var runt året köpte vi en gammal dubbelkim för Erik gillade också att åka vagn. Men det blev helt enkelt för trångt och även lite för tungt att köra/svänga vagnen med ett så pass stort barn så det blev inte många färder i den. Dessutom tappade den ofta ena däcket vilket gjorde allting ännu värre...