• Fru T

Emmaljunga tråd, Vol 5

höstäpple skrev 2010-06-28 18:31:34 följande:
    Hehe, sant ang. märket! Tänkte precis samma sak!

Du kompenserar upp de neutrala vagnarna nu!
    det kan man lätt säga !
  • Fru T
    annakohler skrev 2010-06-28 19:01:09 följande:
    skit snygg färg har du valt
    i augusti ska jag köpa en Lime färgad skötväska o parasoll o sen fotsack
    skötväska har ja en svart med grå/silder detaljer från jujube så den får stanna kvar, är så grymt nöjd med den! Så om det ska köpas fotsack så får det nog bli en svart neutral, att ha fotsack i samma fär när det är en sån färg tycker tillome jag är för mycket...
  • Fru T
    Nomen skrev 2010-06-28 21:13:15 följande:
    Skulle ha beställt 2 dynor av dig om jag inte lovat mannen noll shopping i en månad
    Fru T skrev 2010-06-28 18:01:58 följande:
    Hihihihi en Scooter i candy Pink är undanställd åt mig, i morgon åker ja till nkpg å hemtar den
    Jag tycker dom nya färgerna är ett skämt! Alltid gillat att Emmaljunga hållt sig någorlunda stilrena och klassiska men 11orna är katastrof å jag tycker dom gjort bort sig Kräks
    Vad aaaavis jag blir! Så snygg vagn. Jag är tyvärr inte så förtjust i plastfotstödet, men åååh så fiiin! Ang 2011 färgerna så blev jag också besviken, eller lättad kanske jag ska säga... nu känner jag inget jätteshoppingsug efter en Emmaljunga! Får jag tipsa om en fotsack från cab-on (ingen reklam, det är inte jag som gör dem, däremot har jag köpt 2 st) som jag tycker är mycket mer praktisk än originalfotsacken. Nu har jag aldrig provat fotsack på scooter, men jag blev galen att fotsacken satt så dåligt fast på citycrossen. Och den såg ut att sitta mitt i ansiktet på dem.
    T 2007 & S 2009
    Ja gillar faktist det gamla fotstödet bättre ja med men man kan ju inte få allt Att den ska va lite trängre är inget som ja stör mig på iallafall, dotra är liten å petit å kommer få plats i den länge...

Vad e det för fotsack??
  • Fru T
    Nomen skrev 2010-06-28 21:21:09 följande:
    www.rosendesign.se/

De säljer "hemmagjorda" fotsackar, med eller utan vindskydd eller foder. Lite dyra men jag tycker de är mycket bättre än Emmaljungas. Bättre passform o mysigare.
    T 2007 & S 2009
    En sån kan ja ju lika gärna sy själv Men åååå vilken läcker himmelsäng! Måste nog tyvärr radera den sidan ur minnet...

Ja ska iallafall kika vika färger som finns hemma på fotsackarna i morrn, finns det ingen svart så väntar ja helt enkelt till i höst, för den vanliga svarta skulle väll finnas kvar?
  • Fru T

Tänkte tvätta av klädseln till Nitron, är det handtvätt som gäller?

Är inte så värst skitig eftersom ja använder dyna i hela tiden å den är ju bara tre månader men några vällingfläckar har hon lyckats få dit iallafall...

Appropå Scootern så är ja GRYMT nöjd, gör mig inget alls att det inte är svängbara hjul på den!! å trång, nee det tycker ja inte. Grannens pojk på 2,5 år är låång å han sover fortfarande gott i den... Dessutom får ja in en bättre höjd p¨styret än va ja fick på Nitron, där va det ena lite lågt å det andra lite högt så ja hade behövt ett mellanläge!

• Fru T
    annakohler skrev 2010-06-29 15:54:17 följande:
    haha min man såg lite förskräckt ut då jag köpte Lime färgad haha
    hans kommentar var "vad grön den är" haha

men är sugen på en 11 (city cross)
    Hans första komentar va:

"den är väll inte rosa"

eeeh nehe vad vill du få den till för färg då?

"det vet ja inte"

börjar misstänka att min man är lite färgblind
  • Fru T
    Nomen skrev 2010-06-29 08:46:29 följande:
    Tyvärr är jag extremt handikappad när det gäller symaskinen... Så jag får vädra plånboken istället

Svart finns nog alltid.
    T 2007 & S 2009
    Ja då är det ju tur att det finns andra som kan sy ;--) men dom där va det ett grymt överpris på i inte tycker ja dom va specielt snygga heller..
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5