Retrovagnstråden 19
men lättast är väl att du isf har storasyster i vagn och nya bäbisen i sjal/sele, han/hon rymms ju under din jacka då..
urs va svårt ja har för att bestäma mig, ska ja spara liggvagnen (gondol) eller sälja och isf köpa en annan när/om de blir en till bebis??
har inte plats att spara så mkt alls, men en liggdel kan an ju platta till rätt mkt.. sittdelen är såld nu iaf, sved i mig, och dottern som ville ha sin bästa vagn kvar, men den va ju såå stooor, inte kul att ta sig fram med i buss och affärer, men kanon å ha som sov vagn och på promenader här hemma.. minst en decimeter kvar för benen på henne, snart 2½år.. och en liten bit till i ryggstödet.. då har hon i princip redan vuxit ur brio sittyn (från 89-91 nån gång..) funderar på å sälja den med, ja gillar inte att dra sulky ha ja kommit fram till.. känns för smal och låg,får ont i ryggen, får dra den med en hand och gå bredvid den..
ja, hade ja haft plats skulle ja sparat alla, och ev köpt fler bara när ja ser nå ja vill ha, men de går inte.. gondol sittdelen är så bra, igentligen chassit ja hade vela ändrat, så hade vagnen blivit smidigare.. men knns inte så bra å förstöra ett felfritt 80tals chassi heller.. så letar efter en bra sittvagn som funkar till äldre/längre barn utan att vara en pansarvagn.. om de är lite nyare så gör de inte lika kt o man förstör och gör om heller.. killen har svets tänkte göra om comforten men lessnade för den va så liten..
Tack för färgtipsen också! Jag får återkomma med en före och efterbild på vagnen.
nu har ja sålt 3vagnar.. bruna gondol (sitt) dubbeltrubbel,och rosa sulky, hade inte tänkt slja sulkyn,en när hon som köpte dubbeltrubbel frågade så tänkte ja att okej, så har ja en mindre att förvara..
så nu har ja bara röda liggvagnen (gondol) grå 90tals comfort i dagis-skick, och 3nyare,en paraplysulky som man kan ha till babyskyddet,en vanlig sulky och en kombivagn som vi använder just nu men som ja säljer om ja hittar en retro sittvagn..
nån som har en hyffsat smidig sittvagn till salu, måste va suflett, annars inga krav direkt..
har funderat lite, har en emmaljunga softy (sulky) typ sen 90tal eller så.. tycker ryggstöden är lite korta på alla sulkyn, så ja funderade på o vi ska borra hål för rygg-bågen högre upp..å då får ja ju sy egen klädsel, men de tänkte ja iaf för den som är på är inte min stil, MASSA små björnar huller o buller.. vad tror ni om de??
Min Compact i samma färger.