• t0va

Emmaljunga tråd, Vol 5

älskarlivet81 skrev 2011-01-24 15:26:38 följande:
    Vi hade ingen ergonomisk sittdel men satte ändå vår dotter upp vid ungefär 5 månader.. 
    Vi med, nu sitter sonen helt ok i den vanliga sittdelen, han hasar inte ner så fort han rör sig som han gjorde förut. Han är 5månader nu. 
  • t0va
    älskarlivet81 skrev 2011-01-24 15:32:47 följande:
    Vår tjej har nog aldrig hasat ner, vi spände fast henne från första början. Och nu när hon är 7,5 månad så måste vi verkligen spänna fast henne.. 
    Gick det, när jag testade att spänna fast honom i nitron så kom grenbandet så långt ner att han låg som en banan. Skarven mellan rygg och sits kom så högt upp på hans rygg. 
  • t0va
    älskarlivet81 skrev 2011-01-24 15:40:26 följande:
    Ja, det går alldeles utmärkt. Vi använder bara banden mellan benen, inte de som är över axlarna.
    Så gjorde jag med, axelbanden blev så högt upp så det gick inte. Kanske skiljer mellan hur barnen är då om det fungerar eller inte. Men sen när han blir större så går det ju. 
  • t0va

Jag ska ev. skicka citykorgen, håller på att få den såld. Hur är smartast att skicka, någon som vet hur de kommer från emmaljunga om babyaffären kanske har någon kartong över. 

Jah har fällt ihop den i alla fall men funderar på vad som kan vara lämpligt att paketera in den i.  

• t0va
    Miniigirl skrev 2011-01-24 21:51:39 följande:
    Du kanske kan gå till en babybutik(eller annan butik) och höra om dom har någon stor kartong du kan få?
    Tänkte passa på om det är så att vi får bilstolen snart, då måste jag ändå till babyaffären. Kom på att vi har byggplast annars går ju att vira in i, tejpa och sen kanske något papper runt så man inte ser vad det är i, om nu affären inte har kartong över. 
  • t0va
    FridaLee skrev 2011-01-25 09:22:55 följande:
    Den ligger ihopfälld i en ganska liten kartong. Men tror det funkar om du kör plast och sen papper som du skriver så länge du fäller ihop den och pakiterar sufletten ordentligt.
    Tack, gör ett försök.  Jag har bara skickat små saker som går ner i vanliga kartonger innan ;) 
  • t0va
    Salamina skrev 2011-01-25 10:13:29 följande:
    När jag sålde min, så packade jag den i 2st kartonger som skar av lite (typ flyttkartonger). Jag tejpade ihop dom på mitten så det blev till en kartong i lagom storlek. Jag bäddade in korgen i papperspåsar och  fyllde även upp tomrummen i kartongen med det. Den gick från Norrköping-Göteborg med DHL och kom fram i helt oskadat skick.
    så smart, vi har miljoner flyttkartonger i källaren. tackar :) 
  • t0va
    AnLj skrev 2011-01-26 18:43:58 följande:
    När har folk börjat med Scootern? Hur gamla var barnet då?

Jag såg Golden Check för ett tag sen och är nog fortfarande lite kär i den..
     månader var en av mina vänners barn. Vi lånade sulky i leksaksaffären och babyaffären idag men sonen ville titta på mig och låg och vred sig efter ett tag, men han satt så fint :) Men jag kunde inte svänga först fattade inte vad som var fel... kom på sen att den inte hade svängbara framhjul ;) 
  • t0va
    stor grön drake skrev 2011-01-27 18:24:57 följande:
    Men den är ju en riktig emmaljunga anno 2000, rostig och dan, ingen varukorg heller. Alltså, om jag köper ett nytt regnskydd så är ju hela vagnen i princip ny.
    Japp, jag tänkte byta ut klistermärket mot ett nyare i affären när det är dax att sälja min vagn. Då blir den också ny :D Eller så kanske jag bara gör som alla andra och ljuger ihop att just den färgen faktiskt är en spöchalsupermegaexklusive utgåva där de bara gjorde en enda och den är gjort 3år frammåt i tiden. 
  • t0va
    stor grön drake skrev 2011-01-27 18:35:54 följande:
    Varför? Skriv bara "uthämtad ur butik 2012, dvs HELT NY!"
    Då är allt du behöver göra att glömma vagnen i en butik, och sen gå och hämta ut den
    så smart :D 
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5