• Fru T

Emmaljunga tråd, Vol 5

stor grön drake skrev 2010-07-04 11:20:08 följande:
    GRATTIS! Det var ju riktigt lyckat det!
    Måste säga att ja känner mig lite lättad, lite vågat att lägga ut nu i semestertider...

Å ja är fortfarande lika kär i Scootern, får massvis med possetiva komentarer om färgen
  • Fru T
    livsmedel skrev 2010-07-14 16:49:27 följande:
    Den kostade, med tillbehör 8670 :-
    annakohler skrev 2010-07-14 14:55:04 följande:
    tycker 3000-4000kr är lagom för en begagnad vagn
    Ja, fast du måste väl ändå ha i beaktning vad det är för typ av vagn och vilken årsmodell det är? Eller är det bara jag som tänker så? Skulle ju aldrig betala mer än 3000 för en vagn från t.ex -06 men ju nyare den är desto mer är den värd. Så tänker jag iaf.

Nåja, jag har den ute ett tag till. Sänker den kanske till 5500 om en vecka eller två. Om den inte blir såld till det priset så säljer jag inte. Sambon skulle aldrig gå med på det då :-P
    jag fick 4000 för min 3 månader gammla Nitro med fotsack utan problem... det är 1400 billigare än inköp!
  • Fru T
    Sissi82 skrev 2010-07-15 21:16:29 följande:
    Hej.. har en 2åring som ska ha en bra sittvagn! det står mellan emmaljunga scootern och brio spin! HJÄLP mig! vad tycker ni?

jag vill att hon ska kunna vila i den så den ska vara rymlig! och helst inte väga BLY!-som man säger..

tacksam för svar!Skrattande
    Lätt scootern Spin är ful som stryk har sämre viloläge med.. Ja va bra inne på Race innan men det blev en Scooter å jag är GRYMT nöjd. Sprang slalom med dottern i butikerna idag inga problem att svänga å dottern skrek av skratt.

Det är bra viloläge med.
  • Fru T
    Sissi82 skrev 2010-07-16 07:58:18 följande:
    Okej jag har haft en Urban jungle tidigare. därför är jag lite skeptisk till vagnar utan svängbara hjul! Men scootern ser mysigare och rymligare ut..  är den tung att köra?  svårt att hitta en begagnad vill ju helst ha ngt i rosa och i sthlms området...
    Jag hade först en Teutonia S3 å sen en EL Nitro så ja va me lite rädd för att köpa en vagn utan svängbara men jag kan helt ärligt säga att scootern är så lätt att jag inte saknar den funktionen, som sagt sprang slalom med den i går med dotra i å det gick hur bra som hällst!

Endel upplever den nya scootern liten medans andra inte gör det, så det bästa du kan göra är ju att ta dig till närmsta butik som säljer å provköra å låta dottern provsitta. Det är säkert många butiker som har rea på -10 orna med nu så passa på
  • Fru T
    annakohler skrev 2010-07-16 08:20:25 följande:
    ärligt talat så är scootern 2010 lite trång vid benen
    2011 modellerna ska vara lite bättre så skaffa en 2011 modell om du ska ha en scooter

vi ska köpa en emmaljunga edge duo imorgon
    vart har du hört att -11 orna ska va anorlunda? det är fortfarande 2.0 an å va ja vet är det inga förändringar förutom viss smådetaljer på chassit..

Ja har ett -11 chassi jag har det nya hjullåset och en skruv vid fjädringen, det är den enda skillnaden ja ser när ja ställer den brevid en scooter med -10 chassi...
  • Fru T
    Sissi82 skrev 2010-07-19 22:04:18 följande:

Här e Alexia i sin nya scooter... weiiii
    den är så fin, va inne på den först men det blev tillslut en i candy pink

men vad är det för dyna/fotsack du pratar om?
  • Fru T
    Sissi82 skrev 2010-07-20 07:35:46 följande:
    man kan köpa en fotsack med sittdyna det är som en åkpåse där man kan separerea påsen från dynan så blir det antingen bara en dyna eller en bra åkpåse. heltunderbart mjuk!!! Bra investering nu om vintern blir kall!

sofi83: Alexia är 2år och 2månader.. ja den är rymlig det var därför jag valde scootern! hon har 1dm kvar att växa på sisten! hon har provsuttit 4sittvagnar och den här var överlägset bra!
    Ja det låter ju uppenbarligen som en åkpåse, för fotsacken fäster man bara över vagnen så det blir ett vindskydd å går inte sätta ihop med nån dyna fotsacken kostar 410 än så länge..
  • Fru T

fler som har problem med att sufletten på scootern inte vill stanna helt utfälld utan helatiden åker bak lite å hänger?

Jag har så, och två av mina kompisar har det med det är det ÄNDA jag har att klaga över!

Får gå å peta fram sufletten helatiden...

• Fru T
    Ja har 2.0 anstor grön drake skrev 2010-07-20 15:43:51 följande:
    har det bekymmret med edgen oxå, man får pilla bort en kåpa som täcker en mutter och så skruva åt den. Lärde jag mig efter att ha plockat isär en annan suflett
    Vet inte om scooter sufletten ser likadan ut men det är värt att pröva
    Ja har 2.0an scooterns suflätt är ju inte riktigt likadan som dom andra och det du snackar om är bytt mot nitar på alla sufletter nu...
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5