Inlägg från: Uliise |Visa alla inlägg
  • Uliise

Emmaljunga tråd, Vol 5

Mentosmint: fast den där syskonsitsen sitter ju på styret och inte på liggdelen.

Majken 100421
  • Uliise
    t0va skrev 2011-07-18 17:37:11 följande:
    Nu har jag provkört scooter S, den var trevlig att köra, precis som nitron speciellt när man har sittdelen vänd frammåt, tycker tyngdpunkten blir bättre då. Var aningen smalare än nitron men det var inget direkt som kändes när vi körde runt. Däremot så suger fotstödet något enormt. Kände på de 2 vagnarna de hade inne och bägge så kärvade det och hoppade inte i sitt läge på ena sidan. Plastigt och bara blää. 

Så jag är nöjd med min nitrojet :)

De hade inte fått in några nya spider så det får jag prova en annan dag.  
    Jag är också nöjd med min Nitro!

Provade ävan jag Scooter S idag och tyckte inte det var någon värre skillnad mot Nitron, bara det att sittdelen är den från en Scooter. 
    Uppmärksammade också det att längden från chassits främsta del (bågen som de små hjulen är fästa vid) bak till slutet på de stora hjulen är längre på Scooter S än på Nitron! 

Såg en Scooter S i PP Black/Pink som var såld, såg ut som på bilderna. Och Aubergine såg jag igen, väldigt mörk är den. 

Sen måste jag bara säga att jag gått och kärat ned mig i Brio Race... Har mycket bättre viloläge än Scootern och så är den högre i bygeln fram.
    Varför är Scootern så vansinnigt trång i bygeln? Hur har ni som har den nya 2.0:an upplevt det? 
    Majken 100421
  • Uliise

Men hade ni inte lämnat tillbaka er go? Inga tankar på nitron? Nackdelen med ozonen är ju som du skriver att den blir varm iom att sittdelen är mindre.

Majken 100421
  • Uliise

Myran24: jag har tittat på timmyn då den verkade riktigt bra men den gick bort iom att den var större än tex en scooter, hjulbasen är betydligt större, den kändes lite för klumpig. 3busfrön: kronans sulky har jag länge haft ögonen på, så himla bra med fullt liggläge och lufthjul! Synd bara att den bara finns att köpa helt ny i princip....

Majken 100421
  • Uliise

T0va: Jo det låter alldeles för mycket. Sjöberg: Instämmer med de andra, city korgen är överlägsen!

Majken 100421
  • Uliise

Emme: Du gillar inte nya forest då? Det är väl den som ligger närmast offroad. snöflinga: såg grey carbonite igår men gillar den inte, den såg gammal ut på något sätt!

Majken 100421
  • Uliise

Det går att köpa sittdel separat, men jag tror den kostar runt 2000-2500. Appropå att det hänger så är det så det ska se ut, vilket är bra just för att man kan fälla ner suffletten långt. Vill man få bort lite av påsigheten kan man ju fästa krokarna längre bak.

Majken 100421
  • Uliise
    MammaaL skrev 2011-07-26 21:25:06 följande:
    ÅHHHH tror ni inte det ligger en 

Black Croc Leatherettevagn ute nu på blocket för 3000 bara för att jag inte har råd nu????????

Och jag som tycker den ser heeeemsk ut....

Tänk bara att sitta på det där svarta fejklädret en varm sommardag! Hu.. 
    Majken 100421
  • Uliise

Zenobia: Den blåa vagnen i annonsen är en emmaljunga vision från 01-02. En sittvagn man kunde få med valfri färg på chassit och valfria däck. Ingick ingen liggdel vad jag vet.o

Majken 100421
  • Uliise
    t0va skrev 2011-07-29 21:07:59 följande:
    Vi var på borås djurpark i förrgår, såg en scooter med lufthjul då, såg riktigt mysigt ut. Tog ett tag innan jag fick ihop vad som var "fel" med vagnen ;) 

Åter igen så tog vi våran kombination nitrochassi och city jet-sittdel. Helt oslagbart på djurparksbesök, sonen sitter bättre och bättre i den, var en period kring 6-10månader som han inte satt så bra.  

Tycker det är smidigt nu när vi är på semester att ha med softyn och sen nitron med vanliga sittdelen och city jet sittdelen, tar inte så mycket plats alltihopa och kompletterar varandra bra. Softyn på stranden och små utflykter där sonen ändå mest leker eller kryper runt, nitrosittdelen hemma på promenader och sova i och sen city jeten när vi behöver packa lite tex. för djurparksbesök. :D 
    Vad var det för Scooter du såg med lufthjul, gamla eller nya 2.0?

Skulle gärna ha en Scooter med lufthjul nämligen  
    Majken 100421
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5