• eec82

Emmaljunga tråd, Vol 5

annakohler skrev 2010-08-16 10:41:19 följande:
    nu har jag ringt babyproffsen i borlänge angående emmaljunga Nitro dem kostar 4990kr där
    är de 2011 då? För 2010 kostade ju det.
  • eec82
    annakohler skrev 2010-08-16 10:49:37 följande:
    jag ber om ursäkt för att jag har varit så negativ om nitron men i efterhand så har jag o sambon avbokat beställningen på våran BT och ska ner till borlänge nästa lördag och förhoppningsvis så blir jag en Nitro ägare om jag får som jag vill
    haha min kollega sa till mig i första graviditeten att det var en Nitro jag skulle ha, å jag sa nej jag ska ha en teutonia fun. Haha där fick jag 4 månader senare bytte jag till en Nitro å de blir de även till barnet i magen nu. ;) Så ångra sig får man ju alltid göra. Man ska aldrig säga aldrig. ;)
  • eec82
    annakohler skrev 2010-08-16 11:06:28 följande:
    hur är nitron att köra i snö??
    där de plogar bra, där jag bor när de mestadels varit oplogat ett h-vete. Men resterande tid overderlig enligt mig. Skulle inte byta den iaf. Även om vintern inte var den roligaste för oss.
  • eec82
    annakohler skrev 2010-08-16 11:12:07 följande:
    okej, så på ett vis så är den inte så bra i alla fall att ha under vintern,
    beror ju på för nån cm snö var inga problem, men de plogade så sällan här där jag bor, men gick vi ner mot centrum där de sedan var plogat så gick de super. Då de var mer slask låste vi bara hjulen å då gick de bra. Men går ju inte att jämföra med en cc som är betytdligt lättare givetvis. Men skulle inte orka med en cc då de inte är snö... vill ha svängbara hjul.
  • eec82
    t0va skrev 2010-08-16 14:44:57 följande:
    En fråga, en av mina vänner har beställt en CC dark grey och gjorde så i maj, nu har hon fått veta att den är försenad. När jag kollar på leveransschemat som är i länken så står det att 2010modellerna är slut. Betyder det att hon ska få en 2011-modell som har beräknad leverans v.36? 

För affären hade först nu hört av sig och sagt att vagnen var lite sen men inte hur mycket. Hon ska ha KS v.36 så det blir ju jättetajt om det blir mer förseningar.

någon som har koll på hur det kan vara? 
    svårt att veta. Troligen är de väl så. Vet ju inte var hon handlat men vi har el fixar lånevagn om kunden hinner få sin bebis innan å vi inte hunnit med att få fram en vagn.
  • eec82
    stor grön drake skrev 2010-08-16 18:16:56 följande:

Min son var... *räknar på fingrarna* ... 4 dagar gammal när han var ut och åkte vagn första gången. I november. Just första veckorna hade jag inte kunnat leva utan vagnen, det var bara utomhus jag inte kreverade av hans skrik (fick babyblues delux...)
    min var 2 dagar. :) Behövde vagnen så fort vi lämnade BB, var med sittad. Men ville ut fort å sen på efterkontrollen 3 dagar senare använde vi vagnen, har ingen bil.

Så hoppas din vän tOva hinner få sin vagn el lånevagn. Så man inte känner sig låsrt iaf.
  • eec82
    ÄlskarMina skrev 2010-08-20 18:09:58 följande:
    Imorgon åker vi till stan och beställer barnvagnen! Kul värre!  

Men har fortf. inte bestämt vilken färg på sittdelen..hjälp mig snälla! dessa gillar vi:
    *dark grey
    *silver check
    *pro coffee

väntar en liten pojk kan tilläggas och ännu ett syskon planeras framöver så den ska vara tidlös ett tag.

Citykorgen tar vi i Charleston-tyget!  
    supersvårt alla e fina ju! Men skulle nog välja en dark grey el en pro coffee, tycker mest om dem. Tror inte man tröttnar på dem iaf.

Jag tröttnade lite på min med grodor i suffletten då jag  hade en pro forest, så kankse att jag håller mer på pro coffee iaf.
  • eec82
    ÄlskarMina skrev 2010-08-20 20:59:03 följande:
    tack för din åsikt! jag har börjat gilla pro coffee mer och mer men har inte sett den i verkligheten. Hoppas de har mkt att kika på.  
    Fler som vill lägga en åsikt?  
    jag gillade den inte supermycket på bild men då ajg såg den i verkligheten älskade jag den!
    the M Bitch skrev 2010-08-20 20:29:37 följande:
    Måste bara fråga: Vad tycker ni om färgen "Jeans Black"?

Jag gillar den verkligen!
    Skulle tro att den är snygg som vagn med ex.vis en Q-lift i White Leatherette till, med tanke på att  det är detaljer i vitt "skinn" på Jeans Black.
    Tyckte de va fint med tanke på att de är "jeans" tyg. Har lite svårt för de. Men den var finare än jag trodde. HAr redan sålt två till kunder. ;)
  • eec82
    lolo21 skrev 2010-08-25 08:04:06 följande:
    Är det någon som vet om man kan köpa bara en suflett till en emmaljunga syskonvagn? Hittade en fin på blocket, men den var missfärgad på insidan av sufletten. Tänkte om det var värt att köpa en ny suflett, om det nu går alltså..
    går men de kostar! billigast 2500:- om du har tur.
  • eec82
    Uliise skrev 2010-08-26 12:12:00 följande:
    Vet ärligt talat inte ens om den ryms i city korgen :S
    jo om man inte tar leatherette tyg, de är värkligen på mm att den rymms.
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5