Inlägg från: Zelmilainen |Visa alla inlägg
  • Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Kianne skrev 2010-04-21 20:55:47 följande:
    Tack Zelmilainen, en fråga till då: Det här med fäst bar bilbarnstol från mmaljunga, är det en bra grej att ta med, eller ska man välja bilbarnstol oberoende av vagn. Hade inte ens tänkt på det förrän jag läste om att bilbarnstolen gick att sätta fast på cc, men inte på ceroxen nu.
    jag tycker att det verkar smidigt att kunna göra så. däremot vet jag inte om jag skulle vilja betala de pengarna. det finns andra babyskydd som är bra men mkt billigare.
    Vill ha bebis nuuu!!!
  • Zelmilainen
    t0va skrev 2010-04-24 17:06:49 följande:
    Nu har vi varit på babyproffsen och tittat på vagnar, vi är överrens om att vi vill ha en Nitro, och de hade alla färgerna hemma så vi kunde titta och se hur det ser ut i verkligheten. Nu står valet mellan black, Dark grey och pro forest. Så hoppas vi att sambon får anställning i juni som vi väntar på besked om så vi kan finansiera köpet också. Men det känns bra att ha klart våran önskan så får vi se om det går vår väg men det tror vi.
    när är det du ska ha då? med tanke på ev leveranstid...
    Vill ha bebis nuuu!!!
  • Zelmilainen
    t0va skrev 2010-04-24 17:56:05 följande:
    slutet av augusti, så det blir beställning typ jättesnart. Men han lär få besked om jobb nu jättesnart också eftersom hans praktik går ut i slutet av maj. Fast om det skulle skita sig och inte hinna i tid så får vi lösa det också. Bara vi får vagn senare som funkar. För skulle det av någon orsak inte hinna så får vi köpa något begagnat på blocket så länge. Jag lär ändå inte gå på promenad själv ändå med den. Så det blir ju precis i glappet mellan nya kollektionen, får hoppas att de har någon av våra färgval kvar då. Annars får vi nog avvakta och köpa begagnat och beställa sen när de kommit med nya färgerna.
    men de nya färgerna brukar ju kunna gå att få i augusti tror jag, men är ej helt säker. svårt val... jag skulle helst väntat för att se vilka färger som kommer. men samtidigt e frågan om man verkligen vågar det... brukar man inte kunna få lånevagnar från affären om det är så att ens vagn inte hunnit komma?
    stor grön drake skrev 2010-04-24 21:19:11 följande:
    410,- tror jag det har sagts tidigare. Finns i 14 färger: navy, black, sand, dark beige, offroad, royal blue, lime, candy pink, dark grey, sunset, brown check, pro bordeaux, pro forest, funny rings På hemsidan funkar det inte att se dem, men gå på quadroliften så får du se de flesta färgerna iaf. Här fanns bra tips om amn ville sy själv: www.familjeliv.se/Forum-5-179/m51491848-2.htm...
    tilläggas bör kanske att alla färger inte finns kvar... flera är slut/snart slut.
    Vill ha bebis nuuu!!!
  • Zelmilainen
    3 Barnsmamma 06 09 11 skrev 2010-04-24 22:16:40 följande:
    ok,funderar på ev en dark grey,känns som snyggt mot det vita
    det vore snyggt. vet dock inte vilka färger som finns kvar och inte, men mbitch som är återförsäljare har mer koll.
    t0va skrev 2010-04-24 22:29:11 följande:
    Vet inte riktigt, hon i affären hade inte koll på just den punkten, men jag tänkte maila emmaljunga och kolla. För om det är så att de kan få ut nya vagnarna i augusti och sambon nu får jobb så kan vi lika gärna köpa något begagnat som vi kan ha som vintervagn/skogsvagn i väntan på att den andra kommer. Så vi ska se vad EM säger och om han får jobbet. Lär bli besked väldigt snart :)
    ja, så skulle man nog kunna göra med.
    Vill ha bebis nuuu!!!
  • Zelmilainen
    the M Bitch skrev 2010-04-25 09:54:44 följande:
    Jag skulle tippa på att Pro Forest försvinner årsmodell -11, eftersom den redan hängt med i två årsmodeller nu.
    brukar flera av tygerna bara hänga med två år?
    Vill ha bebis nuuu!!!
  • Zelmilainen
    the M Bitch skrev 2010-04-25 19:32:46 följande:
    ok. nyfiken på vad som kommer 2011 då. jag blev ju förälskad i de klara färgerna och i dark grey...
    Vill ha bebis nuuu!!!
  • Zelmilainen
    danosani skrev 2010-04-27 16:58:06 följande:
    Funderar på att köpa ett City Cross-chassi att byta mitt Nitro med.. Om inte nu så till nästa bebbe. Vad kostar detta nytt?! (Begagnat får jag väl glömma)
    har för mig att nån här i tråden skrev att de köpt sitt för 2000 begagnat, och att den personen köpt det för 3000 nytt.
    Vill ha bebis nuuu!!!
  • Zelmilainen
    Sofi 83 skrev 2010-05-07 09:41:21 följande:
    Hur stor blir Ozonen ihopfälld? På emmaljungas sida står 85x37x40, men hur är det möjligt att den blir bara 37 bred då vagnbredden annars är 57? Står det fel? Tycker inte den ser ut att kunna fällas ihop så att den blir smalare men kanske ändå... Hur stora barn ryms att sitta i en Ozone?
    det ska vara 57cm, då det är samma chassi som nitro...
    Vill ha bebis nuuu!!!
  • Zelmilainen
    Coca cola light skrev 2010-05-08 15:26:44 följande:
    Börjar färgerna ta slut hos Emmaljunga redan nu? När tror ni att 2011s modeller kommer.
    de brukar presenteras innan sommaren, men ej finnas tillgängliga förrän augusti/september.
    Vill ha bebis nuuu!!!
  • Zelmilainen
    jellona0507 skrev 2010-05-10 13:17:02 följande:
    Undrar om jag har gjort bort mig nu? Skulle köpa en scooter idag, kände att vi ändå inte var mogna nog att vara utan vagn på heltid... såg en emmaljunga city jet (helt ny) nedsatt till vrak pris. Från 575euro till 180euro. Dottern satt tusen gånger bättre i city jet'en än scootern. Fotstödet på scootern var nästan 10cm för kort (dottern är 1meter lång). I city jeten har hon bra med plats. Scootern kostade 259euro. Vi köpte city jeten!! Vet INGENTING om vagnen, mer än att jag tyckte att den är jätte ful! Har ozonen lika stor sittdel (blev smått sugen på den..). Vad var det för fel på city jeten som gjorde att den togs bort ur sortimentet? Något med fälla ihop vagnen iallafall med sittdel? Har inte fällt ihop med sittdel. Om vagnen mot all förmodan skulle gå sönder, då får vi nog en annan vagnmodell.. hoppas jag!
    tror det var för att de hade problem med såväl chassi som hjul som handtag. så det var nog inte bara en sak.
    Vill ha bebis nuuu!!!
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5