Inlägg från: 3 Barnsmamma 06 09 11 |Visa alla inlägg
  • 3 Barnsmamma 06 09 11

Emmaljunga tråd, Vol 5

Ellabay skrev 2010-05-26 20:22:58 följande:
    berätta! Ris och ros. hur är den?Vi bor uppe i umeå och om vintern ska fortsätta såhär funkar de små hjulen i snön även om man kan låsa fast dom?
    Älskar vagnen! Enda nackdelen jag såg med den när jag köpte den var den lilla varukorgen men men kan inte få allt. Har dock inte använt den på vintern. Bor i östersund och har kvar city crossen som vi kommer ha som vintervagn.
  • 3 Barnsmamma 06 09 11
    stor grön drake skrev 2010-05-26 21:31:24 följande:
    idag blev sonen så förbannad i edgen... Han har åkt i bilvagnen några dagar nu, eftersom jag haft den uppe i lägenheten då jag sytt en del grejjer till den och behövt måtta och pröva en hel del. Misstänker att dt är för att har så dålig sikt ine i liggdelen som han protesterade. I bilvagnen ligger han skålad men ser ut genom både "fönster" i sufletten, samt under kanten på den.Skulle inte vilja byta till sittdelen ännu, han älskar ju samtidigt att ligga och sträcka ut sig i liggdelen och knöla runt, komme rinte våga låta honom göra det i sittdelen då den är mer öppen. *suck*
    Hur gammal e han då? Jag bytte strax innan 5mån för han ville bara sitta upp den vakna tiden och var rädd han skulle ramla ut då
  • 3 Barnsmamma 06 09 11

Jag har haft city crossen på flyg utan några problem alls.

• 3 Barnsmamma 06 09 11

Viket år kom nitron ut? ser en annons på en 2007 som tog ut 2008. Borde inte det vare en cerox 360?

• 3 Barnsmamma 06 09 11
    Laire skrev 2010-05-31 11:17:04 följande:
    Ja jag tror också det. Nitron kom väl med modell 2009 så detta blir tredje omgången Nitro nu till 2011. Syns inte styret i bild? Då kanske man kan se om det är svängbart.
    syns inte men står den e köpt 2007 och nytt chassi 2008. kanske fick ett nitro chassi då. 2000kr måste väl vara bra pris?
  • 3 Barnsmamma 06 09 11

Någon som vet om det kommer en extra stång till den nya ståbrädan så man slipper skruva lös varje gång man byter vagn. Har city cross och nitro.

• 3 Barnsmamma 06 09 11
    TinkyWinky skrev 2010-06-04 12:04:43 följande:
    Ngn mer än ja som har ozone och har problem med att när man inte har i fullt sittläge så åker sittdelen ner till fullt liggläge, kollade den igår o ena sidan vill lixom inte riktigt *fästa* så den håller sig i rätt läge, pratade med där ja köpte den o ska in med den nästa vecka så får dem kolla på det..

sen har ju hört att det är många som har problem med bromsen,, ?? ja har extremt mkt o riktigt dumt när man åker buss som ja gör ofta, man får liuxom lyfta av vagnen vbara för att den ej vill gå upp, ändå brukar ja ta upp den en stund innan för o försöka få den att gå upp men lyckas inte alltid..
    ska man be dem kolla på det oxå när man ändå är inne eller är det inget de gör ngt åt ??
    Hade så min med city jet,jag fick ny sittdel 2ggr för det.
  • 3 Barnsmamma 06 09 11

Vad kommer då lättvikts chassit till edgen att väga? Vilka hjul? varukorg? Bredd?
    Blev många frågor nu
    Är även nyfiken vilka modeller som kommer försvinna.

• 3 Barnsmamma 06 09 11
    EliasMamma09 skrev 2010-06-20 22:17:45 följande:
    Jag har en liten fråga om någon har haft samma problem som jag har på min Nitro (samma som cc också såklart) det gäller sittdelen.

Jag köpte en ny Nitro och när jag haft den i 8 dagar, då hade jag kanske använt den fyra gånger, lossnade hela sufletten på ena sidan, jag åkte in med den och de fixade den men sa att den inte skulle sitta åt så hårt, sen dröjde det ett tag och jag har fått skruva dit muttrarna själv för de sitter så löst sen en dag för några veckor sen lossnade hela skiten igen så jag fick åka in med den för alla skruvar lyckades jag inte hitta, då fixade en på barnens hus den igen så dröjde det några dagar, vi var ute och gick och jag fick se att sonen hade något i munnen, det var den svarta hyllsan som sitter på sufletten vid fästet för att dölja skruvarna, jag blev tokig han hade ju kunnat sätta den i halsen, min pappa satte dit den igen och den sitter kvar men nu har den andra lossnat och försvunnit och jag har ingen aning om när, det här är ju livsfarligt om de ska lossna hela tiden, jag ska åka in med vagnen för att se vad de säger, men är det någon mer som haft det här problemet?
    inte jag,har både nitro och cc
  • 3 Barnsmamma 06 09 11
    babyfia skrev 2010-08-25 17:08:31 följande:
    Tack till er som svarade ang skillnaderna på scootern. Jag har nu bestämt mig för att hitta en nyare begagnad eftersom de verkar vara lite bättre. Tycker det är dumt att nya fotstödet bara tar 3 kg. Jag har inte alltid full koll på min 2,5-åring som ibland tar lillebrors vagn och vilar i (den står i hallen), och då klättrar hon ju upp själv.

Så nu till en annan fråga. På min 09 jag sålde fanns det 3 fack i suffletten-ett stort bak och ett litet på var sida. Det var jättebra för nappar, nycklar och mobil.
    Finns det även på 08-modellerna eller var det ngt nytt som kom? Tyckte mig nämligen läsa i en tråd att de facken kom på 2.0-vagnarna men eftersom jag hade 09:an så kanske dom kom då? Finns nämligen en hel del 08 vagnar ute som ser fräscha ut, men inte en enda 09 .
    Jag har precis sålt min scooter-08 och den har bara ett stort fack med en dragkedja bak.
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5