Inlägg från: Zelmilainen |Visa alla inlägg
  • Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

3 Barnsmamma 06 09 11 skrev 2010-10-14 17:52:39 följande:
    märket förstörde vagnen tycker jag
    märket ska va dör helt klart tycker ja, däremot hade det gärna fått vara mindre...
    det bidde inget av det...
  • Zelmilainen
    Sandja skrev 2010-10-14 18:53:41 följande:
    Såg nu att det var en city cerox som de skrivit är en Nitro hmm..
    sen kan det ju va så att det är en 09 uttagen 08 och att de då förväxlat årsmodell på vagnen...
  • Zelmilainen
    Sandja skrev 2010-10-14 18:59:38 följande:
    ja..fast det är en cerox
    ja det säger jag inget om. men många verkar förväxla årsmodellerna eftersom de nya modellerna kommer så tidigt varje år...
  • Zelmilainen
    Izamoon skrev 2010-10-15 15:51:45 följande:
    Nån här som vet vad nya hjul till en emmaljunga syskonvagn finns att köpa , gärna på nätet
    emmaljunga har som regel att deras varor inte får skickas så antingen får du nog leta begagnat eller åka till en butik.
  • Zelmilainen
    Uliise skrev 2010-10-16 19:02:52 följande:
    Oj, jag tycker precis tvärtom att det vinklade är så mycket mer bekväma. De "ovinklade" känns så stumma och "raka".
    håller med. sen tycker jag de är fula, hehe. men tur att det finns olika handtag så man kan välja iaf
  • Zelmilainen
    stor grön drake skrev 2010-10-16 20:14:31 följande:
    De är inget bekväma på högsta inställningen, plus att man sparkar på vagnen då... (vi har en extravagn med vinkelhandtag) och framförallt mannen på 1,84 tyckte det var jätteobekvämt med vinkelhandtag.

sitter och ska försöka sy om min footsack till edgens strike klädsel. den är så tunn och sladdrig. Idag fick den åka till farmor och farfar med jettens ozone footsack (det gick, men bara för att det inte finns fötter där nere ännu) så jag kan fixa det ikväll men motivationen är låg... vill fixa något lite fint med reflexband, yttersömmarna är självklara men något  annat...
    och med teleskop hamnar man hur långt som helst ifrån om det är högt upp. sen har iaf inte jag haft problem med att sparka in i vagnen när handtag med led varit högt. hehe. tur att det finns olika.
  • Zelmilainen
    stor grön drake skrev 2010-10-16 21:48:35 följande:
    och med att man är långt borta blir den lättare att svänga  
    nej, det blir den inte, känns bara jättekonstigt att gå så långt från vagnen... :-P
  • Zelmilainen
    Uliise skrev 2010-10-16 23:54:18 följande:
    Jodå, hävstångsprincipen gör att det är lättare att manövrera/svänga om man kommer lite längre ifrån. Men jag håller med om att man inte vill för långt bort från bebisen.

Idag såg jag tre Nitros färdiga för hämtning på mitt lokala barnens hus, och en CC.
    Nitro:
    Svart (med city korg), White leatherette(med city korg) och pro bordeaux
    CC:
    Silver stitch (med quadro)

Suck vad nyya och fina de såg ut, själv stod jag där med min från 2008, med sunkiga däck... Tungan ute

Ilandsproblem, jag vet.
    struntar i vad nån princip säger, min egen erfarenhet var det jag utgick från och ja, jag har testat väldigt många vagnar med olika handtag och jag tycker det känns jättekonstigt att ha vagnen långt från sig och tycker det känns mer svårstyrt just för att ja hamnar så långt bort. sen vill jag inte heller va för långt bort från bebis, men det var inte det jag syftade på...
  • Zelmilainen

ett nytt chassi har jag för mig går på ca 3000:-

• Zelmilainen
    TedsMamma skrev 2010-10-20 16:22:52 följande:
    Hej allihop!
    Jag har en Emmaljunga nitro -11 tänkte att jag skulle köpa till en bilbarnstol som man kan sätta på.
    Vet att man måste köpa en separat grej att sätta på vagnen innan man ska ha på babyskyddet.
    Men till saken, tänkte köpa ett begangnat babyskydd. Vad exakt heter det, vilken årsmodell måste det vara för att passa? Vill ha ett babysafe britax då e klart.
    nån får gärna rätta mig, men har för mig att man bara kan ha emmaljungas egna på...
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5