mammatill2härligavildar skrev 2012-01-12 06:46:28 följande:
Å en sak till oxå. När man liksom trycker ner vagnen som man gör när man svänger (fattar ni) så knarrar den. Är det fjädringen man smörjer då eller?
Säljaren skrev att den va nyskick, men när jag synar bättre hemma ser man att den har sina slitningar, men inget som stör. Tex är det ett litet hål i varukorgen bak emot bromsen. Ser ut som att den måste hängt marken där.
Ska varukorgen hänga i nåt mer än tryckknapparna??? För på sidorna är det remmar som passar att sätta på chassipinnarna som går från fjädringen (hm, svårt att beskriva).
Ja ja, många frågor som nybliven vagnägare. Och nackdelen med att köpa begagnat är att allt ju inte är tipp topp som på en ny vagn.
Hon va nog lite sur för hon begärde 2000kr från början, för den va inte ens avtorkad. .Men va gör man inte för att tjäna pengar, då känns putsa på den själv helt ok=)
Men alltså....
d jag undrar om är...
bakhjulen som låter när det är tyngd i vagnen
knarret
varukorgen
Gud va jag traksserar er:)
Ang. hjulen så testa att spreja in lite siliconsprej där, många har knarrande hjul och det är mellan fälg och gummit som det låter oftast.
Jag hade också en begagnad scooter där fjädringen lät, hade på olja och det blev lite bättre. Jag sålde den vagnen vidare rätt fort så jag vet inte om det blev bättre sen, jag kom inte överrens med scooter som vagn.
Varukorgen på nitron sitter dels i hörnen i chassit men även med remmar lite längre ner, så ser det ut att passa så testa om du kan fästa den. Jag hade modellen med metallkorg men testa du. På emmaljungas hemsida finns manual för scooter
http://www.emmaljunga.com/se/Kundservice/Manualer-134.html