Retrovagnstråden 19
Uliise, vad har du för kataloger?
Emilia00, vit manchester finns dock inte med. Sittdelen är nog köpt ett annat år.
Och ang skötväskor och åkpåsar så finns inget alls sånt medi katalogen. Skötväskor var inte alls vanligt på den tiden vad jag minns.
Om sittdelen inte hade spännen på sufletten så undrar jag vad det var för vagn...?
Det fanns säkert någon som hade någon påse hängande på krokarna men jag kan inte minnas att det var särskilt vanligt. Vad jag minns så hängde man som sagt matkassen där när man hade varit och handlat. Korgarna under kom ju först på 70-talet (eller kanske slutet av 60-talet) och man körde ju inte bil så ofta så det blev till att ta vagnen för att handla.
Alltså, kanske någon annan kommer med annan info men så som jag känner det så är det här med skötväskor och sånt krimskrams... ett 90-talspåfund. När mina barn var små (de är födda 82, 84, 89 och 93) så stoppade man ner en blöja i vagnen och så bytte man på kompisens skötbord, i vagnen eller var man nu var. Vi var ju inte direkt några "lattemammor" på den tiden så att sitta på kafé var ju inte särskilt ofta förekommande. Det hände ibland att jag åkte in till stan (Stockholm) och då fanns det skötrum på undervåningen på NK där man fick hyra sig ett litet rum där man kunde amma och byta på barnet.
Jag köpte visserligen en skötlift till han född 1989 eftersom de hade just kommit då men den blev i princip aldrig använd.
Det var andra tider då