• t0va

Emmaljunga tråd, Vol 5

En fråga om hårdlift vs. quadrolift, säljarna vi pratat med sa att hårdliften är större för bebis att ligga i men jag får inte ihop det. Kollade på måtten och hårdliften är 75cm lång och 30cm bred, medans quadron är 75cm lång och 33cm bred, betyder det att det är bredare för bebis att ligga i en quadro?

Funderar på vad vi ska välja, bebis kommer i augusti så det blir liggläge i vinter, även om jag inte tror det blir några långa promenader i vinter, men ändå vi vill ju ha något som funkar i vinter också.

• t0va
    stor grön drake skrev 2010-04-21 22:38:19 följande:
     quadrolift yttermått 83x38x21, innermått 79x32x18 enligt emmaljungas hemsida... hårdlift mått 75x30x19 Blandar försäljaren på något vis med de gamla duoliftarna kanske?
    Ja det måste nog vara så, för hon pratade massor om att det var så mycket större utrymme i en hårdlift än quadrolift. För jag känner lite mer för quadron än hårdliften men efter att hon sa att det skilde så mycket så bebis inte skulle få plats i vinter i quadron så övergav vi det, men nu när jag tittat på bägge så känns inte quadron som jätteliten. För jag hoppas inte jag får en elefantbebis utan en liten människobebis.
  • t0va
    kokos skrev 2010-04-23 15:16:06 följande:
    Emmaljunga twin cerox, kan man sätta city korgen på ena delen???? Någon som vet???? SNABBT SVAR TACK!
    Det skulle jag inte säga att man kan, av det jag ser på bilderna. Det verkar vara ett chassi som med nitron och då är det lift som gäller.
  • t0va

Nu har vi varit på babyproffsen och tittat på vagnar, vi är överrens om att vi vill ha en Nitro, och de hade alla färgerna hemma så vi kunde titta och se hur det ser ut i verkligheten. Nu står valet mellan black, Dark grey och pro forest.

Så hoppas vi att sambon får anställning i juni som vi väntar på besked om så vi kan finansiera köpet också. Men det känns bra att ha klart våran önskan så får vi se om det går vår väg men det tror vi.

• t0va
    Zelmilainen skrev 2010-04-24 17:49:27 följande:
    när är det du ska ha då? med tanke på ev leveranstid...
    slutet av augusti, så det blir beställning typ jättesnart. Men han lär få besked om jobb nu jättesnart också eftersom hans praktik går ut i slutet av maj. Fast om det skulle skita sig och inte hinna i tid så får vi lösa det också. Bara vi får vagn senare som funkar. För skulle det av någon orsak inte hinna så får vi köpa något begagnat på blocket så länge. Jag lär ändå inte gå på promenad själv ändå med den. Så det blir ju precis i glappet mellan nya kollektionen, får hoppas att de har någon av våra färgval kvar då. Annars får vi nog avvakta och köpa begagnat och beställa sen när de kommit med nya färgerna.
  • t0va
    Zelmilainen skrev 2010-04-24 22:15:21 följande:
    Vet inte riktigt, hon i affären hade inte koll på just den punkten, men jag tänkte maila emmaljunga och kolla. För om det är så att de kan få ut nya vagnarna i augusti och sambon nu får jobb så kan vi lika gärna köpa något begagnat som vi kan ha som vintervagn/skogsvagn i väntan på att den andra kommer.

Så vi ska se vad EM säger och om han får jobbet. Lär bli besked väldigt snart :)
  • t0va

jo, vi är inte så känsliga när det gäller färger, utan är mer inne på något neutralt lite mörkare, och sånt lär de ju ha även i den nya kollektionen... om det nu inte blir en helrosa kollektion ala hello kitty ;)

För jag tror att vi kommer behöva en skogsvagn ändå, svärmor gillar att vandra och sambons moster bor på landet med en massa djur och där passar nog en vanlig vagn bättre. Men vi köper inte en sån som förstavagn för då kan jag inte ens svänga den. Provade en sån idag i affären och jag är för klen, lyckades efter mycket om och men lyfta framhjulen på en av vagnarna, fast utan bebis i ;)

• t0va
    Fru T skrev 2010-04-24 23:31:54 följande:
    Jag har en Nitro i Dark Gray å den är såå fin Hade en svart teutonia förut men den här färgen känns mycket bättre.. Jag gillar med lite mörkare neutrala färger så man kan snygga till den med dynor å filtar i fina färger istället Har sytt på mig ett helt lager med dynor nu, å har lyckats få in lite beställningar så ja måste ta mig till tygaffärn så ja kan göra mina kunder nöjda synd bara att den lilla rackaren till symaskin gick å paja men tur i oturen så har ja garantin kvar så nu fick den åka på spa till Huskvarna fabriken å få ett nytt moderkort
    Ja visst är det en jättefin färg, jag är lite mer sugen på den eller pro forest än bara svart, men vi får se. Tror vi gör som du och kompletterar med filtar och sånt i andra färger för att piffa upp det lite. Vi pratade lite om färg på quadroliften, för den i pro forest var riktigt ful tycker jag, men det går ju att ha andra färger också om vi kör på det.

Min bror hoppas nog på att det blir en limegrön, men det får han skaffa åt sin om det blir någon, lite väl skrikit för oss ;)
  • t0va

Jag tycker den blåa är jättefin, vi har dock bestämt oss för att ha en lite mer "neutral", sambon är inte lika förtjust i så klar färg som jag är. Men om jag får välja så vill jag ha en sån klar färg på någon sulky sen.

Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5