• eec82

Emmaljunga tråd, Vol 5

annakohler skrev 2010-11-02 08:59:41 följande:
    vad kostar dem vagnarna och hur lång tid tar beställningen
    Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700 levtid beror på färg. Se trådstarten så länkas de ju till levtiderna.
  • eec82
    t0va skrev 2010-11-05 11:33:41 följande:
    Börjar ångra köpet av quadroliften, hoppas den funkar bättre sen. Jämförde nu med citykorgen jag köpte och det är gigantisk skillnad. 

img.skitch.com/20101105-eccu7rp8d6wp2ge87b8hh... Citykorg med lammskinn. 
    img.skitch.com/20101105-8wmjsg7d9kw573dx59fue... Quadrolift med lammskinn.
    img.skitch.com/20101105-fqp6u29fuih8xitc931ge... Quadrolift.

Han ser lite olycklig ut där han ligger klämd i liften, men sen när han sitter så kanske den funkar bättre. Här har han ingen overall heller med den och locket så ligger han som en sill, det gillar han inte alls.  
    men du behöver ju inte ha lammskinn i quandroliften den e ju varm iaf. Därav dynan har två sidor så du inte ska behöva böka ner nå mer i liften. Räcker med filt på barnet istället. Men håller med klämd var han . =)
  • eec82
    Uliise skrev 2010-11-06 00:42:39 följande:
    Ja tyvärr är quadroliften himla smal, eller ja, bebisarna lär ju växa ur dem ganska så fort. Som du säger så är det mer "sprattel-utrymme" i en City korg.
    Jättekul att se bilder, både sittdelen och korgen var ju kanonfina!

Hörni, en fråga som säkert ställts tidigare: Hur tvättar ni tyget på suffletten på sittdelen?
    rekomendationen är ju att skölja av den, men ajg har monterat isär, tittat noga hur allt satt å tvättat i maskin. Var lite pilligt att trä tillbaka allt rätt. Men fin blev den. Som ny! =)
  • eec82
    Uliise skrev 2010-11-06 16:18:56 följande:
    Annars såg jag miniåkpåsar på barnens hus, likadana som de stora fast mindre för att passa i liggdelen :)
    jo finns från carlo, supersmidiga. Men stora åkpåsar går ju ner i en citykorg om man har det. Men dessa minu passar super i en hårdligt mm. =)
  • eec82
    Mammas V skrev 2010-11-06 18:01:00 följande:
    Vet ni om man kan ta svart chassi och svarta fälgar till vilken sittdels färg som helst?
    svart chassi är enbart till de färgerna som de visar svart till. Sen kan endel butiker vara snälla å beställa el skifta men inte så vanligt att de gör så.
  • eec82
    TinkyWinky skrev 2010-11-07 07:11:29 följande:
    fast scootern har väl lika bra hjul som cc ??
    fast mindre vilket gör de lite jobbigare att ta sig fram, samt mindre fjädring.
  • eec82
    Hulda09 skrev 2010-11-11 21:59:32 följande:
    Nope den är köpt begagnad, upptäckte det när jag kom hem. (Fick dock vagnen väldigt billigt och i övrigt är den jättefin)
    Ska absolut lägga upp bilder
    gå in till nån butik å kolla, säg att nu har du inget kvitto med dig men är de garanti ex... där jag arbetar så går de på garanti å ser vi att de är nya vagnar där vi har smådelar hemma till så kräver vi inte kvitto. Är kännsligare om vagnen ska skickas iväg på lagning.
  • eec82
    Hulda09 skrev 2010-11-12 20:11:51 följande:
    Var till Bp idag och fråga om det kunde byta mitt fäste på suffletten. De kan ta fästet från gamla vagnen MEN det kostar 600:- att sätta fast det på nya vagnen så vi får ha ett trasigt fäste istället.
    har du fler butiker i närheten hör med de med. Alla tar olika på reservdelar. Kan skilja sig väldigt mycket.
  • eec82
    lilla snöflingan skrev 2010-11-13 16:38:57 följande:
    Tack! Det blir en nitro, om vi inte ändrar oss.... men det tror jag inte. Vi ska avvakta lite och se om vi hittar någon begagnad, annars beställer vi en pro forest. Fast jag vill ju gärna ha den nya varukorgen... känns som att den är mycket bättre (och snyggare). Men det är ett tag kvar till april så vi får se hur det blir
    annars får du köpa en begagnad nitro om du nu hittar nån billig å bra å sen beställa en ny varukorg. =)
  • eec82
    t0va skrev 2010-11-13 18:45:55 följande:
    Vet att frågan om hjul varit uppe tidigare men jag kollade på våran vagn nu när jag lyfte in den i bilen och det är flera småstenar som sitter fast i de stora bakhjulen. Ska det vara så? 
    Vagnen är bara körd 3månader och inte mycket utomhus eftersom jag inte fixar att gå så mycket ute, känns som om vi skulle tagit promenader som de flesta gör så hade hjulen varit fulla med småsten. 

Ska det vara så eller kan man reklamera? Om vi köper nya hjul vad kan det kosta ungefär?  
    nya hjul ca 149:-/st vet inte vad framhjulen går på dock. Ja de blir sten i hjulen fort.
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5