Inlägg från: Zelmilainen |Visa alla inlägg
  • Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

jag mende att scootern har samma hjul som city cross.

Vill ha bebis nuuu!!!
  • Zelmilainen
    Fru T skrev 2010-03-15 21:19:08 följande:
    hehe om det va mig du svara så hängde ja inte med där riktift å dom hjulen ja prata om är framhjulen.. dom svängbara. Undrar hur dom skulle bete sig i djup fin sand...
    missade att du ens nämnt nitron, såg inte den biten biten. utan bara biten om scooter, hehe. jag tror inte nån vagn är särskilt smidíg i sand...
    Vill ha bebis nuuu!!!
  • Zelmilainen
    Fru T skrev 2010-03-15 21:33:15 följande:
    ne det tror inte ja häller, har inte tänkt ut å jogga med vagnen på stranden direkt men vill gärna ta mig ner utan att behöva bära vagnen Dock så är väll Nitron dubbelt så dyr som Scootern så vi får se, mannen blir väll glad om det blir pengar över mellan den vagnen vi har nu å ska sälja å den vi kommer köpa.Å sen är ju frågan om man kan ha me en nitro på flyget...
    varför skulle man inte kunna det? ha med den på flyget alltså.
    Vill ha bebis nuuu!!!
  • Zelmilainen
    Fru T skrev 2010-03-15 21:43:28 följande:
    ja bara tänkte om den va för stor? Alla tycks ju ha så små vagnar som möjligt när dom flyger
    aha, ok... jo det är ju sant att de som flyger ofta väljer mindre vagnar, men oxå vagnar de kanske inte är lika rädda om eftersom hanteringen av barnvagnar inte alltid äd en bästa...
    Vill ha bebis nuuu!!!
  • Zelmilainen
    Fru T skrev 2010-03-15 21:50:38 följande:
    å sen när hjärnan börjar fungera igen så kom ja på att ja inte äns behöver ha med mig vagnen ner! Det står ju en där dämit man får skylla på amningshjärna fast man slutat amma va??Ne nu känns Nitron mer intressant iallafall... att kunna ha lillgrodan vänd mot mig ett tag till känns som en bra grej... får se om vi kan få testa att lägga in vagnarna i bilen me för det är ju den största anledningen till att ja vill byta vagn, för att få mer plats där...
    hur stor är S3 ihopfälld?
    Vill ha bebis nuuu!!!
  • Zelmilainen
    Fru T skrev 2010-03-15 21:57:58 följande:
    vet inte måtten på den men ska kicka på hemsidan... men sen är den grymt otymplig att lyfta för man måste liksom hålla ihop den så den inte fälls ut, dessutom känns den rätt tung å vi har en dum tröskel in i bilen
    aha, ok... vi har ingen tröskel (en ford focus kombi) så det blir ju smidigare då. visserligen har vi varken barn elelr vagn n, men planerar, haha. nej nu e d sängen somgäller. gonatt
    Vill ha bebis nuuu!!!
  • Zelmilainen
    eec82 skrev 2010-03-17 19:29:48 följande:
    Ni som köper nya vagnar, å tänkt köpa åkpåse å vindsydd el andra tillbehör sedan passa på innan de tar slut. Är mycket som redan är slut hos Emmaljunga redan samt färre än 10 kvar. Bara ett tips. Svart brukar ju vara återommande färg men om man vill ha samma å valt en färg som inte återkommer.
    är det inte så med att emmaljunga ju inte tillverkar sina saker lite i förväg utan bara efter beställning i princip? dvs att om jag skulle vilja ha en nitro med alla tillbehör i dark grey så börjar de tillverkningen av detta då beställningen kommer in till dem? har de inte bara en vis mängd av olika tyger/färger med? och att vissa därför tar slut ganska snabbt.
    Vill ha bebis nuuu!!!
  • Zelmilainen
    estrella81 skrev 2010-03-18 22:39:11 följande:
    Har fått lite panik och behöver er hjälp! har en twin cerox 360 och har nu fått en brio och en carena mjuklift till, jag ska bara ha en mjuklift men har alltså fått två från olika håll, problemmet är att ingen passar..... carena liften kunde mna pressa ner men då är det en stålpinne i liften som klämmer mot det sittande batnets ben....nu till min fråga, hur passar emmaljungas egna i desaa vagnar?? finns det stål ställning i den med som trycker mor benet på sittande barn? skulle rusa till babyproffsen själv och undersöka omd et inte vore så att de inte tar hem twin vagnenar eller duo lift....HJÄLP!!!!!
    det finns ju speciella liftar som är till tvillingvagnarna tror jag. nuvet jag ju inte, men kan inte tänka mig att det skulle va nån stålpinne som i de andra du beskriver.
    Vill ha bebis nuuu!!!
  • Zelmilainen
    Pralina skrev 2010-03-24 19:46:54 följande:
    Nu hänger jag inte riktigt med.. Duolift vad är det? citykorg?
    citykorg är deras liggdel till singelvagnarna duolift en lift som läggs i sittdel.
    Vill ha bebis nuuu!!!
  • Zelmilainen
    t0va skrev 2010-03-25 10:48:01 följande:
    Nu har jag varit och hämtat babyskyddet, blev en emmaljunga med barnvagnsadaptern. Det funkar jättebra i bilen, fram är det inga problem alls att sätta fast utan bas. Bak lyckades jag inte igår men idag när jag var utvilad så gick det lätt också. Tror knepet är att sätta bältet som ska gå bakom skyddet först och sen sätta fast det. Inte som det står i instruktionerna för då blev det lite krångligare, kanske var vårat bälte som låste sig igår också. Så nu blir det att träna lite på att få det att gå smidigt men det gick lättare än vad jag befarat. Vill inte ha bas för jag litar inte på att den håller, speciellt inte efter att den gamla basen återkallades. Tycker det var lätt att spänna fast remmarna också, tom. sambon klarade av det utan några instruktioner. Hans största problem var att få ihop spännet ;) Nu är det bara vagn som ska skaffas och en miljard andra saker.
    de fel som var med basen är ju dock åtgärdade...
    Vill ha bebis nuuu!!!
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5