Inlägg från: lilyanna |Visa alla inlägg
  • lilyanna

Emmaljunga tråd, Vol 5

ängeln83 skrev 2010-05-10 21:04:05 följande:
    Åh det låter kanon Då borde hon kunna ha den hela vagn perioden. Bra fjädring är verkligen ett måste, jag får krupp på stela vagnar, vill ha lite gung Har en City Cross från 07 och den fjädringen är helt underbar.
    Håller med dig om fjädringen där, dock så går det inte att jämföra med en brio-vagn som jag hade till första barnet, men det är ändå bra fjädring tycker jag.
    Hoppas du blir nöjd med ditt val, jag kan lova att jag är toknöjd med min Ozone iaf!
    Oliver 070327, Alvin 090804
  • lilyanna
    ängeln83 skrev 2010-05-11 10:58:05 följande:
    Nu såg jag Toppen.
    Jag har även bilder i mitt galleri, fast utan barn i vagnen då
  • lilyanna
    ängeln83 skrev 2010-05-11 13:00:33 följande:
    Hur lång leveransstid brukar det vara om vagnen inte finns i ens butik?Kollade på hemsidan och där stod det att den fanns för omgående leverans från lagret men hur lång tid är det?
    Vet inte riktigt, men om det står omgående så anser jag att det borde ta en vecka som längst kanske.
    Jag rekommenderar att du även beställer fotsäcken till, den hade jag inte klarat mig utan faktiskt.
  • lilyanna

Just ja, Ozone kostar 5230:- för själva sittvagnen och fotsäck kostar 410:-

• lilyanna
    TinkyWinky skrev 2010-06-04 12:04:43 följande:
    Ngn mer än ja som har ozone och har problem med att när man inte har i fullt sittläge så åker sittdelen ner till fullt liggläge, kollade den igår o ena sidan vill lixom inte riktigt *fästa* så den håller sig i rätt läge, pratade med där ja köpte den o ska in med den nästa vecka så får dem kolla på det..

sen har ju hört att det är många som har problem med bromsen,, ?? ja har extremt mkt o riktigt dumt när man åker buss som ja gör ofta, man får liuxom lyfta av vagnen vbara för att den ej vill gå upp, ändå brukar ja ta upp den en stund innan för o försöka få den att gå upp men lyckas inte alltid..
    ska man be dem kolla på det oxå när man ändå är inne eller är det inget de gör ngt åt ??
    ☆° ★ Kewin 9/7-09 ★ °☆
    Jag hade det problemet och åkte med vagnen till affären som skruvade åt skruven som är innanför sen var det problemet löst (dock hände det igår igen en gång iofs).
    Jag har däremot börjat tycka att sittdelen ser sned ut, dvs när jag tittar på avstånd så ser den lite sned ut åt ena sidan, men det är kanske jag som inbillar mig.
  • lilyanna

Idag har jag varit inne till butiken där jag köpte min Ozone och visat upp vagnen, har länge gått o misstänkt att sittdelen är sned och idag bekräftade även säljaren i butiken att så var det ju.
    Han tog kort på vagnen och skulle maila Emmaljunga om detta direkt.

Ni i tråden som säljer Emmaljunga, har ni hört något liknande och hur går man tillväga sen, dvs med reparation eller vad händer liksom?

• lilyanna
    eec82 skrev 2010-06-15 11:02:30 följande:
    ibland skickas den ner till emmaljunga, för de vill se å göra bedömmning, har inte varit med på ozone. Ibland skickar de bara nya delar.
    Oki, i det här fallet är det ju en helt ny sittdelsom behövs i så fall. Får se vad dem säger, hoppas få svar så fort som möjligt.
  • lilyanna
    stor grön drake skrev 2010-06-15 12:02:46 följande:
    du kanske får en ny sittdel i delar och en bygg-beskrivning i lego/ikea-stil
    091109 ღ Linus ღ dragon-pup.blogspot.com
    Det vore något du
  • lilyanna
    TinkyWinky skrev 2010-06-23 21:21:51 följande:
    sååå irriterande :( Hade ju velat ha en nitro igen men så får ja vänta ända tills början av oktober innan ja kan få en :/ o så länge vill ja ju inte vänta på att byta vagn då ja just nu inte gillar min alls.. o kollade på blocket, fanns en som ja kunde tänka mig men så nu när ja skulle ringa på den så va den borttagen :( Så typiskt!!! Så nu e dte bara o hoppas att den rätta färgen i nitro dyker upp på blocket, men hur stor e chansen lixom -.. :/ trist att det ska ta sån tid att få de nya vagnarna :(
    ☆° ★ Kewin 9/7-09 ★ °☆
    Vad är det du inte gillar med din Ozone nu då? Du verkade ju väldigt förtjust i den när du köpte den, gillar inte sonen den eller?

Jag är galet förtjust i min Ozone, det enda jag inte gillar är ju att sittdelen är sned, men jag får ju en ny sådan
  • lilyanna

Suck suck...var i affären o hämtade nya sittdelstyget till min Ozone idag, har ju reklamerat att den var sned och Emmaljunga hävdade att det var tyget som var snett...nå, det ser fortfarande lite snett ut, men ännu värre...det är alldeles för mkt tyg nu i botten så det ser helt säckigt och fult ut...så besviken är jag just nu o affären säger jamen så ska det ju vara...

