Inlägg från: stor grön drake |Visa alla inlägg
  • stor grön drake

Emmaljunga tråd, Vol 5

annakohler skrev 2010-05-15 21:28:37 följande:
    om du går in på barnvagnar och tillbehör så ser du bokning eller handpenning
    När jag går in på deras egen sida med emmaljunga vagnar stod detta högst upp. Du får maila dem och fråga vad de menar
    091109 ღ Linus ღ dragon-pup.blogspot.com
  • stor grön drake
    annakohler skrev 2010-05-16 11:13:32 följande:
    okej men dem tidigare versionerna var lite snyggare faktiskt...den nya påminner om scooter 2.0
    sen fanns det ju snyggare varianter av softyn med, men det var så jäkla dåliga bilder, man såg inte konstruktionen så att säga.

Tyckte att nya spidern såg lite... mycket ut för att vara "så lite vagn som möjligt"...
  • stor grön drake
    NickiLi skrev 2010-05-17 09:46:39 följande:
    Måste bara fråga. Vi har kollat på en emmaljunga mondial duo combi  med sportchassi och nu undrar jag den kostar ca 7900 nånting och ingår allting då? För jag vet ju som ex brio ingår ju ingenting typ man måste köpa allt separat. Och är det någon som vet om den är bra?? Jag vill ha en stadig vagn med fasta hjul. Då jag kommer gå otroligt mycket i skogen med min lilla bebis. Men någon sosm vet om den är bra eller dålig?? Hade igentligen tänkt köpa kronan men deras leveranstid har ändrats från en vecka till spetember!! och jag vill ju ha vagnen innan bebisen föds.
    I det ingår sitt och liggdel, med vindskydd samt footsack. Det ingår även ett regnskydd.
    Enda nackdelen med sportchassit är att tygkorgen hänger så långt ner att denn tar i minsta förhöjning. Dock är den lätt att ta bortom man inte behöver använda den.
    Skötväska får man köpa till separat, men det kanske du vill ha något annat märke iaf.
    Jag förstod i een annan tråd att mondial är en edge, men i leatherette... och jagh älskar min edge. Den är stabil även när sonen snurrar som en galning, den är skön att köra och enda nackdelen är att den är så stor, den tar vettlöst mycket plats.
  • stor grön drake
    MissR skrev 2010-05-17 17:02:37 följande:
    edge och mondial är inte sammma......kolla hemsidan=)
    vikt mått och allt är lika, förutom att edge inte finns i leatherette och mondial inte i normaltyg. Trodde inte heller, men det var en som sa det i en annan vagntråd, deras försäljare hade upplyst dem om det när de villa ha en edge i leatherette.
    Tycker det är knäppt, men verkar  stämma
  • stor grön drake
    Zelmilainen skrev 2010-05-17 20:13:32 följande:
    det är väl inte samma hjul heller?
    båda går  att få med sport eller classic chassi, men på hemsidan visas mondial med classic och edge med sport.
  • stor grön drake

kan ni inte gå till bildtråden och nojsa efter bilder, eller göra en ny tråd där ni efterlyser dem, för har ni frågat 5 ggr i tråden och ingen har bilder att visa, tyder inte det på att det inte finns någon som har vagnen/bilder...
    Där finns dessutom en länk med massor av ozone bilder

• stor grön drake
    Ikisen skrev 2010-05-18 22:29:58 följande:
    Jag behöver tvätta klädseln till min duo edge, hur varmt kan man tvätta i den maskinen?
    jag körde min på 40º, men vill du vara på säkra sidan kör du 30º och skontvätt (funkar ej på min maskin). Suffletten satte jag i blöt i badkaret (så varmt jag klarade ha händerna i), strödde över tvättmedel och lät det verka. Ev fläckar skrubbades med olivtvål.
  • stor grön drake
    onoff skrev 2010-05-22 12:30:52 följande:
    Har fått tag i en begagnad vagn. Duo edge, årsmodell 06, fint skick, ståbräda från 09, skötväska, parasoll, fotsack. 2500 kr.. Ett överenskomligt pris?? De tyckte jag iaf! =) Är helnöjd!!
    grattis, jag rullar oxå Edge -06
    Skötväskan är lite sisådär, men väldigt lätt att fixa till om man är det minsta bevandrad med symaskinen. Låter som OK pris, de låg på 3500 i snitt förra sommaren/hösten när vi kollade för att veta vad vi skulle erbjuda för vår (som vi sedermera fick ärva gratis )
  • stor grön drake
    Zelmilainen skrev 2010-05-24 19:59:21 följande:
    är det inte små orangea detaljer på sport carbon, men det är det inte på pro titan?
    Nejp, den med orange detaljer heter strike
    pro titan: strollersandprams.com/strollers/image/4835/stroller.jpg
    sport carbon: strollersandprams.com/strollers/image/1756/stroller.jpg
    sttrike: strollersandprams.com/strollers/image/667/stroller.jpg
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5