Minaliv skrev 2011-10-19 21:55:19 följande:
Kolla på
minoo.devote.se , ett inlägg som heter Underbara Barnmässan, så finns det en bild på vinterhjulen. Inte min blogg, men tänkte tipsa för se som vill se hur de ser ut.
Intressant, ser lite knasigt ut.
Idag har jag haft tid och ork att fixa till sulkyn, köpte en till begagnad softy och snodde hjulen och klädseln från den och satte på den jag hade innan. Blev att byta gummibanor men det gick rätt lätt med hjälp av några skruvmejslar. Insåg dock när jag skulle byta klädslar att den jag köpte nyligen som är en 03:a om jag minns fel är bredare upptill, men det blev bra ändå. Kanske inte helt perfekt med den mindre klädseln men helt klart fungerande. Det diffar bara någon cm.
Men 03 klädseln har högre kanter så nu kommer sonen lite längre ner och får mer plats under bygeln, så jag är kanonnöjd. Nästa projekt blir att lacka om chassit och kanske sy om klädseln som jag tänkte göra men inte orkade, vill inte lägga ner alltförmycket energi på den vagnen som ska stå på förskolan nu under vintern. Men färga klädseln bättre svart hade jag tänkt göra, den är rätt så solblekt.