• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • eec82
    lilyanna skrev 2010-03-18 21:15:17 följande:
    Ja han satt jättebra, men det är ju första gången han får sitta i en sittvagn med iofs.Varukorgen är verkligen lätt att komma åt och den svänger på en femöring vilket jag gillar.En sak som inte är det vackraste dock, dem har ju satt en stor varningstext på ryggdelen, inte så snyggt tyvärr...
    jaha missa jag, jobba bara extra idag då de var lite kris. Så hann inte undersöka det. Ska kolla de imorgon.

Jo svänger bra gör den. ;) Har ju nitron så e samma sak med den, fast trång varukorg då. ;)
  • estrella81

Har fått lite panik och behöver er hjälp!
    har en twin cerox 360 och har nu fått en brio och en carena mjuklift till, jag ska bara ha en mjuklift men har alltså fått två från olika håll, problemmet är att ingen passar..... carena liften kunde mna pressa ner men då är det en stålpinne i liften som klämmer mot det sittande batnets ben....

nu till min fråga, hur passar emmaljungas egna i desaa vagnar?? finns det stål ställning i den med som trycker mor benet på sittande barn?

skulle rusa till babyproffsen själv och undersöka omd et inte vore så att de inte tar hem twin vagnenar eller duo lift....

HJÄLP!!!!!

• Zelmilainen
    estrella81 skrev 2010-03-18 22:39:11 följande:
    Har fått lite panik och behöver er hjälp! har en twin cerox 360 och har nu fått en brio och en carena mjuklift till, jag ska bara ha en mjuklift men har alltså fått två från olika håll, problemmet är att ingen passar..... carena liften kunde mna pressa ner men då är det en stålpinne i liften som klämmer mot det sittande batnets ben....nu till min fråga, hur passar emmaljungas egna i desaa vagnar?? finns det stål ställning i den med som trycker mor benet på sittande barn? skulle rusa till babyproffsen själv och undersöka omd et inte vore så att de inte tar hem twin vagnenar eller duo lift....HJÄLP!!!!!
    det finns ju speciella liftar som är till tvillingvagnarna tror jag. nuvet jag ju inte, men kan inte tänka mig att det skulle va nån stålpinne som i de andra du beskriver.
    Vill ha bebis nuuu!!!
  • stor grön drake

Min duolift (emmaljunga) har stålskenor som används när man bär, men dem går att ta bort. Du kan ju mäta hur bred insidan på vagnen är och kolla upp liftens mått på hemsidan.
    Twin Duolift är 80x30 cm i yttermått och finns i 6 färger

091109 ♥ Linus ♥
  • lilyanna

Ett stort plus till på nya vagnen; Den passar toppen till båda sönerna, dvs Alvin snart 8 månader sitter toppen i den och även Oliver som är 3 år sitter kanon och har gott om plats...super tycker jag!

Riktigt minus för den krångliga ståbrädan dock, höll på i 1,5 timma imorse och fick inte dit den..grrr!

Oliver 070327, Alvin 090804
  • estrella81

FAN!!! känns som att jag måste sälja vagen och köpa en nitro istället i den får man tydligen plats med quadroliften...... så korkat att inte kolla upp innan jag köpte vagnen, skyller allt på lokala babyproffsen som inte tar hem dem.......

• stor grön drake
    estrella81 skrev 2010-03-19 09:30:15 följande:
    FAN!!! känns som att jag måste sälja vagen och köpa en nitro istället i den får man tydligen plats med quadroliften...... så korkat att inte kolla upp innan jag köpte vagnen, skyller allt på lokala babyproffsen som inte tar hem dem.......
    hur bred är sittmåttet om inte twin duoliften passar?
    verkar ju väldigt konstigt att den inte skulle passa, de ändrar ju innte sina mått så ofta (men jag har ingen aning om hur stor/liten) ceroxen är
    091109 ♥ Linus ♥
  • estrella81
    stor grön drake skrev 2010-03-19 09:39:57 följande:
    hur bred är sittmåttet om inte twin duoliften passar?verkar ju väldigt konstigt att den inte skulle passa, de ändrar ju innte sina mått så ofta (men jag har ingen aning om hur stor/liten) ceroxen är
    den är 30 bred men tydligen hade ju duoliften å en stål ställing..... återstår att se om den klämmer på sittande barnet...

får väl vara glad attd et kommer att vara sommar och man slipper overaller och dyl. det hade ALDIG gått.....
  • stor grön drake
    estrella81 skrev 2010-03-19 13:05:47 följande:
    den är 30 bred men tydligen hade ju duoliften å en stål ställing..... återstår att se om den klämmer på sittande barnet... får väl vara glad attd et kommer att vara sommar och man slipper overaller och dyl. det hade ALDIG gått.....
    Alltså, min urgamla duolift har en stålställning, har de nya likadan tar det 10 sekunder att ta bort den. Bara att klicka loss bärhandtaget, och dra ut ställningen. Borta. Det heter ju duolift för att kunna göras till åkpåse sen (min iallafall)
    091109 ♥ Linus ♥
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5