• t0va

Emmaljunga tråd, Vol 5

Uliise skrev 2011-01-20 15:40:32 följande:
    t0va: Ja det måste ju vara fästena de menar, men knäppt, de sitter ju fast på vagnen. Är ju inte direkt ett tillbehör med fästena
    Så ska jag också skriva på min anons sen. Fästen, klädsel, madrass ingår, även bebis om så önskas ;) 

Vem vet de kanske sa så i affären att det var extra, allt verkar ju kunna hända i babyaffärerna.  
  • t0va
    Sonali skrev 2011-01-21 01:08:00 följande:
    behöver man ingen kudde? eller är det en smak sak?
    Vi hade inte kudde först men det blev så att sonen bodde i vagnen de första veckorna så då fick han kudde. Annars hade vi nog inte haft det. Så gör som du själv känner, till oss sa BB-personalen att det nu både rekomenderades och inte, beroende på vem man frågade. 
  • t0va
    Iluna skrev 2011-01-21 18:17:01 följande:

vad ska jag ha för babyskydd till en ozone och vilka tillbehör behövs för att jag ska kunna sätta på vagnen och i bilen?

Antingen emmaljungas egna eller britax babysafe plus shr. ska gå att ha babysafe plus men då behöver man en adapter för att få det hela att passa på chassi adaptorn. 

Vi har haft emmaljungas egna på våran nitrovagn.

här ser du vad som behövs http://www.emmaljunga.com/se/Bilbarnstolar/Adaptor_till_Travel_System-36.html 
  • t0va
    Iluna skrev 2011-01-21 18:48:06 följande:
    men med den är adaptern till britax shr barnstol måste man ta bort adaptern varje gång man ska sätta på liggdelen sen?
    Ja varje gång man tar på liggdelen så tar man bort adaptern. När man lyfter in babyskyddet i bilen så sitter adaptern kvar på chassit. 
  • t0va
    Miniigirl skrev 2011-01-22 12:42:10 följande:
    Men vilken vagn tror ni är bäst, nitro eller ozone? Han gillar ju att sitta i ergonomisk sittdel, han har aldrig sovit så bra i vagn som när vi hade bugaboon...
    men, är nitron större i sittdelen?
    Såg att den tog lite mindre plats ihopfälld. är det samma vikt på dom?
    Dom går ju att hitta begagnade för lite bättre priser oxå...

men, vad är det för skillnad på nitro och 360 eller vad den heter?
    http://www.emmaljunga.com/se/Barnvagnar/Hitta_din_modell/Jamforelsetabell-472.html här kan du kolla mått och jämföra. 

Nitron är lite bredare i sittdelen och de som har ozone säger att det kan bli varmare i den. Själv har jag föregångaren till ozone och den är smalare än nitron. Sonen på 5månader sitter jättebra nu men jag är osäker på om den räcker till 3år. 
  • t0va
    Miniigirl skrev 2011-01-22 12:42:10 följande:
    Men vilken vagn tror ni är bäst, nitro eller ozone?
    För att svara på den frågan så beror det nog lite på. 
    Vi har en nitro och en city jet sittdel, den är som ozones sittdel fast föregångaren så inte exakt lika. Sonen på 5månader sover kanonbra i den ergonomiska sittdelen, vi valde att köpa nitro för vi trodde inte det skulle vara så bra. Så det blev att köpa begagnat. Våran plan hittils är att ha nitron när han ska vara på förskola och sova ute för att få mer plats och kunna sova på sidan, och sen ha den ergonomiska när vi tex. ska åka tåg eller gå och handla osv. Är så enkelt att få honom i viloläge med den sittdelen.

Med nitrons så halkar han ner lite.

Hade jag köpt vagn idag och vetat vad jag vet nu hade vi köpt ozone och sen en begagnad vanlig sittdel för att kunna växla.  
  • t0va
    enlitenbitkaka skrev 2011-01-23 17:42:13 följande:
    Vet ni hur lång leveranstid det är på Emmaljungavagnarna? Ska ha 31/7, får se om vi blir flyttade på¨RUL. Har hört att de har semesterstängt på fabriken? Är en Nitro+Citykorg vi är intresserade av isf... När ska man beställa för att hinna få den? Vill gärna ha den hemma i slutet av juni iaf om bebisen kommer för tidigt.
    Vi var beräknade till 23/8 och beställde i början av maj, 10 veckor innan deras semester rekomenderade affären oss att göra klart beställningen. Nu fanns våran färg inne så den kom på 2 veckor men stod kvar i affären tills några veckor innan förlossningen. Så har ni bestämt färg så skulle jag ha kört på slutet av april/början av maj för att vara på säkra sidan, den kan ju stå i affären tills det är dax. Antar att affären har förlossningsgaranti ändå om något tråkigt skulle hända. 
  • t0va
    enlitenbitkaka skrev 2011-01-23 18:15:55 följande:
    Ok tack Vill ju ha den hemma och klämma lite på den också, boa... Hur vet man om de har förlossningsgaranti? Ska förmodligen köpa via Babyproffsen och har kollat på den lokala butikens hemsida och det står ingenting om förlossningsgaranti under Köpvillkor...
    Jag tror alla babyproffsen har det, men fråga nästa gång ni är där. De flesta affärena har det. Vi frågade i våran och där sa de att det gällde ALLT vi köpte innan så länge det var i orginalskick, så även babysitter och liknande man kan tänkas köpa. 
  • t0va
    enlitenbitkaka skrev 2011-01-23 18:25:30 följande:
    Dum fråga kanske...men hur levereras vagnen? Allt ska ju lämnas i originalskick vid förlossningsgaranti - hur funkar det med vagnen? Hur får man ut den i bilen utan att ex hjulen blir skitiga? Är babyproffsen i Göteborg vi ska handla hos
    Vi fick i alla fall köra ut den till bilen och sen in i lägenheten, klart hjulen blir skitiga men det räknades inte som att man förstörde. Man fick inte gå på promenader men ta sig hem och dit igen var helt ok. Vi hade en bit att gå från parkeringen så hjulen blev smutsiga. Vi frågade också om det om man var tvungen att bära vagnen hela vägen. Antar att de kanske byter hjul eller tvättar dem ifall vagnen ska tas tillbaka och säljas igen. 
  • t0va
    sara e s skrev 2011-01-23 18:57:44 följande:
    Vi fick vår i kartong, både själva vagnen med sittdel och citykorgen. Från Babyland. 
    Jag trodde inte emmaljunga tillät att man fick den omonterad, att det är därför som man inte kan köpa deras vagnar på nätet för att affären ska montera ihop och demonstrera den före de lämnar den. 
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5