Inlägg från: Zelmilainen |Visa alla inlägg
  • Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

danosani skrev 2010-04-11 20:14:50 följande:
    Hejhej, tänkte snart byta min Nitro mot en (antagligen beggad) Scooter, men vad är grejen med priserna på Blocket?!? FÅR folk verkligen 1500-1800 kr för en tre år gammal vagn? Då köper man ju hellre ny... med tanke på att nypriset är ca 2400. Har de gamla vagnarna några bra egenskaper som de tagit bort på 2,0?
    många tycker att det är lite irriterande med att det är trängre vid bågen som går över benen på 2,0 samt att fotstödet numera är av plast och lite kortare än tidigare...
    Vill ha bebis nuuu!!!
  • Zelmilainen
    SaraSelinda skrev 2010-04-12 08:31:03 följande:
    Hej. Tack så mycket för svaret. Jag äger en Bugaboo och tycker den är "ostabil" då både handtaget och andra delar är ruckbara, men de på butiken säger de ska vara så, men det känns verkligen som en B-vagn av det. Jag åker ofantligt mycket buss och denna vagns framhjul rör på sig så jag måste hålla stenhårt i vagnen och det tycker jag också är B. Sedan så tycker jag att Nitron ser så mycket gosigare ut än min bugga, men samtidigt ser Nitron istället inte så stilig ut, du förstår nog vad jag menar. =) Tänker ju att vagnen ska vara bekväm även till vintern och då ser verkligen buggan oskyddad ut. Hur är Nitron att vika ihop och packa in i bilen?
    om du vill åt en lite stramare vagn och med buggans sits finns ju numera emmaljungas ozone city med...
    Vill ha bebis nuuu!!!
  • Zelmilainen
    the M Bitch skrev 2010-04-12 21:30:20 följande:
    För den som orkar vänta, så har förmodligen Emmaljunga en ny sulky på gång, förutom Spider... Vi har indikationer på att de kommer med en sulky av Scooter-typ, men med svängbara framhjul. Som Brios Spinn. Kom ihåg var ni hörde det först
    hoppas att de fixar snyggare hjul/bättre färger än brio gjorde. spin hjulen e skitfula tycker jag och färgerna få och trista.
    Vill ha bebis nuuu!!!
  • Zelmilainen
    eec82 skrev 2010-04-12 22:25:32 följande:
    lär ju vara som på nitron typ, alltså hjulen. :)
    de är mkt bättre
    Vill ha bebis nuuu!!!
  • Zelmilainen
    C060908 skrev 2010-04-17 22:03:49 följande:
    Hej! Någon som kan svara på hur stor emmaljunga scootern är ihopfälld? Dom nya? Är dom lika stora som dom gamla modellen eller är dom mindre?
    smalare men längre är den nya. osäker på höjden...
    Vill ha bebis nuuu!!!
  • Zelmilainen
    C060908 skrev 2010-04-17 22:16:46 följande:
    Hmm okej tänkte för vi har en SAAB halvkombi tror du den går in där?
    inte en aning tyvärr. den nya är 87x53x43 ihopfälld. vet bara att då den nya skulle komma ut så jämförde jag måtten och kom underfund med att den nya va längre och smalare.
    Vill ha bebis nuuu!!!
  • Zelmilainen
    3 Barnsmamma 06 09 11 skrev 2010-04-18 10:11:31 följande:
    83x57 är de första måtten eftersom den vagnen är 57cm bred
    att de gjort den längre gör att jag inte skulle kunna köpt den nya om jag haft barn i den åldern... behöver en vagn som går in på längden i bilen då vi har två hundar som ska in i bagage med, med sina 87cm är den för lång... synd att den blev så lång...
    Vill ha bebis nuuu!!!
  • Zelmilainen
    SaraSelinda skrev 2010-04-20 09:07:59 följande:
    Hejsan! Ska hämta min Nitro City idag eller i morgon, men fick en liten klump i hjärtat igår... En vän till mig har precis fått sin Twin Nitro och säger att hjulen ramlar av ofta =( snälla säg att det inte är sant =( hon ska nu sälja sin för det problemet.
    låter snarare som ett måndagsexemplar... har hon ens reklamerat den?
    Vill ha bebis nuuu!!!
  • Zelmilainen
    Kianne skrev 2010-04-21 20:33:14 följande:
    Till TinkyWinky och KIA: Tack för hjälpen! Det där med svängbart styre är nåt jag gillar, så det lutar nog åt ceroxen iaf...
    på ceroxen kan du inte heller ta bort sitsen utan den sitter fast... vet inte varför man skulle ha det svängbara styret, det är så smidigt att vända på sitsen...
    Vill ha bebis nuuu!!!
  • Zelmilainen
    Kianne skrev 2010-04-21 20:40:59 följande:
    hmmm, har nog en del kvar att lära... Jag tänkte mig att ett fast styre utslöt att man kunde vända på vagnen, men det är klart att om man kan vända på sitsen istället så var ju det inget argument. Jag bor på landet och kommer rulla mycket på grusvägar och skogen, finns det fördelar med den ena eller andra då?
    många vagnar har vändbara sitsar... tycker cc är mkt smidigare. vill du sen ha en vagn inne i stan så kan man ju alltid köpa ett nitrochassi som nån annan gjort. sittdelen e ju densamma på cc och nitro. så har du en stadsvagn och en landetvagn.
    Vill ha bebis nuuu!!!
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5