• eec82

Emmaljunga tråd, Vol 5

miljarden skrev 2011-09-09 15:44:50 följande:
    Hjälp mig snälla med detta:
    Jag tänkte färga klädseln till vår gamla emmaljunga. Men sufletten går ju inte att köra i tvättmaskinen. Någon som har målat med textilfärg på sufletten och som har några tips?
    har du gamla fästen som ej är nitade kan du plocka isär den å ta bort tyget från metallbågarna å tvätta i maskinen. Är lite pill men de går!! =)
  • eec82

kan man sälja bara en sufflette på blocket? har en ny som bara ligger hemma.

• eec82
    Tarda skrev 2011-11-11 16:58:08 följande:
    Kan man köpa lösa suffletter alltså, vad kostar de?

Vilken modell passar suffletten till, färg?
    passar alla utom ozone. Är en silvercheck. Kostar 2500:- ny ca...men har en till övers som jag fick på garanti men sålde min vagn i delar då en ville ha chassit å en sittdel osv... så blev en sufflette kvar. Använd en gång ute.

Passar iaf så långt bak som 04 vagnarna har jag testat på iaf. =) Tänkte mig ju inga 2500:- för den men ska inte sälja i forumet men undrar om ni tror man kan lägga ut på blocket el om de e bortkastade annonspengar....
  • eec82

mm får kankse slänga ut den där sen då! Ja hade inte tänkt ta mer än 500:- så de låter ju bra. Kan någon pimpa upp sin vagn lite. =)

• eec82
    MEW85 skrev 2011-11-17 09:30:30 följande:
    Såna har vi beställt tillsammans med vår Nitro som kommer i februari :)
    Vinterhjulen avgjorde hela vagnsköpet för oss, grymt bra!
    nackdelen att de inte är lätta å ta på å av utan man måste lämna in vagnen för de... iaf enligt de jag pratat med... så för min del blev de ett billigt classic chassi på blocket till vintern. =)  Men tanken är super iaf.
  • eec82

Det var ju bra att ni fått den infon, vi iaf i den butik jag arbetar får inte byta utan ska våra meck killar göra. Konstigt att de ger olika info. Men är ju bra om de är lätt. Har inte orovat då emmaljunga neka oss när de visade oss. Bra att de ändrat sig.

• eec82

Jo va därför jag blev förvånad. Men har inte kollat så noga hur man byter, vet bara att när jag fick problem med knarrande hjul så kunde jag inte byta hemma hade inte rätt värktyg, så fick lämna in iaf... Men har man rätt så är de kanske lätt. Bara konstigt att emmaljunga säger olika. Får ringa dem igen när jag jobbar nästa gång.

• eec82
    Turboplingen skrev 2011-11-19 18:41:12 följande:
    Jag har mailat emmaljunga 4 gånger men de svarar inte mig, butiken hade pratat med dom men dom vägrar kompensera så jag ska skicka bilder till butiken som ska skicka de till emmaljunga så får jag eventuellt ett nytt chassi men jag vill bli kompenserad av allt jävla strul också.. 3 fel på raken liksom.. Det är ett skämt
    Emmaljunga brukar inte kompensera, däremot får butikerna göra det. Där jag arbetar kompenserar inga leverantörer men vi kompenserar ibland när de strulat mycket. Milersättning plus prsentkort. Milersättning kan du kräva iaf.

Men nån kompensation borde du kunna få från butiken, sen får de i sin tur ta de med  emmaljunga om de vill kräva något från dem, men de ska ju inte skylla på emmaljunga utan fixa de med dig å sen får de lösa saken hur de vill.

Sen får du väl häva köpet om de är riktigt illa. Men då ska det ha varit samma fel tre gånger. Kan va svårt ibland, många som nekar men står man på sig så kan de gå iaf.

Inte varit med om att deras vagnar är repiga å skrapade, ibland kan de ske i butiken när man monterar å inte är försiktig med vad man har för underlag. Trist om de varit sånt strul. Hoppas det löser sig för dig.
  • eec82

Då tycker jag du kontaktar huvudkontoret!!! Barnens hus brukar inte göra så, tyvärr är babyland de som varit babyland inte inarbetade på alla nya regler å alla butiker gör lite olika tyvärr... men kan hjälpa å kontakta hk iaf. Trist...

• eec82

Det har varit förhandlingar en period slutade emmaljunga leverera både vagnar å reservdelar men de ska vara löst. Emmaljunga kommer bli kvar iaf ett år tilm som de ser ut nu hos barnens hus. Att de bytt namn spelar ingen roll för reklamationen, men tyvärr har inte alla med gamla namnet samma kännsla för nöjd kund tyvärr vilket nu drabbar alla butikers rykte. Hoppas du får svar på mail, brukar oftast va bättre å ringa.

