Inlägg från: Zelmilainen |Visa alla inlägg
  • Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

LitenpåG skrev 2010-06-04 22:29:44 följande:
    Okej, det har jag aldrig varit med om. Tidigare har alla säljare fått åka dit och kollat, därefter har de kommit ut på hemsidan och sen till butikerna. Efterssom säljarna beställer "butiksvagnarna" när man förkikar på färgerna så kommer dem till butiken så snart dom är klara.

Sen kommer ju inte alla färgerna från fabriken samtidigt, därför lägger dom ut dom på hemsidan innan alla vagnar nått butikerna. Just för att kunderna ska kunna se alla som finns/kommer.
    ja men varför läggs de då ut på hemsidan först i juli om man kan se dem i butik tidigare... det var det jag reagerade på...
    Vill ha bebis nuuu!!!
  • Zelmilainen
    annakohler skrev 2010-06-05 20:23:56 följande:
    okej ska den bort....
    japp. se inlägg #1204
    Vill ha bebis nuuu!!!
  • Zelmilainen
    ängeln83 skrev 2010-06-06 09:56:14 följande:
    Det tycker jag absolut, quadroliften går ju även att göra om till åkpåse sen, så slipper man köpa det också
    Enda skillnaden är väl att den heter quadrolift nu, men det är samma sak som mjuklift.
    tänkte bara påpeka att en mjuklift och quaddroliften inte är samma sak. quaddroliften har ju fler funktioner än mjukliften, därav sitt namn...
    Vill ha bebis nuuu!!!
  • Zelmilainen
    ängeln83 skrev 2010-06-06 14:03:58 följande:
    Det vet jag Det jag ville säga var bara att det inte finns nåt annat än quadrolift
    Och ja, den är mycket bättre än mjukliften som var innan.
    det var mest att det skulle vara samma sak jag reagerade på... men ja, den har ersatt mjukliften (tror jag).
    Vill ha bebis nuuu!!!
  • Zelmilainen
    Näset skrev 2010-06-06 21:34:38 följande:
    Vet ni om det kommer någon ny Emmaljungamodell i 2011 års modell? Eller vart man kan se de nya modellerna?
    det har skrivits ganska nyligen i tråden att det verkar som det inte kommer några nya modeller utan bara nya färger på chassi samt nya tyger. några modeller försvinner. men kollar du de senaste fem sidorna här så finner du allt mer detaljerat...
    Vill ha bebis nuuu!!!
  • Zelmilainen
    Makimaki skrev 2010-06-07 12:19:19 följande:
    Kan man använda Nitro chassit till scooter sittkorgen? Och vet någon vart man kan köpa bara chassit?
    sittdelen på scooter går väl inte att ta bort...
    Vill ha bebis nuuu!!!
  • Zelmilainen
    Zanna83 skrev 2010-06-07 13:29:06 följande:
    Är det någon som vet om Silver Check kommer att fösvinna nu. Finns ej att beställa längre. Vill ju ha en sån!
    kolla några sidor bak i tråden. där står vilka färger som kommer vara till 2011 (inkl de gamla som är kvar+de nya som kommer)
    Vill ha bebis nuuu!!!
  • Zelmilainen
    t0va skrev 2010-06-07 15:22:14 följande:
    whiee, våran vagn hade redan kommit. Tydligen så har de ringt och lämnat meddelande men jag har inte fått något sms om det. Måste byta min telefon blir galen på den.

Hur är det nu med försäkringar osv. har emmaljunga något speciellt som gäller för deras vagnar, har fått rådet att inte hämta vagnen för tidigt, men det är väl 3år för fabriksfel som vanligt med konsumenträtten eller vad det nu heter.

Så skönt då är vi nästan klara med allt till bebis, känns jättebra nu så slipper jag tänka mer på om vagnen hinner komma eller inte :)
    har för mig att garantin bara gäller 6 eller 12 månader... så jag skulle vänta med att hämta ut den tills jag behövde den. 
    Vill ha bebis nuuu!!!
  • Zelmilainen
    Sötnosarna skrev 2010-06-07 16:12:01 följande:

När jag hämtade ut min vagn för några år sen så ändrade de datumet på när garantin började gälla. Jag hämtade ut min vagn ca 2 månader innan bebisen kom och de skrev typ bf på kvittot och garantin. Jättebra tyckte jag.

ok, men det var ju bra.
    t0va skrev 2010-06-07 16:17:45 följande:
    Ska ändå till butiken och hämta det där gratiskitet, verkar ju vara lite olika från butik till butik då.
    tror att garantin för alla typer av fel bara gäller 6 eller 12 månader men att garantin för ev fabriksfel (om de kan härröra ev fel till det) gäller tre år...

Vill ha bebis nuuu!!!
  • Zelmilainen
    MammaTillFelicia skrev 2010-06-07 20:41:47 följande:
    oj vad gulligt det låter! fast det hade varit ännu snyggare med en riktigt knallrosa vagn och vitt chassi..
    tycker jag med. det är synd att de tar bort alla knalliga färgerna... jag hade varit sugen på att mixa dark grey med nån av de knalliga om det hade blivit aktuellt.
    Vill ha bebis nuuu!!!
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5