• eec82

Emmaljunga tråd, Vol 5

barnens hus i nacka vet jag med har rea på emmaljungor nu. Var där häromdagen å kikade lite. =)

• eec82
    stor grön drake skrev 2010-09-26 19:04:28 följande:
    snygg BRIOvagn med lite EL tillbehör, tycker ni inte?
    www.blocket.se/helsingborg/Barnvagnar_2974362...

såg även denna som de påstår är från 2008...
    www.blocket.se/malmo/Emmaljunga__08_29744046....

oj oj vad det finns okunniga eller kanske bara ointresserade
    Alla klagar på att jag har sååå många vagnar, men ingen klagar på att svärfar 5-6 båtar (från stor till liten yttepytte) eller 8-10 gevär... Hm, men jag borde börja avyttra, får ju inte plats med alla, och nu har vi faktiskt haft den gamla (utslitna) edgen i bilen, istället för bilvagnen... Borde kanske sälja bilvagnen, men den är den enda vi köpt ny, och jag älskar den ju... och den blir liten i bilen...
    haha å de var inget dåligt pris för carenavagnen heler 800:- ny kostar 995:-
  • eec82
    Barbiegirl skrev 2010-09-26 23:47:25 följande:
    Har en citycross med original allround åkpåse, men nu till frågan,hur monterar man den? Hur får man till det med selen för det finns ju inte "uttag" till sidobanden... endast bara för själva axelbanden å spännet mellan benen,å hur ska den sitta med de andra spännena som är på själva åkpåsen? Ja jag är nog lite korkad men ja får inte ihop det å tänkte att detta kanske är den rätta tråden att fråga i..?
    om de är spännerna upptill så ska ju de fästas på baksidan av sitsen, där de ska finnas på de nyare modellerna av vagnar ögglor för dem.

De andra sido drar du ju bara in på sidan begövs inga öppningar för dem.
  • eec82
    Barbiegirl skrev 2010-09-27 09:48:16 följande:
    Ok då ska ja försöka på nytt då,är ju en 2010 vagn,men vet inte riktigt vilka ögglor du pratar om? var ska de sitta någonstans? men ska pröva iaf å se hur det blir med sidospännena,trodde de skulle vara hål till dom med men kanske blir bättre nu då om jag provar på nytt =)
    på baksidan av sittdelen sitter de ögglor i svart plast. Om du drar upp suffletten borde du se dem. Hoppas du hittar.
  • eec82
    Nomen skrev 2010-09-27 12:08:19 följande:
    Öglor finns på scootern, men på city crossen tror jag inte det finns några öglor, utan man får fästa banden på en stålpinne som är längst ner på baksidan av ryggstödet (nedanför klädseln). Hoppas du förstod min "fackmässiga" förklaring...
    jaha e de sant. Jag hade på min nitro som var 2010. Trodde crossen med hade de då.
  • eec82
    Uliise skrev 2010-10-02 18:45:56 följande:
    En fråga: Hur "fixar" man bäst små sprickor på emmaljungas "skumgummi"-handtag? Tejp ser så sjabbligt ut.... Skulle man kanske kunna limma ihop sprickan?
    ji limma kan du ju testa, annars går de ju att byta ut den delen på styret mot ett nytt. Alt köpa ett överdrag i skinn, finns i andra modeller som tillverkar men som kan passa.
  • eec82
    linn78 skrev 2010-10-02 19:31:50 följande:
    hej, jag har köpt en beg nitro och tänkte tvätta den innan bebis kommer. Är det handtvätt som gäller som det står i bruksanvisningen eller man kan köra klädseln i maskin 30 grader? Den är ganska skitig på sina ställen så det känns som om handtvätten inte tar bort allt så bra som i maskin... Någon som provat?
    brukar tvätta min kläsdel i 30 grader har gått bra alla gånger.
  • eec82
    Beccih skrev 2010-10-02 21:55:46 följande:
    Hej alla.

Hur är det med garantin på nya vagnar, om jag av någon anledning måste använda min garanti, måste jag då lämna in vagnen hos den återförsäljaren som jag köpten vagnen hos?
    beror på din återförsäljare, endel är snälla å tar hand om andra med emn inte alla. Om de är inom samma kedja brukar de iaf gå bra.
  • eec82
    Sjukhus Mamman skrev 2010-10-03 10:35:11 följande:
    hur gör man då om butiken ex. går i konkurs eller om man köper en vagn på typ semester eller liknande? hjälper EL till med reklamationer om man inte kan ta sig till butiken?
    de hänvisar till närmsta återförsäljare skulle jag tro. Vet inte hur de gör men hade ett ärende från en annan leverantör som nekade då butiken gått i kk. Då var de fråga om en ny vagn då kundens inte gick att laga.

Men kankse någon annan säljare som vet i tråden. Men jag vet inte vad EL gör. Med tanke på att de aldrig skickar saker direkt till kunderna. Du kan ju alltid maila å fråga dem annars.
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5