Inlägg från: fridajonsson |Visa alla inlägg
  • fridajonsson

Emmaljunga tråd, Vol 5

stor grön drake skrev 2010-10-17 19:07:38 följande:
    nej vad dåligt, trodde verkligen att det var någon bättre sorts tyg, samma som att leatheretten och croc tygerna inte bara var annat mönster, utan verkligen en annan sorts tyg
    Ja det trodde jag med, men frågade EL själv då de var på besök i vår butik. (Är ÅF själv)

Verkar vara många som tror det då jag sett att det pratas om det tidigare i tråden..
  • fridajonsson
    AnLj skrev 2010-10-17 20:34:57 följande:
    Men det är ju lite skinndetaljer på PP tygerna ju! Som jag har sett i butik, som skiljer.
    Ja det är det. Men även på tex Pro bordeaux har skinndetaljer.

Det som frågades var om det var skillnad på tyget i sej, om det var mer väderbeståndigt.
    Men det är det inte, att det är skinndetaljer och loggan är ju en designgrej.
  • fridajonsson
    Uliise skrev 2010-10-17 22:30:38 följande:
    Men då tycker jag att det är surt att PP-fotsacken kostar mer för att det är en PP. På fotsacken syns ju inga "dragkedjor eller märken". Den ser ju ut som de andra.

Var förresten på Barnens hus idag och beställde just en fotsack till CC i PP Black/Red. Tror den kan se okej ut till vår CC i zinnober red.
    Ja det är det.
    Men vill man matcha så får man betala. Det har dom nog räknat ut bra ;)
  • fridajonsson
    the M Bitch skrev 2010-10-18 16:19:43 följande:
    Men enligt rek.prislista ska inte fotsacken kosta mer i PP färgerna. De ska kosta 500 kr, precis som de i Protex. Det är bara de i Leatherette som kostar mer.
    Ja så är det nog.
    Tittade bara vad TS skrivit i prislistan och utgick därefter när jag svarade.
  • fridajonsson
    Uliise skrev 2010-10-19 14:54:10 följande:
    Jaha, tack så hemskt mycket för den infon! Då ska jag inte betala mer än 500 när jag hämtar ut den...
    Men de är rekomenderade priser, sen tar varje butik vad de själva vill.
    Har jag för mej, (har stängt av hjärnan under ledigheten ;))
  • fridajonsson
    lilla snöflingan skrev 2010-10-31 13:38:28 följande:
    Ja, det är väldigt lika vikt och mått. 06:an väger 14,6 kg och blir 86x59x49 cm hopfälld. Skillnaden är att 06:an har metallekrar istället för hjulsidorna som finns nu.
    Och vill man ha nya hjul så passar inte de som sitter på CCn nu.
    Eller är jag helt fel ute?

Har en bekant som skulle ha nya men de gick inte på, har inte provat själv men kanske någon annan vet mer om det gäller alla CC.
  • fridajonsson
    myran82 skrev 2010-11-01 19:10:18 följande:
    Har en CC från -06
    myran82 skrev 2010-11-01 19:09:57 följande:
    Vet ni om man kan lämna in en vagn på babyproffsen för lagning trots att den inte är köpt just i den affären?

Den grå plast grejen som man tar i när man fäller ihop har gått isär eller hur man ska förklara. Det går att fälla upp & ihop vagnen men det är kanske inte så bra för säkerheten (?)
    Den kan du pilla tillbaka själv.
    Ta först loss den och tryck sen tillbaka den, svårt att förklara men får du bort den så syns det hur den ska sitta.

Lämnar du in en vagn för service/lagning i annan butik än du köpte den i kan du få komma betala för arbetet trots att delen går på garantin.
    Det är i den butiken du köpt vagnen från som arbetet ingår i garantin, men sen beror det på butik till butik.
  • fridajonsson
    Hulda09 skrev 2010-11-12 20:11:51 följande:
    Var till Bp idag och fråga om det kunde byta mitt fäste på suffletten. De kan ta fästet från gamla vagnen MEN det kostar 600:- att sätta fast det på nya vagnen så vi får ha ett trasigt fäste istället.
    Går det inte att klä om sufletten?
    Alltså ta det nya tyget på den gamla stommen?
  • fridajonsson
    livsmedel skrev 2010-11-26 08:54:58 följande:
    Jag hade en emmaljunga exclusive i creme leatherette, kanske skulle skrivit det
    Vill också pepeka att white leatherette tyget är mycket bättre och mer likt skinn, precis som black croc men det tillverkas ju inte längre.
    White leatherett tillverkas ju fortfarande. Är White Croc som inte finns kvar.
  • fridajonsson
    livsmedel skrev 2010-11-27 08:10:18 följande:
    Nu var det ju iofs black croc jag talade om, som ju inte finns kvar
    A okej, jag läste det som om du menade att båda inte fanns :)
    Sorry ;)
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5