Inlägg från: stor grön drake |Visa alla inlägg
  • stor grön drake

Emmaljunga tråd, Vol 5

Pralina skrev 2010-03-23 17:06:37 följande:
    Har haft lite tyngd i liften faktiskt och tycker inte det blir bra ändå. Det går ju att sätta fast hårdliften så att den inte åker ur så, men den kan ändå röra sig fritt på ca 15 cm... Fler som vet??
    Sätt en hoprullad filt i huvudändan som utfyllnad så ligger den nog stilla.
    Att den inte ligger rakt med klädseln på kan bero på att den inte "faller" ner ordentligt. Testa att se om den går att trycka ner mera, då borde den rimligtvis sitta fast bättre oxå.
    091109 ♥ Linus ♥
  • stor grön drake
    Pralina skrev 2010-03-23 18:35:47 följande:
    Visst kan man lägga något längst in, tänkte bara om det fanns något "rätt sätt", men då är det alltså så man gör eller? =)  Den går inte att trycka ner mer, men de är väl så det ska vara då kanske.. Inte helt perfekt. Vill egentligen ha en citykorg men sambon tycker att hårdliften duger. Men jag tycker det ser konstigt ut och att det inte är så praktiskt när den inte sitter på plats ordentligt. Hoppas på att hitta en begagnad citykorg i närheten av där vi bor!
    Då skulle jag satsa på en begagnad duolift istället. Har det i min edge och älskar den! Vi behöver den iof eftersom vagnen måste stå i hobbyrummet i källaren, och saker har försvunnit där, så jag vågar inte lämna fårskinnet m.m. Vagnen kan alltid ersättas om någon "behöver" den.
    Om ni väntar nu till våren/sommaren så räcker duoliften bra, sonen är lång och knubbig, 4,5 månader och det börjar så smått bli trångt både på bredd och längd. Till sommaren blir det nog att ge upp liften och bara vara löst i liggdelen för att till hösten kanske byta till sittdel om han vill sitta upp mer än så.

Var extra grejerna så dyra? Aj aj, då blir det nog att glömma dem Nåja, det var trevlig dröm iaf.
    091109 ♥ Linus ♥
  • stor grön drake
    lilyanna skrev 2010-03-24 07:03:39 följande:
    Så, nu har jag lyckats förminska bilderna! Ni som vill kika på nya Ozone är välkomna att titta i mitt galleri www.familjeliv.se/Hem/lilyanna/galleri.php?cu...
    Är det ny fastsättning på den? Den ser inte ut som de andra fästena jag sett... (eller är det bara jga som är omodern och "ute" och fästena har sett ut sådär ett tag... )
    091109 ♥ Linus ♥
  • stor grön drake
    t0va skrev 2010-03-25 14:12:44 följande:
    jo, jag vet... men jag är ändå lite sådär kinkig. Litar inte på någon bas, tycker det känns sisådär. Men jag är som jag är ;) Tror inte vi kommer lyfta i och ur så mycket heller utan köra vagn eller förhoppningsvis att den älskar sele istället.
    basen, för min del, var overderlig just för att jag inte planerade att ta skyddet ur bilen speciellt ofta. Det är så mycket lättare att sätta i och ur bebisen om man inte behöver spänna loss skyddet från bilbältet varje gång (vilket man behöver göra när de är små och ostadiga)
    Vårat skydd (graco) har dessutom den enda bas som går att fästa med 2punkts bälte vilket oxå var värt massor för oss.
    091109 ♥ Linus ♥
  • stor grön drake
    t0va skrev 2010-03-27 09:23:12 följande:
    Tror inte jag kommer klara att lyfta ut babyskydd med bebis i från bilen även om det är smidigt att sätta den på vagnen sen. Så tar jag vagn kan jag lika gärna ha hela vagnen. Så det var nog mer en tanke på de gånger som någon följer med, vet inte hur situationen ser ut om jag får ledsagartid i höst eller inte. Då känns det tryggt att någon annan bara kan lyfta över och klicka på vagnen.
    Då skulle jag verkligen rekomendera bas! Det är mycket lättare att ta loss en slattrig bebis ur ett skydd som sitter fast än ur ett som är löst på sätet, tom för mig som når hur bra som helst.
    För min del skulle jag inte behövt bas om vi hade planerat att bära skyddet med oss överallt.
    091109 ♥ Linus ♥
  • stor grön drake

t0va
    Just nu och fram till sommaren kan man fynda babyskydd eftersom höstens färger är påväg och de tidigare säljs billigare, såg tex graco logico s med bas för 1299 (mot standard 1799) på någon sida, skulle tro att det gäller fler märken. Det är fördelen med att vara ute i god tid, amn har chansen att fynda.
    Ni kan alltid fara och pröva vid butiken, och ha ett stort kramdjur eller något med att testa lyfta i och ur

091109 ♥ Linus ♥
  • stor grön drake
    skruttplutt skrev 2010-03-31 22:50:04 följande:
    Någon som vet om Emmaljungas hårdlift (den med egen suflett) passat i Twin Nitro?
    nu får jag inte hemsidan att funka, men har för mig att de rekomenderar hårdliften eller quadroliften så den borde passa.
    091109 ♥ Linus ♥
  • stor grön drake

Var in till babyproffsen idag, i annat ärende, och såg edge celebration black, både sitt och liggdel. Den är ju skitsnygg! Tyckte den var jätteful på hemsidan, men i verkligheten var det tvärt om
    De skulle dessutom ta 150 för chassi service (sen blir det mer för att fixa skevheten {#lang_emotions_innocent} och det nya suflettfästet vi behöver då ena tryckknappen till vindskyddet inte hålls fast) så nu ska vi dit med dem så fort de fått delar

091109 ♥ Linus ♥
  • stor grön drake
    Charmeuse skrev 2010-04-06 02:25:30 följande:
    Hej! Jag undrar om det är någon som vet om man kan ha en Carena mjuklift i Emmaljungas citykorg? Tycker EL:s korg är så himla dyr! Carena kostar ju bara 500 kr...
    bäddmåtten (dvs innermåtten) står på EL's hemsida, är carenan mindre funkar det. Vi använder en beggad (steålders) duolift eftersom en quadro kändes som overkill i en edge och den liften är seriöst ett av våra bästa bebis-köp!
    091109 ♥ Linus ♥
  • stor grön drake
    Charmeuse skrev 2010-04-06 09:02:11 följande:
    I min duo så är det bara lite tyg på utsidan skivan, så max 1 cm plus. Du kan inte gå in till försäljare och mäta en mjuklift på riktigt? Då vet du 100%
    091109 ♥ Linus ♥
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5