Inlägg från: lilyanna |Visa alla inlägg
  • lilyanna

Emmaljunga tråd, Vol 5

Om det står att vagnen man vill ha finns för omgående leverans ifrån Emmaljunga, hur lång tid tror ni att man ska räkna med att det tar att få hem den då?

Oliver 070327, Alvin 090804
  • lilyanna
    milla 1982 skrev 2010-03-03 20:46:35 följande:
    Jag beställde en förra veckan (Citycross -pink check) o då sa dom att den skulle komma denna vecka. MEn när jag ringde idag hade de fått fel färg, så nu skulle jag inte få den förens v11 trodde dom. Så 1-2 veckor kanske?
    Okej, jag beställde i söndags och dem sa att ordern gick iväg direkt då och att färgen fanns för direktleverans så jag hoppas ju på snart då sonen verkligen är i akut behov av den.
  • lilyanna
    Kimono skrev 2010-03-10 22:03:54 följande:
    Jag undrar också lite om ståbrädor. Vad är skiljer det egentligen för skillnad på den nya ståbrädan till scootern och den nya till city crossen? Jag har den till scootern och jag kan inte fatta varför den inte skulle passa till city cross.
    Det verkar vara olika brädor till olika vagnsmodeller...när jag beställde min Ozone så var jag tvungen att beställa ståbräda med då de 2 modeller som fanns i butiken inte passade min vagn..med andra ord så har dem 3 olika ståbrädemodeller.

Kolla på hemsidan så står det nog vilka tillbehör som är till vilka vagnar, mitt tips iaf.
  • lilyanna
    DecemberBebis skrev 2010-03-11 06:53:10 följande:
    det var ju så jag tänkte , dark grey och candy pink tillbehör.. ! men vi får se vad det blir... sambon ska följa med , får se vad han tycker , eller ialla fall låtsas som han har nåt att säga till om... hiih
    Oh, den kombinationen tycker jag låter snyggt, hade jag gärnat velat ha om bara Alvin hade varit tjej förstås

Jag har ju beställt Alvins Ozone i färgen Dark Grey och funderar också på om man ska ta en sittdyna i en annan färg...men frågan är vilken färg? Nåt förslag ifrån er?
  • lilyanna
    K I A skrev 2010-03-11 07:44:01 följande:
    Deras lime (gröna) tror jag den heter
    Hm...limegrönt, ja det kan nog bli snyggt...eller blått, får nog ta ett kik i affären när vagnen kommer sen.

Jag antar att det är beställningsvara på även dynor och alla andra tillbehör, är det någon som vet hur lång leveranstid det brukar vara på dessa?
  • lilyanna
    DecemberBebis skrev 2010-03-11 09:24:06 följande:
    ingen aning , men ska fråga i affären idag när jag köper vagnen.. vet nån hur sittdynorna sitter i vagnen ? finns det en dyna speciellt för scootern ? för det kan väl inte vara en och samma dyna till alla vagnarna ?? jag tycker lime är jättesnyggt !! även den blåa... undrar på om man ska ge sig på att sy en egen dyna sen =)
    ja fråga gärna det o återkom här sen med svaret

Jag tror att det är samma till alla, för det är väl minimizerdynan du menar eller?

Sy...hur gör man då? :-P
  • lilyanna
    DecemberBebis skrev 2010-03-11 20:30:13 följande:
    i "min" affär hade dem dynorna hemma jättefina var dem och satt kanon i scootern.., hade nästan bestämt mig för candy pink , men så var sufletten helt slapp.. jättekonstig , och tjejen i affären höll med , men hon hade ingen annán hemma... så det blev pink check , sambon gillade den bäst med !
    Okej, hoppas min affär har dem hemma med då...men det får jag veta först i nästa vecka då jag verkligen hoppas att vagnen kommer, börjar bli kris här hemma då liggdelen är typ urvuxen.

Menar du att du tog både vagnen och dynan i pink check?
  • lilyanna
    milla 1982 skrev 2010-03-14 21:13:42 följande:
    Vad kostar fotsacken till city crossen?Har en helsvart som jag tänkte sälja, vad kan man ta för en sparsamt använd?
    Jag fick betala 410:- för en ny, detta var ett par veckor sedan.
  • lilyanna
    Fru T skrev 2010-03-16 22:21:08 följande:
    Va å kika på nitro idag å fick testa att lasta den i bilen, å in rulla den som ett smäck dock måste sittdelen va vänd frammåt för att det ska gå Men då den är så lätt att ta loss å vända på så gör det mig inget. Det blir så snabbt gjort.Tösen satt även som en liten stjärna å det är goooott om plats under bygen å för dom snabbt växande benen.Så inom en snar framtid blir ja nitro ägare I den fina färgen Dark Grey!Ska bara lyckas på min s3a såld, hoppas hoppas hoppas den går in i skuffen på min kompis bil för då köper dom den!Känns skönt att kunna ha henne vänd mot mig ett tag till, å med en så smidig vagn så får den ta att hänga med vagntiden ut!
    Härligt att höra att du gillade den så mycket! Färgen är ju superfin, har själv beställt min Ozone i den färgen!
  • lilyanna
    Fru T skrev 2010-03-17 08:52:41 följande:
    Förstår inte varför ja inte köpte en emmaljunga från början, det va ju det ja ville ha igentligen. Men en dag när vi kom till babyproffsen så stod S3an där ensam å dedsatt i ett hörn å då fick den följa med hem..Typiskt mig, ja fattar alltid tycke för dom där missförstådda (ja iallafall när det gäller hästar)Ja har en svart vagn nu å kände att ja ville ha något annat men ändå neutralt å då föll ja för den grå å sen är ju fåren inne i suplätten lite extra söta Ja tycker det är mycket roligare att ha en neutral vagn och kompinera med färgglada dynor och filtar, visst ja tycker att den jätte cerisrosa färgen är superläcker men ja skulle ALDRIG kunna köpa en vagn i det. Har precis sytt en ceris dyna däremot så nu vill ja att det ska bli så pass varmt att inte åkpåsen behövs längre...Ja vet inte om man får skriva det men ja gör det ändå..Ja syr ju lite egna dynor så gå gärna in å kicka i min blogg här precis börjat så det finns inte sååå mycket att se än.prinsessfrugen.blogg.se
    Det går inte att komma åt din blogg, är adressen felskriven?
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5