Inlägg från: estrella81 |Visa alla inlägg
  • estrella81

Emmaljunga tråd, Vol 5

Har fått lite panik och behöver er hjälp!
    har en twin cerox 360 och har nu fått en brio och en carena mjuklift till, jag ska bara ha en mjuklift men har alltså fått två från olika håll, problemmet är att ingen passar..... carena liften kunde mna pressa ner men då är det en stålpinne i liften som klämmer mot det sittande batnets ben....

nu till min fråga, hur passar emmaljungas egna i desaa vagnar?? finns det stål ställning i den med som trycker mor benet på sittande barn?

skulle rusa till babyproffsen själv och undersöka omd et inte vore så att de inte tar hem twin vagnenar eller duo lift....

HJÄLP!!!!!

• estrella81

FAN!!! känns som att jag måste sälja vagen och köpa en nitro istället i den får man tydligen plats med quadroliften...... så korkat att inte kolla upp innan jag köpte vagnen, skyller allt på lokala babyproffsen som inte tar hem dem.......

• estrella81
    stor grön drake skrev 2010-03-19 09:39:57 följande:
    hur bred är sittmåttet om inte twin duoliften passar?verkar ju väldigt konstigt att den inte skulle passa, de ändrar ju innte sina mått så ofta (men jag har ingen aning om hur stor/liten) ceroxen är
    den är 30 bred men tydligen hade ju duoliften å en stål ställing..... återstår att se om den klämmer på sittande barnet...

får väl vara glad attd et kommer att vara sommar och man slipper overaller och dyl. det hade ALDIG gått.....
  • estrella81
    stor grön drake skrev 2010-03-19 13:10:52 följande:
    Alltså, min urgamla duolift har en stålställning, har de nya likadan tar det 10 sekunder att ta bort den. Bara att klicka loss bärhandtaget, och dra ut ställningen. Borta. Det heter ju duolift för att kunna göras till åkpåse sen (min iallafall)
    utan stålställningen blir det väl en åkpåse, vill ju gärna ha lite stabilitet i den om det ska ligga en bebis i den brevid min treåring......

ska åka till en affär som säljer denna och kolla på den, det blir säkert bra.....
  • estrella81
    Uliise skrev 2010-03-19 18:47:06 följande:
    Men du har alltså en Quadrolift? För den är inte tillverkad för att passa i tvillingvagnarna, köp en Twin Duolift eller annan mindre lift istället så ska det nog gå bra
    nä har inte den liften har en carena och en brio lift, men i nitron får man plats med quadroliften, vilket betyder att nitron är ganska mycket större i sittsarna men inte så mycket bredare....

jag ska prova med en ammaljunga lift och hoppas att den sitter /ligger som en smäck i vagnen......
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5