• Fru T

Emmaljunga tråd, Vol 5

Polarbjörnen skrev 2011-01-07 10:23:41 följande:
    ja, det tycker jag verkar skitsmart =) men nu har ju dom sittdelen... (de har två chassin) så jag försöker hitta en nätt mjuklift som passar. 
    ja säger med: testa med babyproffsens egna mjuklift! 
  • Fru T
    Mymemlan skrev 2011-01-11 23:51:25 följande:
    Hörrni jag är ute efter lite råd. I mitten på maj ska vi åka utomlands till bulgarien på en all inclusiveresa (kommer äta alla måltider där, men ändå behöver en bra vagn så man kan fara runt och titta på allt ju) och jag tänkte ta med mig min scooter från 05, den kostade mig 200 kr och den har ju rätt bra liggläge och den kommer ta sig fram även på stranden. Min son kommer vara ett och ett halv och kommer behöva sova på dagen och kanske på kvällarna innan vi gått till hotellet för att sova. Vad tror ni om det? Är det ett dumt val, ska man bara ha en paraplysulky..? Känns lättare att gömma undan han från solen i scootern då han ska sova mm för då har han ju benstöd mm. ;P
    En väninna reste med familjen till egyptien förra vintern å dom hade med sig sin scooter, dom fick tilomed ha den ända fram till planet och behövde alltså inte checka in den. funkade utmärkt!
  • Fru T
    Silverhaj76 skrev 2011-01-17 16:24:05 följande:
    Nu har jag aldrig haft turen att använda en enkel vagn, men vet ganska mycket om olika modeller. Skulle jag få ett barn till, så skulle jag faktiskt börja med Edge Duo med sportchassi, älskar att den är stor och robust. Sen när barnet blir större och tyngre skulle jag byta ut den mot City cross eller scooter .
    då är det väl bättre att köpa en CC från början så behöver du aldrig byta vagn
  • Fru T
    enlitenbitkaka skrev 2011-01-23 18:25:30 följande:
    Dum fråga kanske...men hur levereras vagnen? Allt ska ju lämnas i originalskick vid förlossningsgaranti - hur funkar det med vagnen? Hur får man ut den i bilen utan att ex hjulen blir skitiga? Är babyproffsen i Göteborg vi ska handla hos
    med tanke på att man får köra ut vagnarna för att testa om dom passar i bilen så räknas det nog inte som att dom är använda
  • Fru T
    Uliise skrev 2011-01-25 12:40:50 följande:
    Jag köpte en Teutonia Sunset, en solskyddsskärm med SPF 50. Passar perfekt på city korgen
    en sån hade jag med, fast på min teutonia då den va toppenbra!!

Parasoll tycker ja bara är jobbigt.. 
  • Fru T

ni som köper genom tex blocket å vill få varan skickad. Använd er av internetgirot för en säker betalning det gör jag alltid å funkar hur bra som hällst!

• Fru T
    Mymemlan skrev 2011-02-15 10:41:22 följande:
    Är det någon som har en minimizer sittdyna och ett parasoll från emmaljunga? Vi ska ju åka utomlands i Maj, och jag ska köpa en dyna då tänkte jag så det blir mjukare i vagnen. Är dom mysiga, blir barnen jättesvettiga mot dom mm? Sen undrar jag hur emmaljungas parasoll är, funkar dom bra? Har aldrig haft nått parasoll innan. Finns ju omärksesparasoll, är det någon skillnad?
    Jag sydde en egen dyna av frote i somras, helt oumbärligt i värmen!

Försökte med parasoll men det slet hon bara i å la ner åt sidan, hade behövt att binda fast det så hon inte kunde vinklat det om det skulle funkat  
  • Fru T
    glödlampan skrev 2011-02-25 15:00:33 följande:
    Åh den är så sjukt fin, det är den jag vill ha med. Tänkte att man kunde ta pro coffe på sittdelen och charleston på liggdelen men det tvärvärgrar min sambo för han tror att andrahandsvärdet blir mindre om det inte är enhetligt.
    Det är ju vanligt att man säljer av med citykorgen när man slutat använda den istället för att den ka ligga i ett föråd och samla dam. Då spelar det ju ingen som hälst roll om det är olika färg på delarna trevligt med variation ju!
  • Fru T
    Uliise skrev 2011-03-01 22:44:11 följande:
    Hoppar de av? Inte plastkrokarna som är för slappa? Mina hoppar (tack och lov) aldrig av.

Apropå sittdelen till Nitro/CC: Den lilla spaken man håller in när man ändrar ryggens lutning, när försvann plastpluppen på den? För på min sittdel i zinnober finns det en plastgrej men inte på den i jungle, och den vet jag tyvärr inte vilket årtal det är. Nördvarning på den här frågan då det inte har någon betydelse
    jag hade en sån på min -10
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5