• eec82

Emmaljunga tråd, Vol 5

EldHav skrev 2010-06-22 13:24:32 följande:
    Hej!

Nu har jag en gammal EL citycross, men jag kanske får va med ändå?
    Jag funderar över att byta däcken, men får inte av dem! Är det vanligt, eller är nåt fel?
    nja e vanlig att de är tröga om man inte då å då tar av å smörjer dem. Vilket känns som ni inte gjort. Kommer ju in smuts i mekanismen då... men med lite våld går de säkert. Tryck först in å sen dra uppåt. Å var inte rädd för att ta i. (Byter du el får av dem, så smörj dem var 3-4:e månad, så får du inte de problemet sen).
  • eec82
    EldHav skrev 2010-06-23 15:17:27 följande:
    Ahaaa! Jag tar inte skulden för det, eftersom jag köpte vagnen för ett år sen, begagnad Kanske de kan hjälpa till i affären om man inte lyckas på egen hand?
    jo de kan de säkert, har bänt loss ett par i mina dar. Så är de snälla så går de.. (Ett år e väl med lååång tid utan smörning *ler*, jag brukar med glömma till å från).
  • eec82
    MammaTillFelicia skrev 2010-06-23 17:56:57 följande:
    hur ofta bör man smörja hjulen eg? Gäller det alla barnvagnar lr?
    rekomenderat var 3-4 månad enligt våra verkstadskillar.
  • eec82
    eec82 skrev 2010-06-23 18:47:54 följande:
    rekomenderat var 3-4 månad enligt våra verkstadskillar.
    men själv tar jag nog en gång sommartid å en gång vintertid. ;) Är för glömsk. Men vintertid smörjer jag kankse oftare då jag iaf tar av hjulen å tvättar av vagnen då de är slaskigt å dant.
  • eec82
    Turboplingen skrev 2010-06-26 09:32:24 följande:
    Jag blir galen på det här med framhjulen på Nitron, hörde att det skulle vara så enkelt att ta bort dom och smörja dom men jag får f*n inte bort dom =(
    Ena framhjulet gnäller så jag blir tokig!

Är det bara att trycka ner knappen ovanpå däcket?
    Hittar inget om det i bruksanvisningen..
    oftast kommer de upp skröp mellan så de blir tröga å ta av om man inte smörjer dem ofta. Testa å spraya med silikonspray underifrån å på "knappen" å se om de lossnar nån dag senare.
  • eec82

ni som arbetar i butik el ni som besökt nyligen har de fått färgprover från emmaljunga på 2011-års tygerna?

är sjukskriven nu sedan 4 veckor å har ju noll koll, verkade vara fullt upp på jobbet för ingen har haft tid att svara.

• eec82
    LitenpåG skrev 2010-07-04 21:20:33 följande:
    Vi kommer få EN katalog till veckan och kanske tygprover.
    Sen kommer de andra katalogerna till kunder efter semestern. Tygproverna var de lute luddigt med svaret då jag frågade sist, eller mitt minne som tryter Flört
    tack, min kollega skulle ringa då tygproverna kom men tänkte att hon kanske glömt å vill inte tjata en massa heller. Ok tror de redan fått katalog el något iaf att visa alla färgerna å modellerna iaf. Kankse inte var katalog.

Spännande å se tygprover å se om vi vill ha samma färg fortfarande. ;)
  • eec82
    the M Bitch skrev 2010-07-04 21:51:57 följande:
    Emmaljunga har sagt att bara de som var nere på visningen häromveckan fick tygprover med sig. Vi som inte kom dit får snällt vänta till augusti!
    Hemskt dåligt av dem att göra så... 

e de sant dåligt, vi fick inte åka ner för vårat kontor. De ville bara ha en representant där. Inte ens om vi åkte på vår fritid fick vi... suck...

Varför gör de så? De tjänar de ju inget på om proverna ändå är klara. Suck...

• eec82
    Mymemlan skrev 2010-07-05 10:13:46 följande:
    Hallå!
    Har nån koll på priser på delar till vagnar här? Skulle vilja ha ett nitro chassi också till min citycross så man kan byta då man vill ha det lite enklare.. Men hur mkt kostar det?
    tror sist jag kolla att de var något med 3500-3700:-
  • eec82
    alezay skrev 2010-07-05 08:39:40 följande:
    När ungefär måste man beställa sin vagn för att få den i tid?? När har ni andra köpt era vagnar?
    beror på är det efter v 39 då de flesta 2011 har kommit å finns i lager så tar de ca 1-2 veckor. Om de finns för omgående leverans från emmaljunga. Vet att de flesta butiker säger 12 veckor, där jag arbetar säger vi de enbart på teutonias vagnar inte på emmaljunga å brio, då de är lätt att se vad som finns i lager hos dem.
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5