Inlägg från: 3 Barnsmamma 06 09 11 |Visa alla inlägg
  • 3 Barnsmamma 06 09 11

Emmaljunga tråd, Vol 5

Charmeuse skrev 2010-04-06 02:25:30 följande:
    Hej! Jag undrar om det är någon som vet om man kan ha en Carena mjuklift i Emmaljungas citykorg? Tycker EL:s korg är så himla dyr! Carena kostar ju bara 500 kr...
    men varför ska du tränga ner en mjuklift i citykorgen? Man har ju antingen eller.
  • 3 Barnsmamma 06 09 11
    Semlan10 skrev 2010-04-06 13:10:38 följande:
    Tack för svar om hur era barn sitter i en Emmaljunga! Jag funderade lite på Ozone men kom fram till att Nitron bättre passar mina önskemål, förutom att Ozone är ett par kilo lättare förstås. Och så det här med ergonomisk sittdel förstås som låter bra.
    Min son har suttit i den sittdelen från 5mån och han har suttit jätte bra i den. Men som sagt så länge de inte kan sitta själv så hasar de nog ner i alla vanliga sittvagnar.
    Har nu beställt nitron men var sugen på en ozone oxå mest för att den e ännu lättare men gillar inte sittdelen fullt ut,då jag haft en city jet förut.
  • 3 Barnsmamma 06 09 11
    Charmeuse skrev 2010-04-06 13:44:24 följande:
    Emmaljungas katalog påstår i alla fall att deras quadrolift ska få plats i city-korgen, så nog borde andra liftar också få plats. Hur små barn har dom egentligen testat med? Min dotter vägde 4115 gram när hon föddes och va 51 cm lång så jag vete tusan hur länge hon fått plats i den, men tänkte att nästa barn kunde va bra att ha en mjuklift till för det saknade jag med min dotter. Hur gör man annars? Orkar inte bära på hela korgen liksom och det är så trisst att väcka sitt barn bara för att ta ur vagnen.
    Har du redan beställt en ozone?
  • 3 Barnsmamma 06 09 11

Någon som vet om en snygg sittdyna som passar till nitro,har beställt en white croc.

• 3 Barnsmamma 06 09 11
    Charmeuse skrev 2010-04-06 15:48:40 följande:
    Min dotter kan sitta själv men så fort hon lutar sig lite bakåt så åker hon neråt (i den vagnen vi har nu). Får rätta till henne flera gånger per promenad ibland!
    ok. Lite så var det med min första son i början med. Så just då satt han bättre i city jeten som har samma sittdel som ozone. Men när han blev större satt han sämre i city jeten då den inte blir helt rak i ryggen utan alltid lite bakåtlutadm så då satt han och upp utan ryggstöd vilket jag tyckte såg jobbigt ut.
  • 3 Barnsmamma 06 09 11
    3 Barnsmamma 06 09 11 skrev 2010-04-06 15:51:58 följande:
    ok. Lite så var det med min första son i början med. Så just då satt han bättre i city jeten som har samma sittdel som ozone. Men när han blev större satt han sämre i city jeten då den inte blir helt rak i ryggen utan alltid lite bakåtlutadm så då satt han och upp utan ryggstöd vilket jag tyckte såg jobbigt ut.
    Hade visserligen en edge till honom men den sittdelen är väl likvärdig med nitro/city cross
  • 3 Barnsmamma 06 09 11
    Charmeuse skrev 2010-04-06 15:48:40 följande:
    Min dotter kan sitta själv men så fort hon lutar sig lite bakåt så åker hon neråt (i den vagnen vi har nu). Får rätta till henne flera gånger per promenad ibland!
    När kommer bebis?
  • 3 Barnsmamma 06 09 11
    Fru T skrev 2010-04-06 18:30:55 följande:
    det beror väll på vad du vill ha för färg
    vad menar du nu?
  • 3 Barnsmamma 06 09 11
    Charmeuse skrev 2010-04-06 22:25:01 följande:
    Eh, det är ingen bebis på g ännu, jag ville bara köpa liggdelen så den inte hinner försvinna eller ändras när vi får nästa barn. Dock lär det inte bli förrän om ett är eller så
    Då förstår jag. Är det en speciell färg du är ute efter då? För city korgen lär ju inte försvinna än på några år.
  • 3 Barnsmamma 06 09 11
    Ikisen skrev 2010-04-07 09:47:10 följande:
    Jag har en duo edge men tycker att den är lite väl klumpig och funderar på att byta till en city cross i stället. Nu undrar jag om city crossen är mycket mindre i sittdelen? det jag menar är om sufletten sitter mycket lägre så att barnet snabbare växer ur den. Hoppas ni förstår vad jag menar :)
    har haft båda och minns dom som lika,bäst att ringa och fråga. Däremot så blir den mkt smidiage än edgen,mkt smalare och flera kg lättare
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5