Inlägg från: honeydew |Visa alla inlägg
  • honeydew

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag hoppar in här i tråden, har en edge duo som jag ska köpa åkpåse till. Nu är min dotter snart 5 mån men vill använda liggdelen så länge som möjligt. Kanske måste byta till sittdelen nångång i vinter/tidig vår. Passar åkpåsarna både på liggkorgen och sittdelen? Funkar det även om man har fällt upp ryggstödet i liggkorgen? Har kikat på en allround från emmaljunga, funkar den genom hela vintern?
    Och färgmässigt, vagnen är i dark beige, kan det bli snyggt med en svart åkpåse?

Blev en massa frågor jag vill ha svar på, tack till den som svarar! Glad

• honeydew
    honeydew skrev 2010-10-13 17:23:35 följande:
    Jag hoppar in här i tråden, har en edge duo som jag ska köpa åkpåse till. Nu är min dotter snart 5 mån men vill använda liggdelen så länge som möjligt. Kanske måste byta till sittdelen nångång i vinter/tidig vår.
    Passar åkpåsarna både på liggkorgen och sittdelen? Funkar det även om man har fällt upp ryggstödet i liggkorgen? Har kikat på en allround från emmaljunga, funkar den genom hela vintern?
    Och färgmässigt, vagnen är i dark beige, kan det bli snyggt med en svart åkpåse?

Blev en massa frågor jag vill ha svar på, tack till den som svarar! Glad
    Jag puffar min egna frågor...
  • honeydew

Hejsan, jag tänkte höra om någon vet svaret på min fundering. Vi har en emmaljunga duo edge (tror det är classic chassi) och funderar på en vagn med svängbara hjul tills syskon kommer. Kan man köpa ett nitro chassi och använda liggkorg och sittdelen som vi redan har?
    Tack till den som svarar  

• honeydew

Men precis när jag ställde min fråga så hittade jag själv svaret, att det kommer ett edge chassi med svängbara hjul..! Ja tack ändå

• honeydew
    honeydew skrev 2012-08-12 14:05:31 följande:
    Men precis när jag ställde min fråga så hittade jag själv svaret, att det kommer ett edge chassi med svängbara hjul..! Ja tack ändå

Följdfråga, kan man köpa enbart chassi via återförsäljare? Det kan ju ta ett tag innan det kommer ut ett på blocket..
  • honeydew
    Lisan fisan skrev 2013-06-18 14:30:47 följande:
    Hej! Fick ett peoblem som jag tänkte att ni kanske kan hjälpa mig med. Har en city cross från 2006 (2005 års modell) som jag skille löpa nya däck till. Fick då reda på att de slutat tillverkas och de nya däcken passar inte! Jag känner mig besviken för jag är kättenökd med vagnen och drn är långt ifrån slut, även om hjulen är det. Vet ni om det finns några andra däck som passar eller nåt snnat smart sätt att slippa slänga vagnen...? Med vänlig hälsning, Lisa

Ja hör med en cykelverkstad! Jag hade oturen och körde sönder ett däck på en duo edge. Råkade vara precis i närheten av en cykelverkstad, så jag chansade och gick in och frågade om de kunde fixa det. Inga problem, var ute igen efter en kvart och tror det kostade runt hundralappen (1-2 år sen). Fråga runt!
  • honeydew
    Gossemamman skrev 2013-06-26 23:03:40 följande:
    Men vad är det då för skillnad för sittdelen på Edge och sittdelen på Nitron såg likadan ut och samma storlek. Jag köpte till den snyggare fotsacken och då sa de att de fanns en till Edgen men att den som är till CityCross, Nitro mfl passar Edgen också så jag köpte den. Provad den häromdagen och den passade tyckte jag. Dock kunde jag inte dra ner dragkedjorna där fram helt fast de kan bero på att jag inte satt på den helt 100 rätt.

Om man kollar måtten på sittdelen på Edge samt Nitro har jag för mig att de är samma. Så det jag menar är att Super Nitro och Edge blir samma fast man inte kan göra om Nitrons sittdel till liggdel genom att skifta suffleten. Rörigt värre men ni kanske förstår vad jag menar? 

Jag förstår inte heller skillnaden mellan Super Nitro och Edge med Duo S chassi, någon som vet? Är det att man får en liggkorg med om man köper en Edge? Hade trott och hoppats att Super nitro skulle vara lite lättare vikt på.
  • honeydew

Tack för svar! Känner mig lite besviken över Super nitro, eller snarare som att det inte känns som någon nyhet. Har en edge här hemma redan som jag var inne på att köpa Duo S chassi till, men sen blev jag nyfiken på Super nitron. Men det vinner jag ju ingenting på.
    Synd att det ska vara så dyrt att bara köpa ett chassi, utan sittdel. Har ju alla tillbehör, sitt- och liggdelar hemma redan. Tror att barnens hus tar 4.200 kr för endast chassit (om jag minns rätt), det kändes väldigt saftigt. Begagnat verkar också vara svårt att få tag på, än så länge.

Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5