• t0va

Emmaljunga tråd, Vol 5

Uliise skrev 2011-01-16 23:04:21 följande:
    Nu har jag kollat i min katalog från 2008 och på emmaljungas hemsida:

Twin Cerox 360
    Chassi: 7,6 kg
    Hjul: 1,1 kg
    Sittdel: 8,9 kg
    = 17,6 kg

Twin Nitro
    Chassi: 7,5 kg
    Hjul 1,1 kg
    Sittdel 9,3 kg
    = 17,9 kg
    Det låter ju vettigare, vet du varför city cerox är lättare sittdel? 
  • t0va
    Summermom11 skrev 2011-01-16 23:22:38 följande:
    tack för svar, funderar nämnligen på att köpa en beg. city jet att använda under somrarna när det är fint ute
    Jag har en city jet-sittdel på mitt nitrochassi och sonen stortrivs, är kanon att kunna växla lite också. Hittade på blocket för 300kr så det var en riktigt bra affär. 
  • t0va
    Madebyday skrev 2011-01-17 21:36:25 följande:
    Vad skiljer sittdelarna City Jet och Ozone City åt?
    Nu har jag inte kollat massor på ozone, men fotdelen går att ändra vinkel på ozone, på city jet så är den i ett fast läge. Sen skiljer det sig åt på hur man lossar sittdelen från chassit, är en liten knapp man ska dra ner på city jet och på ozone har jag för mig att det är som på de andra delarna man trycker in en stor knapp. Är rätt så krångligt tycker jag att ta av city jet sittdelen, jag skulle behöva 1 arm till. Kanske bara är min som bråkar. 
  • t0va
    3 Barnsmamma 06 09 11 skrev 2011-01-18 11:24:06 följande:
    Men har inte ni nitro???
    Jo, men vi har city jet-sittdel också, just nu sitter den på nitrochassit för både jag och sonen är mer förtjust i den än nitron sittdel nu. Han fixar inte att sitta själv i den än då slipper vi palla upp med filtar.  Så jag har en nitrojet Flört
  • t0va
    älskarlivet81 skrev 2011-01-19 21:20:06 följande:
    Vi fick barn i somras och vi hade en quadrolift! Det gick hur bra som helst!
    Och jag fick barn i augusti och är missnöjd med quadroliften... 
    mojäng skrev 2011-01-19 21:03:01 följande:
    Vi har inte hiss och barnvagnsrummet är en halv trappa ner, så vi har tänkte det så att det vore bäst att kunna bära ner liften med bebisen först och sen ta ner vagnen, och sen bära upp liften till lägenheten, därför är en lift bästa alternativet för oss just nu. Men jag ska kolla på hårdliften också! 
    ett alternativ till är en billigare mjuklift från något annat märke. Våran lift användes ca 3 månader, är mycket pengar för så kort tid. Nu har vi en vanlig åkpåse istället, ihop med ett lmmskinn och det fungerar mycket bra för oss. 
  • t0va
    älskarlivet81 skrev 2011-01-19 21:30:36 följande:
    Jo, jag vet att du är missnöjd, men jag kvarstår vid att vi är supernöjda :)
    Japp, men du verkar vara den enda i tråden som är nöjd. Även om det inte betyder att Almendra inte blir nöjd men det verkar tyvärr vara många som är missnöjda med den. 
  • t0va
    mojäng skrev 2011-01-19 20:46:57 följande:
    En annan sak jag undrar är det här med liftar, om det är någon som har koll på det.. Vi väntar barn i maj och jag har funderat på en mjuklift, men blir det för varmt på sommaren med mjuklift, är det bättre med hårdlift? Sen tycker jag att emmaljungas mjuklift var väldigt dyr, 2000 kr, kan man använda en lift från ett annat märke..? Har sett en från Carena som bara kostar 500 kr ny...  

Det är vårt första barn så jag har verkligen ingen koll på hur sånt här funkar! Obestämd 
    Här disskuterar vi quadrolif eller inte, det har varit uppe i tråden några gånger men bla. här www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132474-488.html
  • t0va
    SötaSarah skrev 2011-01-19 22:19:57 följande:
    Men vad bra, då ska jag leta ngt bra löst myggnät! Är regnskyddet ngt att ha?? Eller bör man satsa på ett köpa ett annat än det man får med?
    Det klarar lätt regn men ska man gå ute i regn så finns det bättre alternativ, någon annan har tipsat men jag minns inte villket märke det var. Vi har orginalskyddet men går inte i regn utan i så fall bara in till affären från parkeringen, men vi ska nog skaffa ett annat bättre nu till våren. 
  • t0va

Älskarlivet: har di testat skinn och annan åkpåse? Jag har inte sagt att du inte får skriva hur nöjd du är, men jag kommer fortsätta skriva att set är många som är missnöjda, för når vi köpte så fick vi höra att den var så underbar och ingen varmissnöjd osv. Nu har det ju visat sig att det verkar vara många som inte är nöjda, den är ändå väldigt dyr för att bara ligga hemma.

Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5