Är det jag som är petig kanske? Känns som om man ska kunna ställa lite krav när man ändå har betalat många tusen för att få en ny o fin vagn liksom!

• lilyanna
    MammaTillFelicia skrev 2010-06-30 08:25:59 följande:
    åh vad störigt! självklart ska vagnen vara perfekt, EL säger ju att man få¨r betala för kvaliteten så =) kan du jämföra med nån annans vagn så du ser att det verkligen ser fel ut?
    Jag var inne i en annan affär bara en halvtimma senare o jämförde med deras ozone-exemplar och det är stor skillnad, deras vagn såg ut som min gjorde innan jag fick sittdelstyget bytt - minus det sneda förstås...frågade hon i affären om hon såg någon skillnad och det gjorde hon, varpå hon säger att det kan ju skilja lite i sömsmån...men hallå, vi pratar i så fall minst 5 cm sömsmån, så mkt ska man ju inte ha?!

Nä, jag funderar på att maila Emmaljunga själva o fråga vad dem har gjort, för butiken jag köpte vagnen i tycker ju att det ser bra ut...jag gör det inte o inte maken heller...
  • lilyanna
    MammaTillFelicia skrev 2010-06-30 11:39:09 följande:
    de ska ju se lika ut, PUNKT! annars borde du kräva att få lämna igen den. Men maila EL de är ju väl ändå de som bestämmer?
    Hoppas det lbir ornad så du lbir nöjd!
    Ja, jag anser att det ska se lika ut med, men butiken där jag har köpt min vagn har inget eget exemplar av Ozone så det blir svårt visa dem vad jag menar...för de tyckte ju att det såg bra ut nu när det inte var snett längre.
  • lilyanna
    annakohler skrev 2010-07-02 08:04:57 följande:
    hej är det någon som har en vagn i Dark Grey eller vit o lägga in i bildtråden?? Skrattande spelar ingen roll vad det är för emmaljunga
    Har inte lagt in några bilder i bildtråden, men om du vill se en vagn i Dark Grey så får du gärna kika i mitt galleri.
  • lilyanna

Jösses vad mkt vagnar ni har haft!

Jag är inne på min tredje vagn på två barn varav det äldsta barnet är 3,5 år och det yngsta snart 1 år. Eventuellt är jag snart inne på min 4:e, det återstår att se...

• lilyanna
    marilin skrev 2010-07-25 21:06:47 följande:
    Jag har beslutsångest - hoppas på att få lite hjälp från er här inne som är experter. Har kommit fram till att jag vill testa Emmaljunga den här gången (tredje barnen på väg, leverans beräknad runt årsskilftet). Men vilken modell ska jag välja?

Velar mellan City cross (har hört mycket gott om den, många verkar vara nöjda och så har den bra varukorg, dessutom kanske bästa valet till en vinterbebis med tanke på hjulen?)

Nitro city (som crossen fast med svängbara hjul = så mycket smidigare, men hur funkar det i vinter och framför allt verkar den ha värdelös varukorg när sittdelen är på, fattar inte alls hur man ska komma åt den)

Ozone city (smidig sittdel där man verkar nå varukorgen bättre, men hur funkar det med ergonomisk sits? Sover barnet lika bra? Tyvärr verkar den inte finnas i min favoritfärg dark grey)

Hjälp mig! Tänkte beställa nu i veckan för att få den i början av december. Tycker om att vara ute i god tid.
    Tråkigt att Dark Grey inte följer med 2011-års vagnar, verkar vara en populär färg!

Min ozone är i just den färgen
  • lilyanna

Vad gäller Ozone så tycker jag inte att den har liten varukorg direkt, tvärtom så får man plats med för mkt tycker jag

Vad gäller hjulen så skulle jag väl välja det som passade bäst beroende på hur man bor, om man går mkt i terräng.

Själv bor jag lite på landet och Ozone har funkat toppen, men det är ju inte några ordentliga grusvägar jag gått på...men jag älskar att det är svängbara framhjul...om jag får välja så blir det aldrig mer 4 fasta hjul iaf!

• lilyanna
    Mymemlan skrev 2010-07-26 10:39:21 följande:
    Nu vet jag inte riktigt hur det är med ozone, men jag har haft en bugaboo cameleon också. Och det är skålad sits, min son hatade vagnen efter ett tag för han var tvungen att alltid sitta fast med selen, och han kunde inte ligga på sida elr mage.. Sen om du tittar är sufletten mkt kortare också. :)
    Ja, sufletten är kortare än på vanliga  Nitron, men det skiljer inte så mycket...jag kan fälla fram den väldigt långt så att solen inte kommer åt sonen, men detta är förstås i sittläge.

Som sagt, provkör  de olika vagnarna ordentligt innan du bestämmer dig!
  • lilyanna

Gör sällskap i den här tråden igen då vi i helgen köpte en sprillans ny scooter till yngsta sonen

• lilyanna

Igår fick jag äntligen hämta fotsacken till vår nya scooter, sonen verkade väldigt nöjd också då det slutade blåsa rakt på honom
    Måste säga att jag är himla nöjd med att maken valde Pro TItan, känns som en färg man kommer vara nöjd med länge

Förresten, passar alltså minimizer sittdynan till scooter med?

Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5