• eec82

Emmaljunga tråd, Vol 5

the M Bitch skrev 2010-04-13 19:33:55 följande:
    Vanligtvis visar Emmaljunga sina nyheter på en mässa i slutet av juni varje år. I år har de tyvärr skippat mässan, men jag antar att de kommer presentera sina nyheter på något sätt ändå, vid den vanliga tidpunkten. De nyheter som presenteras i juni brukar inte komma in till butik förrän tidigast augusti, oftast senare än så. 
    ja med tanke på att spider skulle kommit för massor veckor sen kan man ju räkna med förseningar om de inte planerat in denna "nyhet" bättre. Spännande iaf. :)
  • eec82
    EliasMamma09 skrev 2010-04-13 21:45:26 följande:
    Någon som vet hur mycket minimizer sittdynan kostar? kanske skrev fel på namnet men hoppas någon kan svara.
    ca 400:-
  • eec82
    EmmaKlemma skrev 2010-04-13 22:07:55 följande:
    Vet inte om denna frågan redan kommit upp här i tråden. Undrar om ngn vet vilken typ att stå bräda som passar till city cross? Vår citycross är en -08 och vi tänkte sätta bräda när lillasyskon kommer i sept.  Måste man köpa emmaljungas " special" eller vet ngn om det funkar med billigar varianter tex den från ullared?Vet ngn vad priset är på EL brädor?
    city cross har ju för övrigt samma sufflette men den testades inte. Om vagnen var farlig skulle den ju återkalas eller göras nya suffletter. Tycker de var lite överdrivet men vissa vagnar.
  • eec82
    Anna kaffekanna skrev 2010-04-14 09:12:32 följande:
    Hej igen, kikar in med mina frågor med jämna mellanrum. Tog ingen av dom begagnade vagnar jag funderade på sist, kom fram till att svängbara framhjul inte är det bästa för oss då vi skall bygga hus o flytta en bit ut på landet med grusväg o sånt. Men nu har jag igen hittat en billig begagnad som är super snygg i alla fall o en färg jag gillar. En Edge duo sport cryptonite. Har för mig att jämfört med tex city crossen som vi funderat på så är dom högre o lite tyngre, stämmer det, om nån har erfarenhet av båda? Den har ju teleskopstyre, men kan den ändå vara för hög för mig som är i minsta laget (157 cm) själv? Har haft tex en emmaljunga twin cerox syskonvagn innan o den tyckte jag närmast var så låg att ryggen ville gå av när man sku lyfta ur barnen så den får gärna vara något högre, det har jag inget emot. Vet nån om det går att byta till andra däck på den eller är den för tung för dom lätta hjulen som ceroxen o citycrossen har? Jag hatar luftdäck...vi har haft tre vagnar med luftdäck o punktering med ett par må¨naders mellanrum hela tiden, jag blir galen. Så jag skulle gärna köpa andra däck till den i så fall. tack på förhand igen för råd
    den är ju inte bara "lite" tyngre är ju massa kg tyngre. Själv skulle jag inte orka ha en så tung vagn, väger som en syskonvagn. Men fin är den iaf. :)
  • eec82
    anette 81 skrev 2010-04-14 11:05:12 följande:
    ingen som vet?
    finns inte.
  • eec82
    Laire skrev 2010-04-14 13:30:17 följande:
    Ska jag vara ärlig är jag förvånad över att inte testet fällde alla vagnar för farliga hjul, barnen kan ju klämma fingrarna om man kör över händerna på barnen
    haha, ja var ungeför på den nivån testet låg på vissa vagnar inte alla men en del. ;)
  • eec82
    lilyanna skrev 2010-04-15 10:47:55 följande:
    Har haft min Ozone i snart 1 månad, sonen sitter toppen o verkar trivas bra i den...men, idag när jag spolade rent chassit o hjulen så såg jag att ena hjulet /eller där man ska låsa hjulet är helt trasigt, så ska det väl ändå inte va?!Dessutom så halkar sittdelen ur ena liggläget o det gillar jag inte, reklamation måste det väl ändå klassas som?
    de tar säkert in den för reparation där du köpte vagnen. Så går set säkert på garanti.
  • eec82
    lilyanna skrev 2010-04-15 11:07:54 följande:
    Oki, för visst ska det gå att låsa framhjulen? Just nu går det inte alls, men  hjulen är som sagt inte mitt största problem utan det är ju att själva sittdelen i ena liggläget inte låser fast utan det räcker med ett litet gupp så åker den ner i lägsta läget, det tycker jag inte om.
    de ska gå att låsa ja, men ibland får man knäppa loss dem så de inte fastnat nå skräp i låsningen vilket det lätt kan göra i de regn/slaskväder som varit. Men de ska gå att låsa iaf. :)

Förstår att det är jobbigt med sittdelen om det inte låser sig osm det ska. Men prata med din återförsäljare så hjälper de dig.
  • eec82
    fenomen skrev 2010-04-18 20:44:09 följande:
    Hejsan! jag undrar om någon vet om det finns nåt slags överdrag som passar till en scooter, ska ut å resa i sommar och skulle vilja skydda vagnen genom att förvara den i nån bra förvaringsväska? Tacksam för svar=)
    inte från Emmaljunga men finns ju "barnvagnspåse" som är som en väska som borde passa även den. Kommer inte ihåg märke på den tyvärr.
  • eec82
    stor grön drake skrev 2010-04-21 22:38:19 följande:
    Emmaljunga har även adapter för Graco skydden med bas quadrolift yttermått 83x38x21, innermått 79x32x18 enligt emmaljungas hemsida...hårdlift mått 75x30x19Blandar försäljaren på något vis med de gamla duoliftarna kanske?
    har de? e ju teutonia som har för graco...

har iaf fått lära mig att emmaljunga bara passar med deras egen stol el britax... är jag ute å snurrar då?
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5