• t0va

Emmaljunga tråd, Vol 5

Skogsmulla skrev 2012-04-20 19:33:40 följande:
    Vad händig du är, jag tycker det verkar svårt. Kanske ska sälja min som den är, till någon som kan sånt, men betvivlar att den är värd något. Skulle annars vara kul att testa och fixa till, men är höggravid och trött...
    ha, ha... nej jag är nog inte så händig mer nyfiken ;) Är sjukskriven nu ett tag så jag tänkte skaffa mig något att göra och våran nitro är ute till försälning nu men jag kan inte riktigt släppa att inte ha en vagn med svängbara framhjul och som går att ha bakåtvänt. Men nitron får komma ut så sällan nu så det känns onödigt att ha en sån fin vagn som bara står, så jag har hittat en rishög som behöver massa kärlek men ska fundera lite till.
  • t0va
    Skogsmulla skrev 2012-05-05 18:43:37 följande:
    Ok, tack för tipsen!! Ja, det är ju framhjulen som är mest slitna. Är det förresten hjul eller däck man köper nya? Det jag kollade upp med Barnens hus var att köpa nya hjul, men det kanske går att köpa enbart däck... måste kolla det...
    Det var inte i norrköpingstrakten den fanns?
  • t0va
    Skogsmulla skrev 2012-05-06 11:24:03 följande:
    Hur kunde du veta det?
    jag var och kikade på en nitro där klädseln var möglig och jag sa åt de att kasta klädseln, tyckte jag kände igen den. Om det är samma så sitter ena bakhjulet fast, gick inte att få av så du måste köpa helt nya hjul och även framhjul eftersom de är slitna och går in i gafflarna.

Jag var sugen på att lacka om chassit och sy egen klädsel men det kändes inte värt det tillslut, så jag har skaffat en annan projektvagn nu.
  • t0va
    Skogsmulla skrev 2012-05-07 17:58:39 följande:
    Jo, det verkar vara den, men jag ska bara ha underredet. Men hur menar du att bakhjulet sitter fast? Att det inte snurrar eller inte går att ta loss?
    Att det inte gick att få loss när man trycker in knappen, men det går med all säkerhet att få loss om man använder verktyg.
  • t0va
    bejbisen skrev 2012-05-12 09:25:57 följande:
    Dom vill ha 800 kr. Kommer nog inte köpa den. Fortsätter leta en ozone sittdel istället. Vore bra att ha till mitt nitro chassi ;)
    Är min, och den är värt 800kr men är troligen redan såld.

Hoppas du hittar en ozone är så svårt att hitta delar till EL, tycker det är skit att de inte är mer lätta att ha att göra med när man vill köpa bara en sittdel eller chassi.

Om du kikar på cityjet så se till att alla sittlägen funkar, för ett problem med cityjet och ozone är att om man inte har sittdelen i liggläge när man fäller vagnen så skadas kuggarna och då kan man inte ha de olika lägene utan sittdelen kan hoppa ner i liggläge av sig själv. Så ha den i var och ett av lägena och tryck och skaka lite så du ser att de är fast.
  • t0va
    3 Barnsmamma 06 09 11 skrev 2012-05-14 17:49:24 följande:
    Någon av er som haft en cameleon? Ångrar man sig om man byter nitron till en cameleon?
    Jag har inte haft men provkört och jag gillade den inte alls.
  • t0va
    3 Barnsmamma 06 09 11 skrev 2012-05-14 20:43:48 följande:
    Vad gillade du inte ?
    Den kändes så ranglig och svår att tippa, jag gillar vagnar som är lätta att tippa upp på kanter och som klarar av att köra över lite stenar. Den kändes "billig" helt enkelt, för mycket paraplysulkykänsla. Vet andra som gillar den mer än nitron men för mig vinner nitron många gånger om.
  • t0va
    SamsonS skrev 2012-05-18 21:14:07 följande:
    Jag funderar lite på det här med nästa vagn...just nu har vi en EL city cerox360. Supernöjd med den verkligen och vi lär ha den ett tag till, dottern är bara 10 månader. Nästa vagn var från början tänkt att bli en ny scooter s, men efter att ha tänkt efter lite så funderar jag ist på en ny ozone, med endast sittdel... Vad tycker ni om scooter/scooter s vs ozone? Hur är skillnad på storlek, dels hela vagnen i sig och sen själva sittdelen? Gillar ju att man kan ha ozonen vänd mot sig eftersom jag gärna vill ha henne mot mig så länge det går och hon är nöjd med det. Hur är skillnaden i pris på dem?

Om allt går som vi planerat, haha, så blir nästa barn om 3-4 år, då borde det kanske funka att köpa till en citykorg och en stå bräda om man köper ozonen? Eller?
    Mycket funderingar här, men vad tycker ni? :)
    har svarat dig på FB, jag är inte förtjust i scooter, för låg bygel, plastfotstöd, samma vikt som ozone och skillnaden är mest att den är 4cm smalare i chassit. Men det andra väger över för nitro/ozones fördel.
  • t0va

Då har jag ingen EL vagn längre, för första gången under mina 2 vagnägande år. Har cityjet-sittdelen kvar men hoppas den åker iväg snart. Fick massa svar på den men större delen av personerna svarade inte sen.

Fick sålt babyskyddet och adaptern också, det trodde jag inte men nu var det en familj som hade gjort sig av med alla babysaker för de inte skulle ha fler barn men det blev en till. Så det kan gå ;)

Tvilvar på att det blir fler EL här nu. Lite saknad faktiskt för nitron har jag gillat mycket, om den bara haft lufthjul så skulle det varit riktigt kanon.

• t0va
    stor grön drake skrev 2012-05-20 21:36:26 följande:
    sniff
    kommer sakna dig, om du vill stanna kan du mentalt få låna en vagn av mig, har ju softy, scooter, nitro, supreme och edge som du kan välja mellan. och min jet sitts som jag ska spara tills nästa gång.
    Då tar jag supremejeten ;) Oj så jag ska ut och köra den ikväll, race i skogen Skrattande

Fast om EL gör en bakåtvänd sulky så kanske... fast då har nog sonen hunnit bli pensionär.
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5