• eec82
    Hemlighet skrev 2011-12-03 13:37:49 följande:
    Lägger in min fråga igen.
    Någon som har haft syskonsits på sin nitro eller annan EL vagn?
    Blir den svårare att köra, vill höra allt negativa med den men även positiva:)
    jag har haft å gillade det, nackdelen e väl att barnet ej kan sova i iaf inte bekvämt, att barnet som ligger i vagnen under inte kan sitta upp, utan bara liggläge, lite vilo går ju men man ser inte barnet iaf inte jag på mina 160. Men ja jag skulle skaffa det igen utan tvekan före en syskonvagn. Supersmidigt till å från dagis, på bussen å de kortare turerna. När vi var två som gick tog vi varsin vagn till dem. Så jag älskade det. =)
  • eec82
    micksaan skrev 2011-12-05 21:08:23 följande:
    Jag går ju fortfarande med vårt vagndilemma. Väntar syskon i mars och behöver skaffa en vagn. Storasyster fyller 2 i april. Som det känns nu tror att vi ska köra på en enkelvagn med ståbräda eller syskonsits, och så får man skaffa syskonvagn om det visar sig behövas. Kommer ha kvar dotterns Scooter ändå så är vi iväg båda två på längre turer så har vi även den. 

Jag är inne på Classic sporten pga lufthjulen. Men sen är frågan, hårdlift, mjuklift eller citykorg? Och ska man köra på syskonsits eller ståbräda? Helt velig är jag. Hur hade ni gjort?

Alla alternativ har ju sina för och nackdelar. Om man kör på mjuklift är det ju enkelt att låta storasyster åka i vagnen om det behövs (vid någon vila kanske?) och då bära bebisen i bärsele/sjal.  
    för ett år sedan så kom min lille plutt storebror var då nästan 2 år. Vi skaffade suskonsits samt ståbräda. Tyckte de var smidigt. Sen hade jag tur att få en citykorg av min syster så när inte min stora son var med så blev de den som åkte på, vagnen blev ju mycke lättare då. Men jag är ett fan av syskonsits. ;)

Men vila kan de ju inte direkt, sonen somnade i syskonsitsen en gång så visst kunde han sova men såg inte så skönt ut. =)

Sen har jag bärsjal men va inte så skönt att ha den å vagnen faktiskt, el ja inte värre än å vara höggravid å putta på vagn kankse, men såg inte lika bra när de blev så (så var yngste 6 månader å mer aktiv).

Vi hade två vagnar så när vi var två tog vi varsinvagn om vi skulle ut mycket (har ingen bil så vagn behövs lite längre). Men använde syskonsitsen kankse 7 månader sen blev de bara ståbräda. =)
  • eec82
    micksaan skrev 2011-12-07 19:12:46 följande:
    De var lite det jag funderade, om man har syskonsits vore det smidigt med en citykorg att växla till då storasyster är på dagis till exempel.
    jo precis e supersmidigt då, slipper man ju ha sitsen å sittdelen. =)

Nja vi har ibland varit ute på sovtider men de sover ju inte alltid samtidigt, så har tagit sjalen i de fallen, för mig blev de aldrig aktuellt för en syskonvagn, men alla barn är ju olika, min son älskade att sitta i syskonsitsen. =)
  • eec82
    Ellabay skrev 2011-12-12 21:09:26 följande:
    hej! Vi har en CC från 07 som vi köpte beggad. Jag älskar citycrossen men tyvärr är sufletten till vagnen under all krtitik numer. den är slapp och ser förjävlig ut. Tips på vad jag kan göra? hört lite att en ny suflett ska kosta 1500 kr?

dessutom är jag lite småsugen på en scooter 2.0 eller S. vi har en bugaboo som vi varvar mellan emmaljungan men tror jag ska gå över helt till EL. 
    har en sufflett i silvercheck ny till övers inte för några 1500... men några hundra... men om man vill går de ju att lämna in suffletten å spänna el byta ut bågen. =)
  • eec82
    Zelmilainen skrev 2012-01-03 14:34:13 följande:
    vore toppen. för då fixar jag ny tråd, med den infon och länkar
    har inte jobbat ännu, men kan ev fixa imorgon el fredag. =)
  • eec82
    Minaliv skrev 2012-02-13 20:54:19 följande:
    Någon som har erfarenhet att ha en City Cross eller Classic Sport i V50. Är sablans sugen på en sån med syskonsits.
    skulle tagit classic med syskonsits, rullar på så mycket lättare. ör rätt mycket att ha lufthjul fakiskt. Hat testat alla Emmaljungorna nu. =) Men nitron å classic ligger mig varmt om hjärtat samt scooter s sålart men den blir ju senare. =)
  • eec82
    FruMii skrev 2012-02-25 21:02:02 följande:
    Har ni koll på emmaljungas syskonvagnar? Ja tittar runt lite och hitta en begagnad som jag är intresserad av, men säljaren har i sin tur köpt vagnen begagnad så dom är osäkra på vilken årsmodell det är. Tycker det är rätt viktigt då priset sjunker en del ju äldre den är.. Dom tror det kan vara en 09-10 och modellen tror dom är en cerox. Den har 4 stora fasta hjul. Någon som vet om man kan känna igen en årsmodell på den här vagnen?? Den kan ju vara äldre också, eftersom dom inte har så stor koll.. Har ni några tips?
    sitter en klisterlapp på sidan av chassit de första två nummrerna är året! =)
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5