Inlägg från: honeydew |Visa alla inlägg
  • honeydew

Emmaljunga tråd, Vol 5

Någon som föresten kan komma med ett tips? Spärren till fotstödet till vår edge, den som drar i för att ta ned fotstödet, skramlar/slår när man är ute och går. Räcker att bara stå still och gunga vagnen så låter den, väldigt störande. Den är av metall och slår mot chassit, som ju också är av metall. Det verkar inte gå att justera så att den sitter tightare. Hur ska man göra? Fler som märkt samma sak?

Skulle vilja peta in något i mellanrummet där, typ en möbeltass eller liknande haha, men det kanske finns en bättre lösning  

• honeydew
    Solrosens skrev 2013-07-01 07:11:48 följande:

Funkar ju inte!

Nej märker det också. Kopiera länken istället så du får med det sista snedstrecket, av nån anledning så vill den inte ta med det när man klickar direkt på den.
    retailer.emmaljunga.com/2014/se/

• honeydew

Hej Emmaljunga-kännare! Har en fundering över regnsskyddet till mina vagnar. Har en Duo Edge -10 och en Scooter S -11 och då ett varsitt regnskydd. Ett grått med vita reflexer och ett grått med gula reflexer. Vilket hör till respektive vagn?? Ser inte så stor skillnad på dem och tycker de passar på båda vagnarna. Tänkte sälja Scootern nu och vill skicka med rätt regnskydd.

• honeydew
    Elmiina skrev 2014-01-02 21:11:13 följande:
    Jag har en edge 13 som har silvriga/gråa ränder.

Tack för svar! Ja de är nog mer silver/grå än vita gissade nästan att det hörde till edgen.
  • honeydew

Jag har också en föräljningsfråga om någon vill svara. Ska sälja vår Scooter S -11, färg P/P Black. Vill lägga ut den för 1800 kr, men fick ett snabbt bud på 1500kr för den. Kändes lite lågt eller är det bara jag som är snål? den är superbra skick, utan footsack.

• honeydew
    Elmiina skrev 2014-01-05 20:21:09 följande:
    300kr billigare för en snabb affär är godkänt. Risken är att du inte får den såld senare och endå måste gå ner i pris. Så jag hade tagit det budet :)

Tack för svar! Känns bra att kunna få en åsikt från någon utomstående ja det kanske är ett bra bud ändå
  • honeydew
    tvättoman skrev 2014-01-13 09:24:20 följande:
    Hej, jag har en gammal duo-vagn, från 2007. Jag vill tvätta suffletten men får inte av tyget?!? Går det inte att ta av sufflett-tyget eller är jag helt trög? Vänliga hälsningar T.

Du lär nog skruva upp fästena där sufflettens bågar sitter ihop. Tips, fota exakt hur bågarna och alla små brickor sitter, så de kommer på i rätt ordning sen. Tvättade precis vår från -10. Annars så går det ju att skölja av och skrubba lite lätt i duschen
  • honeydew

Någon som har testat att sätta en super Viking sittdel på ett nitro chassi? (Vanligt, ej super nitro). Det borde ju funka men ser det bra ut? för- och nackdelar?

Har ett nitro-chassi hemma utan sittdel. Skulle bli en väldigt lätt vagn om man bygger ihop det så

• honeydew
    turtle01 skrev 2014-01-27 18:51:00 följande:
    Har just bytt till sittdelen på min Emmaljunga, men tycker den känns så gles mellan sufflett och vagn... Hur kan jag isolera den på bästa sätt? Vill ju inte sätta dit nåt som hindrar fällningen på sitsen...

Vilken vagn/sittdel har du? Har du fällt ut den extra "suflettpåsen" (förlängningen, vad kallar man det egentligen?). Du hittar den i underkant av suffletten, antagligen en dragkedja som ska öppnas.
  • honeydew
    Myking skrev 2014-02-16 17:18:04 följande:
    Hej..
    Någon här som vet on regnskyddet Retro revolution passar till Emmaljunga Viking?

Jätte tacksam för svar då jag verkligen vill ha det regnskyddet! :)

Jag har hört att Elodie Details regnskydd sitter väldigt bra på Emmaljunga, funderar själv på att köpa ett! Har inte testat än.
    Lirre skrev 2014-02-11 13:35:53 följande:
    Hej.
    går i väntans tider och funderer på super nitro. Nån som har nå tankar om den??
    Många som verkar ha problem med att stenar fastnar i hjulen på super-chassit, de blir slitna väldigt fort. Förutom det så har jag hört mest positivt om super nitro. Finns facebook-grupp som heter Emmaljunga, där många håller till och pratar om vagnarna
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5