Inlägg från: Zelmilainen |Visa alla inlägg
  • Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

MammaTillFelicia skrev 2010-06-08 21:12:24 följande:
    ja eller hur! det finns många smmå saker som många barnvagnstillverkare glömmer! hade ju varit lätt att göra det längre eller rakt helt enkelt..
    fast helt rakt vill jag absolut inte ha det. tycker det är värdelöst. många barn jag sett har satt foten på kanten så att benen kommer upp lite (svårt att förklara). tar man bort kanten kan de inte det... jag är likadan när jag sitter ner. vill gärna kunna sätta upp fötterna på nåt... *L*
    Vill ha bebis nuuu!!!
  • Zelmilainen
    Stoce skrev 2010-06-09 15:44:11 följande:
    Men kommer det finnas lättviktschassi till edge/mondial då? The M Bitch skrev att det kommer så småningom? Och vad kommer de att ligga på i pris? Hörde att alla priser ska gå upp nu
    har för mig att hon skrev nåt om att det inte blir förrän tidigast januari 2011, men kan ha fel.
    Vill ha bebis nuuu!!!
  • Zelmilainen
    Stoce skrev 2010-06-09 18:30:20 följande:
    Och jag ska ha i december 2010... lite ironiskt kanske
    Det får nog bli en city cross som jag tänkt från början då.

Tack för ditt svar
    hehe, ja... eller om du väntar tills i höst och kollar av så kanske man vet mer om när det chassit kommer. om du vill köpa nån annan begagnad billig vagn så länge...
    Madebyday skrev 2010-06-09 20:38:26 följande:

Finns det någon som har, eller känner någon som har en CityCross i fägen Pro Bordeaux, som ni/den kanske vill sälja?
    Vill ha en vagn med den färgen, och tänkte försöka hitta billiagre än att köpa nytt.

Har letat på Blocket, där fanns bara en CityKorg i Gällivare
    och FL köp&sälj var också nit lott :(

Vart kan jag mer leta?
    Tack!

får inte annonsera i trådarna... det finns köp/sälj forum
    Vill ha bebis nuuu!!!
  • Zelmilainen
    Madebyday skrev 2010-06-09 21:31:27 följande:
    Okej.
    Trodde det var ett forum/tråd där man kunde diskutera olika annons platser och hjälpa andra att hitta det dem söker.
    det finns i vänsterspalten där det står vad alla forum etc heter...
    Vill ha bebis nuuu!!!
  • Zelmilainen
    sataya skrev 2010-06-10 21:17:41 följande:
    men åh jag kan inte se länkarna:( så jag hänger inte med alls i diskussionen...
    om du skriver in www. innan emmaljunga.se/2011 och likadant med den andra så fungerar den.

de vita chassina tyckte jag tyvärr såg billiga ut, den rosa vagnen alldeles för "fesig". blev kär i 25136  
    Vill ha bebis nuuu!!!
  • Zelmilainen
    Nomen skrev 2010-06-10 21:33:18 följande:
    Ja pink check är superfin... inte klokt att de tog bort den. Och lime check... den fanns väl bara ett år tror jag, också superfin.
    tycker de var för tråkiga/trista. det hände som ingenting... hehe
    Vill ha bebis nuuu!!!
  • Zelmilainen
    Nomen skrev 2010-06-10 21:41:54 följande:
    Ja inte häftiga som candy pink och lime... men så fiiiiina Nästan lite FÖR fina för att sätta min lilla vilda i
    det skulle ha varit kraftigare ränder/rutor så att mönstret syntes mer
    Sofi 83 skrev 2010-06-10 21:43:20 följande:
    Men händer det något på 2011 års färger då? Tycker att de är trista men gillar min Edge i Lime Check jättemycket!

Tycker liksom er andra att de nya PP tygerna ser ut som Crescent vagnarna! Men en del fina där också, eftersom jag gillat crescents vagnar...
     det fanns ju flera klara starka färger. ska det vara ett mönster med färg i (såsom checkfärgerna) tycker jag att färgen ska synas mer. att bara va små tunna trådar i tex lime kan ju liksom lika gärna va, det bleknar bara bort. hehe.

sen i 2011 färgerna fanns d ju flera som kanske bara går i en färg med ett avvikande tyg med mönster i, dock fortfarande i samma färg. de blir ju lättare att kombinera med andra färger, etc på tillbehör än vad en checkfärg gör. tycker jag iaf. *L* 
    Vill ha bebis nuuu!!!
  • Zelmilainen
    Sofi 83 skrev 2010-06-10 22:04:48 följande:
    Det håller jag med dig om! Jag skulle gärna ha haft mer lime på min Lime check men man kan inte få allt...
    Och det där med att kombinera har också varit ett problem för oss, jag ville köpa sovpåse till sittdelen men då fanns den ju inte i lime check längre vilket var synd! Skulle man ha haft en enfärgad skulle det ju ha varit mycket enklare att kombinera med en annan färg!
    precis... jag som älskar grå vagnar skulle tex kunna tänka mig 25111 och sen kanske tillbehör i den rosa, gröna, blå eller kanske tom den röda. då syns den

men YES för ett genomskinligt regnskydd! 
    Vill ha bebis nuuu!!!
  • Zelmilainen
    MammaTillFelicia skrev 2010-06-10 22:19:09 följande:
    tyckte också den grå/mönstrade var fin! tyckte även de bruna xx121 var fina, men inte så jättekul direkt =)
    ja, som sittdel var den fin brunt går ju med att kombinera med mkt annat.
    sataya skrev 2010-06-10 22:24:00 följande:
    någon som har koll på vad genomskinligt regnskydd kostar?? skulle gärna ha ett sånt.. min dotter gillar inte det mörka då hon knappt ser:S så jag tror inte andra gillar det heller..
     förstår verkligen inte vad som tagit emmaljunga så lång tid att ge ut det genomskinliga regnskyddet i sverige... aja...

nej, nu måste jag sova, kl ringer 04 då jag öppnar på fsk vid 6.15... hehe. får prata vagnar mer imorrn
    Vill ha bebis nuuu!!!
  • Zelmilainen
    Laire skrev 2010-06-10 22:36:40 följande:
    Tur att man inte ska ha barn nu Det var bara en jag gillade: den mörka med blommor (är så svag för blommönster). Problemet med den är ju bara att mörkt är så tråkigt! Jag älskade min Pro Forrest men efter tre defekta klädslar så vågar jag inte lita på PRO-färgerna igen (vill ju inte ge min ÅF mer problem )

Jag hurrar däremot för det genomskinliga regnskyddet, vad bra  
    det är ju dock ej protyger (det heter ju nåt annat) elelr e jag helt ute och snurrar?
    Vill ha bebis nuuu!!!
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5