Inlägg från: lilyanna |Visa alla inlägg
  • lilyanna

Emmaljunga tråd, Vol 5

sprättan1 skrev 2010-03-17 09:44:05 följande:
    om man skriver prinsessfrugan istället kommer man in
    Japp, jag hittade rätt till slut
    Oliver 070327, Alvin 090804
  • lilyanna

Jippie! Min/sonens vagn är äntligen på väg! Fick precis ett sms om att dem idag har skickat min order till Babyland i Norrköping, så äntligen är den på gång, ska bli skönt att slippa liggvagnen...tror även Alvin tycker det!

• lilyanna
    eec82 skrev 2010-03-17 19:29:48 följande:
    Ni som köper nya vagnar, å tänkt köpa åkpåse å vindsydd el andra tillbehör sedan passa på innan de tar slut. Är mycket som redan är slut hos Emmaljunga redan samt färre än 10 kvar. Bara ett tips. Svart brukar ju vara återommande färg men om man vill ha samma å valt en färg som inte återkommer.
    Fast vindskydd, det är väl samma sak som fotsäck och det måste man väl kunna beställa närsom eller?
    Åkpåse är ju mer förståeligt att man inte kan få året om, men dynor och annat förstår jag inte hur det kan vara slut, det borde väl göras vartefter?
  • lilyanna
    eec82 skrev 2010-03-17 20:17:11 följande:
    själva färgerna byts ju snart ut då 11 kommer så nej då tillverkas de inte mer. Jo footsack å vindskydd e samma sak. ex sittdyna candy pink är slut, dark beige mindre än 10 kvar, samma med sand. Men som sagt vill man ha i svart så finns de ju även 2011 års modeller.
    Okej, du verkar ha koll på det dära...vet du hur det är med sittdyna i lime(grönt) eller blått?
    Har inte lust att vänta till 11 kommer, det är för lång tid till dess ju.
  • lilyanna
    Lillan74 skrev 2010-03-18 09:39:43 följande:
    Frågar er här inne om ståbräda till emmaljunga. Vagnen jag har är fårn 2001. Vet inte riktigt vad den heter, men korgen under vagnen är i stål.Jag har fått låna en ståbräda men det är brios, och jag får inte fast den på själva chassit, utan på korgen, tror ni jag förstör vagnen?eller måste/bör man ha emmaljungas ståbräda, eller finns det någon annan variant man kan ha och som inte är allt för dyr? För det är ganska smalt mellan korgen under och chassistången hmm förstår ni hur jag menar?
    Det som alla barnvagnssäljare har sagt till mig är att man måste ha emmaljungas egna bräda, om detta stämmer vet jag inte.
  • lilyanna
    eec82 skrev 2010-03-18 20:25:44 följande:
    tack tack för infon. Såg att vi får in en till butik nästa vecka men i en annan färg än den jag vil ha så får känna å klämma då. Hopaps på en bra vagn iaf. Inte som enligt min åsikt Ozone city... ser superfin ut men kan inte va skön att ligga i känns som benen hamnar i luften om man har ett mindre barn i den är så djup, samt hur man fäller den så krångligt (enligt mig då).
    Nu har jag varit och hämtat min Ozone City och den är såå fin! Dock håller jag med om att den är krånglig att fälla, men det kanske är en vanesak. Sonen verkar gilla den och imorgon blir det första långa promenaden, får se om han sover i den då
  • lilyanna
    eec82 skrev 2010-03-18 21:03:05 följande:
    Å ja den är så fin! E bara fällningen som verkar helknasigt. Å sitter din son bra i den? Gillar fällningen på fotplattan i jämförelse med nitron iaf. :) Å varukorgen är ju mer lättåtkomlig. De är ju massa plus på! Hoppas du blir nöjd. Du får rapportera om de är en vanesak el ej. Kan vara bra att veta.
    Ja han satt jättebra, men det är ju första gången han får sitta i en sittvagn med iofs.
    Varukorgen är verkligen lätt att komma åt och den svänger på en femöring vilket jag gillar.

En sak som inte är det vackraste dock, dem har ju satt en stor varningstext på ryggdelen, inte så snyggt tyvärr...
  • lilyanna

Ett stort plus till på nya vagnen; Den passar toppen till båda sönerna, dvs Alvin snart 8 månader sitter toppen i den och även Oliver som är 3 år sitter kanon och har gott om plats...super tycker jag!

Riktigt minus för den krångliga ståbrädan dock, höll på i 1,5 timma imorse och fick inte dit den..grrr!

• lilyanna
    Josefine85 skrev 2010-03-21 08:35:51 följande:
    Igår hämtade jag ut min Emmaljunga ozone city. Jag är salig. Den är otroligt lätt och grymt snygg Någon annan som har en sån och har lite erfarenheter av den?På barnenshus i Västerås så är jag den första som köpt den. Den har inte funnits tidigare för leverans, men kanske är det någon mer som nyligen hämtat ut en likadan någon annanstans?
    Jag hämtade ut min Ozone i torsdags
    Vilken färg har du?
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5