Inlägg från: Zelmilainen |Visa alla inlägg
  • Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

eec82 skrev 2010-10-20 21:19:49 följande:
    nä går bra med britax å adapter. Men hr för mig att de måste va den nya modellen Babysafe SHR den med knappen upptill.
    då så
    det bidde inget av det...
  • Zelmilainen
    Sandja skrev 2010-10-22 21:27:51 följande:
    Vad tror ni om att köpa en beg City cerox? Hur är de? Är Nitro city stor skillnad?
    cc är ju tyngre och bredare än nitron och av den anledningen går den bort för mig.
  • Zelmilainen
    Sandja skrev 2010-10-27 14:55:56 följande:
    Har fått erbjudande att köpa en Emmaljunga 2010. Nu undrar jag bara om de blivit något lättare de senare åren? Jag läste att 2011 skulle vara lättare och smidigare men har det blivit någon förändring mellan 2007 och 2010?
    vagnen har blivit smalare och längre (några cm på varje håll). nya hjul, stänkskärmar fram, tygkorg istället för stålkorg. något trängre vid bågen över benen. kan ha glömt nåt...
  • Zelmilainen
    Sandja skrev 2010-10-27 15:05:25 följande:
    Okej men är den lättare att köra? Jag uppfattar den inte som tung tidigare heller utan den blev tung först senare när dottern var äldre och det var lättare med svänghjul. Men nu har jag en 1 åring och är sugen på en ny Scooter men velar mellan en sådan och en urban jungle
    har ingen själv... på jobbet (är fsklärare) finns de som har både nya och gamla modellen. den nya tycker jag är mkt snyggare. de nyare tycker jag rullar lättare, men vad det beror på vet jag ej.
  • Zelmilainen
    Sandja skrev 2010-10-27 15:08:17 följande:
    Okej. gud vad svårt att bestämma sig=)
    jag gillar ej 3hjulingar så för mig hade uj gått bort *L* men alla är ju så olika
  • Zelmilainen
    Sandja skrev 2010-10-27 15:17:17 följande:
    Köpte scootern nyss =) En lila
    pro bordeux?
  • Zelmilainen
    Sandja skrev 2010-10-27 15:45:22 följande:
    Ja precis.. fin =)
    ja, det är den
  • Zelmilainen
    Sandja skrev 2010-10-27 15:58:09 följande:
    Passar buppas åkpåsar bra i EL Scooter? Och vad kostar en footsack?
    finns flera bilder på det i bildtråden (länkad i ts). pris på de vet jag ej. pris på el fotsack står med i ts...
  • Zelmilainen
    Jackie85 skrev 2010-10-31 18:31:28 följande:
    Någon här inne som har en Emmaljunga city cross och en Ford Focus Kombi? Går den vagnen in i bagaget? Behöver verkligen veta och hittar tyvärr inga mått på bagageutrymmet.
    om du inte ska ha in den på längden går det, men om du ska ha in den på längden säger jag nej... vi har en ford focus kombi -05. har räknat ut att nitro går in, men cc är ju ca 5cm längre (om jag inte minns helt fel) och har för mig det blir för tajt. 
  • Zelmilainen
    Jackie85 skrev 2010-10-31 18:48:13 följande:
    Går det med god marginal på bredden? Får man eventuellt in några matkassar också, eller är hela bagageutrymmet helt fullt när en City Cross väl står på plats tro?
    eftersom jag skulle haft ca halva bagagen kvar när jag ställt in en nitro på längden så tror jag nog man får in några matkassar. dels runtom vagnen, men sen även på vagnen om man har handlat mkt.
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5