Inlägg från: stor grön drake |Visa alla inlägg
  • stor grön drake

Min duolift (emmaljunga) har stålskenor som används när man bär, men dem går att ta bort. Du kan ju mäta hur bred insidan på vagnen är och kolla upp liftens mått på hemsidan.
    Twin Duolift är 80x30 cm i yttermått och finns i 6 färger

091109 ♥ Linus ♥
  • stor grön drake
    estrella81 skrev 2010-03-19 09:30:15 följande:
    FAN!!! känns som att jag måste sälja vagen och köpa en nitro istället i den får man tydligen plats med quadroliften...... så korkat att inte kolla upp innan jag köpte vagnen, skyller allt på lokala babyproffsen som inte tar hem dem.......
    hur bred är sittmåttet om inte twin duoliften passar?
    verkar ju väldigt konstigt att den inte skulle passa, de ändrar ju innte sina mått så ofta (men jag har ingen aning om hur stor/liten) ceroxen är
    091109 ♥ Linus ♥
  • stor grön drake
    estrella81 skrev 2010-03-19 13:05:47 följande:
    den är 30 bred men tydligen hade ju duoliften å en stål ställing..... återstår att se om den klämmer på sittande barnet... får väl vara glad attd et kommer att vara sommar och man slipper overaller och dyl. det hade ALDIG gått.....
    Alltså, min urgamla duolift har en stålställning, har de nya likadan tar det 10 sekunder att ta bort den. Bara att klicka loss bärhandtaget, och dra ut ställningen. Borta. Det heter ju duolift för att kunna göras till åkpåse sen (min iallafall)
    091109 ♥ Linus ♥
  • stor grön drake
    K I A skrev 2010-03-19 23:35:02 följande:
    Menar du yttermått?
    Det fanns bara det måttet på hemsidan, så jag tar för givet att det är yttermåttet
    091109 ♥ Linus ♥
  • stor grön drake

är inte cerox 2.0 (som säljs nu) mycket bättre än de som fanns där runt -05 om jag förstått det rätt. När kom 2.0?
    Funderar lite på vad det ska bli längre fram, inte fått tag på verkstan som reparerar chassin... Det är ju obehagligt när det är skevt, men än mer att jag upptäckt att båda hjulaxlarna är böjda, trodde det bara var ena, mså vi bytte sida men andra är likadan (det är dock förra ägarnas förtjänst)
    Så kanske det blir en ny (eller nästan ny ) vagn för oss om ett år eller så

091109 ♥ Linus ♥
  • stor grön drake
    3 Barnsmamma 06 09 11 skrev 2010-03-20 20:07:59 följande:
    Nu i slasken tycker jag crossen är trög att köra,någon som vet om edgen är lättare?
    Enda bekymmret vi haft har varit att varukorgen blivit sjöblöt.
    Visst, den var inte lätt att köra, men det var inte 3hjulingen med smala hjul som vi har som extravagn heller.
    091109 ♥ Linus ♥
  • stor grön drake
    Dunderklumpen skrev 2010-03-23 16:06:31 följande:
    Vi väntar tillökning och kom över en svart Emmaljunga Edge Duo Combi superduper billigt (500 kr). Den är begagnad men i ett topp skick, det enda som jag stör mej på att att suffletten är väldigt solblekt. Någon här som färgat om sin sufflett, eller som kanske har ngt annat tips på vad jag kan göra för att få tillbaka färgen på den?
    tyget är syntet och är därför svårt att färga traditionellt. Då skule dessutom insidan bli svart den med...
    Det kan funka att köpa tygtrycks färg och duttta på med svamp. Den ska egentligen fixeras med strykjärn, men vid vagnfärgning funkar het hårfön (men det tar lääänge). Detta har jag enbart testat på konstläder som är tät endå, så jag vet inte hur detta påverkar edge-tygets egenskaper.
    091109 ♥ Linus ♥
  • stor grön drake
    Dunderklumpen skrev 2010-03-23 16:25:30 följande:
    Tack för tipset... Frågan är om det kanske kan vara värt att kotnakta en återförsäljare och fråga om vad en lös sufflett skulle gå på
    Det har jag med funderat på, samt vad ett extra chassi skulle kosta.
    Är någon av "proffsen" som har en lista med ungefärliga reservdelspriser kanske?
    091109 ♥ Linus ♥
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5