Retrovagnstråden 19
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-05 02:43Blev visst nåt mysko med de tre sista länkarna.
Facebook - www.facebook.com/group.php
Retrovagnsforumet - retrovagnen.mylava.net/
Hur är det med syskonsitsar förresten, som ska passa en emmaljunga från -79... Är de svåra att få tag på? Är de säkra? Syskonvagn kommer antagligen inte vara ett alternativ (är inte gravid men planerar :P) då det inte fanns med delbart ryggstöd osv heh.
Visst heter det syskonsits? =/
Lallan: Men det tåls alltid att upprepas, en sån viktig sak :P
jag har en från brio som funkar på min emmaljunga från 76,ing poblem,min 3 åring satt hur bra som helst. såg en på blocket för ett tag sedan
Huuu! Tänker på när jag körde min nyfödde son i min supergungiga Gessleinvagn, en av de högsta vagnarna som någonsin funnits, med min då tvååriga dotter sittande i syskonsits. Lite vingligt var det men jag lyckades t o m ta mig ned via rulltrappan i tunnelbanan med vagnsekipaget framför mig, ena handen på handtaget och den andra på rulltrappans handledare. Tror inte jag skulle gjort det idag.
Det enda jag inte gillar med syskonsits, förutom ostabiliteten är att den kan skava på vagnen så lägg något emellan om du är rädd om vagnen.
Ligger det inte ute en syskonsits på tradera? Inte ofta jag sett dom ligga ute... Gäller nog att passa på.
Jag hittade en på loppis. Fick den för en tia. =)