• Boothwalker

Retrovagnstråden 19

Välkommen till Retrovagnstråden!

Här hittar du oss som gillar allt som har med retrovagnar att göra. Tillsammans har vi ganska mycket kunskap om äldre vagnar och kan ofta komma fram till både ungefär hur gammal en vagn är och vilket märke det är på den.

Undrar du nåt om en äldre barnvagn så fråga gärna. Det brukar finnas i alla fall någon som har koll på vagnen antingen det är en 40talare eller en tidig 90talare. Har du frågor om hur man tar hand om och lagar eventuella slitningsskador så fråga oss gärna eller kolla på några av dessa ställen där har vi lagt in en del tips och annat kul för retrovagnsälskare:

www.retrovagnen.se
    www.retrovagn.blogspot.com

Retrovagn på facebook
    Retrovagnsforumet
    Retrovagn köp och sälj

Vill du se fina vagnar så har många av oss bilder på sina vagnar i sina gallerier. Du är välkommen att titta på dem men låna dem inte till annonser eller liknande utan att fråga om lov. Det är inte uppskattat. Frågar man däremot är många av oss villiga att hjälpa till.

Många här ser de andra i tråden som nån sorts andra familj och vi pratar gärna om lite allt möjligt. Så även om fokus ligger på Retrovagnar (eftersom det är vårt stora gemensamma intresse) så är inget egentligen OT =)

OBS! Denna tråd har en starkt beroendeframkallande verkan. Det är möjligt att du kommer att bli helt insnöad på galonsufletter, stänkskärmar och kromade chassin om du hänger här. Detta kan t ex orsaka hål i plånboken och en extas vid åsynen av en äldre vagn...!
    ♪♫♪ Goretex mot regnet och fleece mot kall snö ♫♪♫
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-05 02:43
    Blev visst nåt mysko med de tre sista länkarna.
    Facebook - www.facebook.com/group.php
    Retrovagnsforumet - retrovagnen.mylava.net/
  • Svar på tråden Retrovagnstråden 19
  • jagäraf
    pergotezzie skrev 2010-04-29 16:33:55 följande:
    har hittat en marmet på blocket jag eventuellt ska köpa men hon är bortrest till på måndag så då åker jag dit och klämmer på den,men den är ju snarlik balmoralen men inte lika maffig,helst vill jag ha en balmoral...min kompis har en i kanonskick men vägrar sälja den  :(har annonserat på blocket nu att jag vill köpa en så får se om de ger nåt resultat...*hoppas hoppas*
    Hon med Marmeten hade lovat mig den. Hon skulle ta med den på tåget till Stockholm och jag skulle få den för 1500:-. Så igår dök den upp på Tradera...
  • pergotezzie

hejsan det är inte marmeten på tradera jag ska köpa,utan den elegant engelsk vagn på blocket i falun.

• pergotezzie

dålig stil om hon har lovat dig den.

låter som en tjej som jag köpe en vagn av nyligen,

hon hade satt ut den på blocket för 1400 kr.
    jag ringde och vi kom överens om att jag skulle sätta in 500 kr i handpenning och hämta den 21 april när jag skulle till stockholm,satte in handpenningen och trodde det var lungt MEN

morgonen efter får jag ett sms,där det står att hon inte vill sälja den för 1400 utan kan få 2300 på blocket. jag blev skitsur och sa att vi hade ett avtal,men enligt henne hade hon inte lovat mig att köpa den för 1400 kr. vi hade inget avtal

sen får jag ett till sms,där det står att jag har 3 alternativ,

1.hämta den innan kl 3,klockan var då 2 och det tar mig minst 2 timmar till sthlm
    2.betala 650 kr för magasinering som jag skulle få betala när jag hämtade den.
    3. betala mer för vagnen så hon skulle anstränga sig mer för att hitta en gratis förvaring i 2 veckor

men den stod bra i hennes källare från första början.

jag krävde tillbaka handpenningen och fick den på en gång.

på kvällen får jag sms där hon ber om ursäkt och villeatt jag skulle köpa den för 1400 för hon mådde så dligt över sitt sviniga beteende.

jag skyndade mig dit och hämtade den 2 dagar efter,en vagn jag fullkomligt älskar.

skum människa

• jagäraf

Aha, finns det en Marmet även i Falun? Den här finns i Östersund och ligger ute både på Blocket och Tradera numera.

• pergotezzie

jo men den här marmet är ungefär lika stor som balmoralen, den verkar helt underbar, har hittat en silver cross för 459 kr på en ebay sida, hon ska kolla vad de kostar att skicka den...

hoppas de inte kostar 10000 hehe,den väger ju 37 kg och man kan ju knäppa av överdelen men den blir ändå stoooor

• lurv

Nån i tråden som promenerade på Drottninggatan i Norrköping idag med en bussnygg ljusbrun 70-tals galonvagn med spakchassi och en gul 70-talsdyna i?

• Boothwalker
    lurv skrev 2010-04-29 19:26:07 följande:
    Nån i tråden som promenerade på Drottninggatan i Norrköping idag med en bussnygg ljusbrun 70-tals galonvagn med spakchassi och en gul 70-talsdyna i?
    Inte jag tyvärr. Men hade jag varit där hade jag nog förföljt den... =)
    Jag är bra på att hoppa, men inte lika bra på att landa - Mowgli 4 år
Svar på tråden Retrovagnstråden 19